پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 04 بهمن 1396 ساعت 12:11:: شناسه خبر: 30520

رئیس اداره بهزیستی کهگیلویه:

بیش از ۲ هزار زوج برای مشاوره ژنتیک مراجعه کردند

جهانگیرافشانده بیان کرد: بهزیستی با انعقاد قرارداد با آزمایشگاه ۱۵۰ میلیون ریال برای آزمایش ژنتیک افراد نیازمند پرداخت کرد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

رئیس اداره بهزیستی کهگیلویه گفت: ۳۱۰ زوج دارای مشکل ژنتیک در این شهرستان به مرکز جامعه ژنتیک جنوب کشور در شیراز ارجاع داده شدند.

به گزارش صدای جنوب،جهانگیر افشانده اظهار داشت: این زوجین با توجه به مشکلات حاد و برای جلوگیری از معلولیت فرزندان، پرونده آنها به مرکز جامع ژنتیک در شیراز ارسال شد.
وی بیان کرد: در سال جاری ۲ هزار و ۷۰ زوج به مرکز ژنتیک شهرستان برای مشاوره ژنتیک مراجعه کردند.
افشانده تصریح کرد: بهزیستی با انعقاد قرارداد با آزمایشگاه ۱۵۰ میلیون ریال نیز برای آزمایش ژنتیک افراد نیازمند پرداخت کرد.
وی افزود: ۱۳۶ خانوار ۲ معلولی، ۱۹ خانوار سه معلولی، چهار خانوار چهار معلولی و یک خانوار پنج معلولی در شهرستان کهگیلویه وجود دارد که ماهانه خدمات مختلفی را از بهزیستی شهرستان دریافت می‌کنند.
افشانده تصریح کرد: خدمات ارائه شده به معلولان در حوزه اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی، اورژانس اجتماعی، مشارکت‌ها، اشتغال، مسکن، توانبخشی و ژنتیک ارائه می‌شود.
وی تعداد خانوارهای تحت پوشش بهزیستی شهرستان را یک هزار و ۲۱۳ خانوار با جمعیتی بالغ بر ۹ هزار نفر اعلام کرد.
تعداد معلولان ذهنی ۶۱۷، جسمی حرکتی ۵۰۲، ناشنوا ۹۸، نابینا ۷۹، گفتاری پنج، صرع ۳۱، ضایع نخایی ۲۵، اعصاب و روان ۱۵۴ و سالمندان زیر پوشش در این شهرستان پنج نفر است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت