پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 17 آذر 1396 ساعت 14:09:: شناسه خبر: 28150

کوهنوردان مشهدی در لرستان گرفتار بهمن شدند/پیکر پلنگ برفی ایران پیدا شد

مرتضی غلام‌پور یکی از جان باختگان عنوان پلنگ برفی را داراست و سابقه صعود به چندین قله مرتفع دنیا را دارد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

رئیس هیأت کوهنوردی لرستان گفت:تاکنون پیکر دو نفر (علیرضا عامری و مرتضی غلام‌پور) از تیم کوهنوردی خراسان رضویپیدا شده و  شش نفر نجات یافته‌اند و  هفت کوهنورد دیگر همچنان مفقود هستند.

قیاسیان افزود:مرتضی غلام‌پور یکی از جان باختگان عنوان پلنگ برفی را داراست و سابقه صعود به چندین قله مرتفع دنیا را دارد.

وی بابیان اینکه امکان زنده‌بودن کوهنوردان مفقود شده صفر است، تصریح کرد:بعد از سقوط بهمن کوهنوردان تا ۲۰ دقیقه می‌توانند دوام بیاورند و به همین علت فکر نمی‌کنم الان کوهنوردان مفقود شده، زنده باشند.

قیاسیان تاکید کرد:تیم کوهنوردی خراسان رضوی برای این صعود با هیأت لرستان هماهنگ نکرده بودند.

*

در خبری دیگر ،مدیرکل مدیریت بحران لرستان با اشاره به اینکه کوهنوردان ارتفاعات اشترانکوه گرفتار «بهمن» شده‌اند، از پیدا شدن کوله‌پشتی افراد مفقودشده خبر داد.

رضا آریایی با اشاره به اینکه ۳ روز پیش ۱۴ نفر کوهنورد مشهدی برای صعود به اشترانکوه از چندنفر از کوهنوردان الیگودرزی درخواست می‌کنند که آنها را همراهی کنند، گفت: با توجه به اعلام هواشناسی هیچ‌کدام از کوهنوردان الیگودرزی حاضر به همراهی این گروه کوهنوردی نمی‌شوند تا در نهایت یک نفر از کوهنوردان الیگودرز تیم را همراهی کند.

وی با بیان اینکه در ادامه این گروه کوهنوردی با «بهمن» مواجه می‌شوند و از هم فاصله می‌گیرند، تصریح کرد: ۷ نفر از کوهنوردان در پناهگاه می‌مانند و یک نفر از آنها که یک جوان ۲۲ ساله بوده با هلی‌کوپتر هلال احمر به بیمارستان اعزام شده و متاسفانه جان خود را از دست می دهد.

مدیرکل مدیریت بحران لرستان با تاکید بر اینکه ۶ نفری که در پناهگاه مستقر هستند از طریق بالگرد به پایین قله انتقال داده می‌شوند، افزود: ۸ نفر دیگر از این کوهنوردان که ۲ نفر از آنها خانم بوده، متاسفانه در جریان این بهمن گم شده‌اند.

آریایی با اشاره به اینکه عملیات جست و جوی این ۸ نفر از طریق کوهنوردان هلال احمر آغاز شده است، گفت: کوله پشتی این کوهنوردان پیدا شده و احتمال می‌رود که زیر برف گیر کرده باشند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر از طریق زمین و هوا عملیات جست و جو برای یافتن کوهنوردان ادامه دارد، تصریح کرد: خوشبختانه الیگودرز، ازنا و دورود کوهنوردان حرفه‌ای دارد که امیدواریم با عملیات جست و جو بتوانند مفقودین را پیدا کنند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت