پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 30 دی 1396 ساعت 15:10:: شناسه خبر: 30295

رییس اداره جهاد کشاورزی کهگیلویه:

طرح پرواربندی شتر مرغ ۳۰۰ قطعه‌ای در دهه فجر به بهره برداری می رسد

رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه بیان کرد: با به‌ کارگیری تکنیک‌های مدرن دامپروری و روش‌های مدرن تولید، یک شترمرغ ماده در طول زندگی اقتصادی‌اش می‌تواند حدود ۷۰ تن گوشت، دو هزار متر مربع چرم و هزار و ۴۵۰ کیلو پر تولید نماید.

پایگاه خبری صدای جنوب:

رییس اداره جهاد کشاورزی کهگیلویه از افتتاح طرح پرواربندی شتر مرغ ۳۰۰ قطعه‌ای در این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: این طرح در زمینی به مساحت یک هکتار در روستایی بی‌بی زلیخایی سوق اجرا شده و در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش صدای  جنوب؛سیدعمران تقوی شروع به کار این طرح را اسفند ۹۵ عنوان و تصریح کرد: این طرح با نظارت اداره بهبود تولیدات دامی و مرکز جهاد کشاورزی سوق در حال اجراست.

وی خاطرنشان کرد: طرح پرواربندی شتر مرغ ۳۰۰ قطعه‌ای در حال حاضر ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

تقوی محل تأمین اعتبار این طرح را بانک سینا و سرمایه شخصی مجری طرح عنوان و افزود: مبلغ هفت میلیارد ریال برای این طرح هزینه شده است.

رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه بیان کرد: با به‌ کارگیری تکنیک‌های مدرن دامپروری و روش‌های مدرن تولید، یک شترمرغ ماده در طول زندگی اقتصادی‌اش می‌تواند حدود ۷۰ تن گوشت، دو هزار متر مربع چرم و هزار و ۴۵۰ کیلو پر تولید نماید که این امر توانایی بالای مزارع شترمرغ در تولید را نشان داده و این صنعت را به عنوان صنعتی مناسب رشد و ترقی معرفی می‌نماید که می‌تواند از نظر اقتصادی در بسیاری از کشورها توسعه یابد.

وی عنوان نمود: علاوه بر تمامی موارد مطروحه، میزان سرمایه‌گذاری اولیه پائین، میزان اندک سرمایه جاری مورد نیاز، مقاومت پرنده، ریسک کم، دردسر بسیار اندک و سادگی پرورش، صنعت شترمرغ را در مرتبه‌ای برتر از سایر شاخه‌های دامپروری قرار داده است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت