پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 08 بهمن 1396 ساعت 13:11:: شناسه خبر: 30767

سه راهکار جبار کیانی پور برای سامان اقتصاد استان؛

رفتار مناسب‌ با حوزه پیمانکاری، ایجاد عدالت و فراهم کردن فضای رقابتی مناسب برای توزیع عادلانه منابع

کیانی‌پور تصریح کرد: اعتبارات و منابع به صورت قطره‌چکانی میان دستگاه‌ها توزیع می‌شود لذا انتظار می‌رود همین اعتبارات قطره‌ای در یک فضای سالم و عادلانه‌ای توزیع شود.

پایگاه خبری صدای جنوب:

جبار کیانی‌پور در صبحانه کاری صبح امروز با مدیران دستگاه‌های اجرایی اظهار کرد: امروز در فضای کسب و کار استان بیش از آنکه نیروها در حوزه صنعتی و معدنی به کار و تلاش مشغول باشند به بحث عمرانی مشغول هستند که انتظار می‌رود بتوانیم با این هم‌اندیشی‌ها زمینه اشتغال بیشتری را فراهم کنیم.

به گزارش صدای جنوب،  رئیس اتاق بازرگانی یاسوج عنوان کرد: آن چیزی که به عنوان درد دل خدمات مدیران طرح می‌کنم مسائلی است که گریبان‌گیر این بخش بزرگ اقتصادی است و فعالان این بخش شرایط سختی را تجربه می‌کنند.

وی خطاب به مدیران عنوان کرد: مستحضر هستید که همه ساله شاهد کاهش بودجه عمرانی هستیم در حالی که پروژه‌های عمرانی و توسعه عمرانی مملکت ضرورت جدی است و هر چقدر جلو می‌رویم با شرایط توسعه‌ای روبه رو شویم اما این وضعیت را کمتر در استان مشاهده می‌کنیم.

این مسؤول بیان کرد: آنچه بخش اقتصادی استان با آن مواجه است و دست نیاز و یاری به سوی شما مدیران دراز می‌کند مشکلات کسری اعتبارات، عدم تخصیص به موقع اعتبارات و مهمتر از همه تعهدات سال‌های گذشته است.

کیانی‌ با اشاره به مشکلات متعدد در فضای کسب و کار استان افزود: مشکلاتی وجود دارد که روز به روز همکاران ما در حوزه اقتصادی را منفعل‌تر و اشتیاق و تلاش در این حوزه را کمتر می‌کند. آنچه ما از شما در این صبحانه کاری طلب می‌کنیم رفتار مناسب‌تر با حوزه پیمانکاری، ایجاد عدالت با کسانی که با شما کار می‌کنند و فراهم کردن فضای رقابتی مناسب برای  توزیع عادلانه منابع است.

کیانی‌پور تصریح کرد: اعتبارات و منابع به صورت قطره‌چکانی میان دستگاه‌ها توزیع می‌شود لذا انتظار می‌رود همین اعتبارات قطره‌ای در یک فضای سالم و عادلانه‌ای توزیع شود.

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج عنوان کرد: چیزی که بیش از همه حوزه پیمانکاری و صنعت استان را آزار می‌دهد رفتارهای سیاسی است که در حوزه فضای کسب و کار می‌بینیم که مدیران ما ناخواسته و به شکل غیرمعقول و غیرمعمول زیر فشارهای سیاسی قرار می‌گیرند که همین توزیع عادلانه منابع را تحت شعاع قرار می‌دهد.

 وی با اشاره به مشکلات تامین اجتماعی گفت: مشکلات این بخش هنوز گریبانگیر بخش خصوصی و دستگاه‌های دولتی است، حوزه عمرانی را فلج کرده و به یک معضل جدی تبدیل شده لذا تقاضا داریم مدیران توجه جدی داشته باشند، ضمن اینکه از تلاش‌های خزانه، مالیات و اقتصاد و دارایی که شرایط آسانتر کردن تهاتر را فراهم کردند قدردانی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه مشکلات دارایی و ارزش افزوده هنوز به قوت خود باقی است، افزود: موارد تحمیل شده به دستگاه‌ها مبنی بر انجام کار اضافه در پروژه‌ها مورد انتقاد دستگاه‌های نظارتی قرار گرفته و ما می‌بینیم مدیران چه فشارهایی را تحمل می‌کنند.

وی با اشاره به معارضات محلی در پروژه‌ها گفت: معارضات محلی پروژه‌های ما را فلج کرده خیلی از پروژه ها با مشکلات مردمی مواجه شده و کارها به همین دلیل تعطیل شده است.

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج با بیان اینکه منابعی برای تحصیل اراضی در نظر گرفته نشده است، عنوان کرد: درخواست ما از معاونت عمرانی استانداری این است که مشکلات با مردم، منابع طبیعی و محیط زیست ر ا حل کند.

وی در پایان خواستار برگزاری مناقصات در فضایی شفاف‌تر شد و گفت: مناقصات در فضای بهتری برگزار شود تا همه ظرفیت‌های استان بتوانند در فضای رقابتی بهتری از این فرصت استفاده کنند.

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت