پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 24 دی 1396 ساعت 17:10:: شناسه خبر: 29948

قلع و قمع درختان در باغات «چال گردو» سرفاریاب توسط افراد ناشناس/ لزوم پیگیری و برخورد قاطع با عاملان

مالکان چندین باغ از قطع درختان میوه وگردو ۳تا۱۰ساله به صورت شبانه در منطقه سردسیری «چال گردو» خبر دادند.

پایگاه خبری صدای جنوب:

مالکان چندین باغ از قطع درختان میوه وگردو ۳تا۱۰ساله به صورت شبانه در منطقه سردسیری «چال گردو» خبر دادند.
انتخاب مقصد سفر یکی از اولویت های مهم مسافرت است.
«چال گردو» نام منطقه ای خوش آب و هوا و سرسبز در شهرستان چرام ازبخش سرفاریاب سادات امام زاده علی (ع) است.
نام اصلی این مکان چال گردواست که چون به شکل گردوگردهست به این نام مشهور شده است.
این منطقه دیدنی که زیبایی انبوه درختان و آب چشمه هایش چشم هر بیننده ای را می نوازد و مهمانان را به تحسین و تکریم آفرینشگر هستی وامی دارد در منطقه سادات امام زاده علی (ع)و در سه کیلومتری آستان مقدس امام زاده علی (ع) این روستا قراردارد.
به گزارش پایگاه خبری صدای جنوب ازسرفاریاب، در چندساله گذشته شنیده می شود فرد یا افرادی درختان باغات مختلف رادراین منطقه قطع می کنند.
این درختان از انواع گردو، زردآلو و گلابی بود که با قطع آن‌ها خسارت زیادی به مالکان باغ‌ها واردشده است.
در جدیدترین مورد ماجرا از این قراراست که صبح یکی از روز های سرد زمستانی مالکان باغ ها پس از حضور در باغ گردوی خود در میان ناباوی بادرختان قطع شده مواجه شدند.
کشاورزی که شاهد این اتفاق عجیب در باغ گردوی خود بوده گفت: سالهای پیش (حدود۱۰سال) با مشارکت خانواده‌ام تصمیم به کشت ۴۰۰ نهال درخت گردو کردیم.
در حالی که قرار بود امسال محصول گردو را برداشت کنم اما در کمال تأسف در یکی از روزهای دی ماه پس از حضور در باغ خود با درختانی مواجه شدم که با هجوم بی‌رحمانه فرد یا افرادی شبانه قطع شده بودند.
این کشاورز با ذکر این نکته که در طول سالهای گذشته در راستای کمک به تولید متحمل هزینه‌های زیادی شده بود گفت: هر چند عجیب و تا حدودی غیر قابل باور است اما به غیرازکاشت درخت اقدام به ساخت ساختمانی باتمام تجهیزات جهت خدمت دهی به گردشگران دراین منطقه نموده بودم و هرگردشگری که دراین منطقه امده باشد ازاین اقدام غیراخلاقی متاثرخواهدشد.
سیدخلیفه پژوهش؛ دانشی و محبی از مالکان این باغات در گفتگو با خبرنگار صدای جنوب گفتند: اکثر درختان این باغ‌ها بیش از ۱۰سال عمر داشتند که دراین سال‌های خشک‌سالی با زحمت فراوان نسبت به آب دهی آن اقدام کردیم که یک‌شبه تمام زحمات ما و خانواده‌هایمان را بر باد دادند.
پژوهش که از معلمان بازنشسته اموزش وپرورش می باشداظهارداشت:ازردپای قطع کنندگان درختان مشخص هست که تعداد۴نفرمرتکب این عمل غیراخلاقی گشته اند.
به گزارش صدای جنوب ازسرفاریاب ، اقدام اخیر که گویا می رود به همین سادگی و خیلی زود به یک رویه تبدیل شود ، می طلبد که مسئولین نظارتی وامنیتی
اجرایی برخورد قاطع نمایند تا درس عبرتی برای دیگران شود.
پایگاه خبری صدای جنوب ضمن‌مراجعه به مسیولان محترم روند این حادثه غیرانسانی را درروزهای اینده تاحصول نتیجه به اطلاع مردم می رساند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت