پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 03 بهمن 1396 ساعت 23:11:: شناسه خبر: 30492

تلاشی برای کوچک کردنِ بزرگی تاجگردون؛

گنجینه های استان را تاراج نکنید..

اگر کمی به بزرگی نگاه دکتر تاجگردون بیندیشیم، مسلما چنین پنداشت تحقیر آمیزی، دور از منطق است و دامن زدن به این تئوری ها، صرفا باعث کوچک کردن، بزرگی دکتر تاجگردون است که نسلی امیدوار به ایجاد موزه گزارش خدمات دکتر تاجگردون است.

پایگاه خبری صدای جنوب:

گنجینه های استان را تاراج نکنید…..
اگر سفری به کشورهای توسعه یافته، داشته باشید، با اطمینان، برای این که خاطره ای از سفر به یادگار داشته باشید، بازدید از گالری ها و موزه ها را در سفر برنامه‌ریزی می کنید.
ایران کشوری با جذابیت ها و دیدنی ها و آثار باستانی و موزه های فراوان است.
اما بازدید از موزه های آن کشورها، برای ما ایرانی ها که لبریز از این جذابیت ها هستیم، تجربه و درس متفاوتی خواهد بود.
موزه ها و آثار تاریخی ما که دیگران را تشویق به دیدن آنها می کنیم، یاداور تاریخ و سیاست و نهایتا زیبایی معماری و قدمت آن است که به صورت شفاهی یا نوشتاری، آنها را معرفی می کنیم.
نکته جالب و متفاوت برای ما، از دیدن موزه های کشورهای توسعه‌یافته و اروپایی این است، موزه ها اسم و نام هنرمندان، نویسندگان، نقاشان، سیاستمداران و نام اوران آن کشور ها رو با خود یدک می کشد، چیزی که در کشور مان کمتر می بینیم.
خلاصه و بی تعارف، بخواهیم درسی از این تفاوت بگیریم، آن است که در کشور ما، مکان ها و دوره های تاریخی هست که مدام به آن افتخار می کنیم و در آن کشورها، این انسان ها و افراد فرهیخته هستند که تاریخ را برای آیندگان می سازند و بزرگی این انسان های تاثیر گذار هست که برای ملت اشان قابل احترام و افتخار امیز است.
کمی بیشتر از حال اندیشه کنیم، شاید رمز توسعه یافتگی این کشورها را به طور کامل به ارج گذاشتن به گنجینه های انسانی و مردم تاثیر گذار ان ندانیم، بخش زیادی از این پیشرفت، به بزرگ شمردن و احترام به این گنجینه های انسانی است.
برای آنها، فقط طلا و معماری و نفت و صنعت و… گنج نیست، بلکه انسان ها و متخصصان هستند که گنج واقعی برای این کشورها است.
در کشور ما گنجینه های انسانی زیادی بودند و هستند که بدون موزه و حتی بزرگداشتی، فراموششان کردیم و می کنیم. بسیار متخصص های گنجواره ای داشتیم که قدر ندانستیم و گنج یاب های اروپایی براحتی جذبشان کردند و فرار مغزها را به ادبیات ما اضافه کردند.
از کشور که به استان خودمان برسیم، همواره نام محروم را پسوند نام استان نامیدند و نامیدیم و تکرار کردیم.
تکرار کردیم و محرومیت را خوشایند خودمان کردیم و هرکس را که تلاش کرد تا این محرومیت را هر چند کم، از پسوند نام استانمان بردارد را از خود راندیم و نکوهش کردیم.
استان محرومی که اگر کمی به دقت بیندیشیم، می بینیم استانی داریم مملو از گنج. گنجینه هایی انسانی، گنجینه هایی متخصص، هنرمند و دانشمند.
استان سرشار از گنج هایی است که بدون توجه به آنها، نه بزرگشان می داریم و نه حرمتشان می گذاریم و کمک نمی کنیم که از انرژی و توان و تخصص شان بهره کافی را ببریم.
طولانی نوشتم تا خلاصه نتیجه بگیرم.
غلامرضا تاجگردون یک از تعداد گنجینه هایی هست که بیم آن می رود، نتوانیم بشناسیم و نتوانیم بهره کافی رو برای استان ببریم و با نگاه مان، با رفتار مان و شایعه سازی مان، ادبیات فرار مغزها را از استان به پایتخت را در تاریخمان، ثبت کنیم.
اخبار و تلویزیون و صفحات مجازی را با کمی دقت، بیندیشیم، وسعت حضور، تاثیر گذاری و بزرگی ایشان، در پیشرفت کشور بر هیچ وجدان بیداری، پوشیده نیست.
بزرگی چون تاجگردون را گاه نمی توانیم، فارغ از مرزهای گچساران، تصور کنیم و با کم بینی ها و بدبینی ها، فاصله ها رابیشتر می کنیم و بجای پرورش توان و ظرفیت این نزدیکی، با ایجاد فاصله ها، خود را به آینده ای می کشانیم که حسرت این نزدیکی را می خوریم.
شایعه سازی، کوچک بینی، محدود بینی، قومیت طلبی و فامیل بینی، تیرهایی است که این روزها برای بی حرمتی به بزرگی چون تاجگردون به سمت ایشان پرتاب میشود.
مدتی است بانگ رفتن رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان به مسوولیتی حساس زبان به زبان می چرخد و کت و شلوار پوشیدن ها برای جانشین ایشان نمایان است.
کسانی که برای پست ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان، کاندید می شوند یا از راه ممکن و ناصحیح خود را کاندید میکنند، یا عدم رسیدن به خواستشان را ممانعت و عدم حمایت دکتر تاجگردون فریاد می زنند. دوستان و ذی نفعان کاندیداتوری این افراد، این فریادها را هوار می کشند.
غافل از اینکه در ایامی که دکتر تاجگردون همراه با سایر وکلای ملت، در حال بررسی و کارشناسی مهمترین برنامه کشور هستند، عده ای او را متهم به سهم خواهی هایی در کوچکترین استان کشور می کنند، بدون آنکه بزرگی نگاه فرامنطقه‌ای و بین المللی ایشان را درک کنند.
زمانیکه تاجگردون در تفکر برای پیداکردن بهترین برنامه بودجه بندی کشور است، کوته بینانه است بخواهیم تصور کنیم ایشان در انتخاب ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان که می تواند با تخصص و توانایی، توسعه کشاورزی استان را نوید دهد، به دولتمردان آن‌گونه مشاوره دهد که برخی شایعه میکنند که رئیس باید از حوزه انتخابیه گچساران باشد و بس. حال می خواهد تخصص و تعهد لازم را داشته باشد یا نه.
اکنون‌که وزیر و مدیران ارشد وزارتخانه جایگاه تاجگردون در مجلس را مهم می دانند، ایشان از این موضوع فقط برای انتخاب فردی از حوزه انتخابیه، برای این پست، مشاوره بدهد و بس.
اگر کمی به بزرگی نگاه دکتر تاجگردون بیندیشیم، مسلما چنین پنداشت تحقیر آمیزی، دور از منطق است و دامن زدن به این تئوری ها، صرفا باعث کوچک کردن، بزرگی دکتر تاجگردون است که نسلی امیدوار به ایجاد موزه گزارش خدمات دکتر تاجگردون است.
تاجگردون برای کشور و استان ما، گنجینه ای است که هیچ انسان با وجدانی، کوچک شمردن و تاراج این گنج گرانبها را برنمی تابد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت