پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 11 بهمن 1396 ساعت 00:11:: شناسه خبر: 30842

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خبرداد:

پذیرش دانشجویان بین المللی از ترم تحصیلی آینده در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج

دکتر ایلامی بیان داشت: استفاده از پتانسیل موجود در مبحث توریسم درمانی می تواند بارقه ای در رونق اقتصادی و گردشگری استان محسوب شده و همچنین تبادل فرهنگی را در پی داشته باشد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر گفت: امروز مفتخریم اعلام کنیم با پیگیری های مجدانه مجموعه دانشگاه علوم پزشکی استان، در ترم تحصیلی آینده آمادگی پذیرش دانشجویان بین المللی در این دانشگاه ایجاد شده است.

به گزارش صدای جنوب به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان؛ دکتر اورنگ ایلامی با بیان این مقدمه اذعان داشت: بر اساس مصوبه وزارت متبوع، این دانشگاه مجوز پذیرش ۱۰ درصد از ظرفیت آموزشی رشته های پزشکی و دندان پزشکی جهت پذیرش دانشجوی بین الملل را اخذ کرده است.

وی ادامه داد: از استاندار محترم و مجموعه وزارت کشور انتظار داریم با شروع مکاتبات مرتبط با موضوع، شرایط را جهت تسهیل امور روادید و اقامت متقاضیان بین الملل ادامه تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی استان که به عنوان مثال می توان از داوطلبان افغان نام برد، فراهم آورند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان، با برشمردن مزایای این ظرفیت ایجاد شده، عنوان کرد: از هر روزنه ای جهت ارتقا کمی و کیفی دانشگاه بهره جسته و از کنار هیچ ظرفیتی به سادگی عبور نخواهیم کرد.

دکتر ایلامی یادآور شد: ایجاد این فضا در استان می تواند موجبات رونق اقتصادی و همچنین تبادل فرهنگی را فراهم آورد.

وی با اشاره به فراهم شدن بستر مبحث جدید توریسم درمانی بیان داشت: مجوز استفاده ۱۰ درصد از تخت های درمانی استان جهت ارائه خدمات به صورت VIP به متقاضیان بین المللی از وزارت متبوع حاصل شده که ایجاد این فرصت در بیمارستان جدید الاحداث یاسوج قابل پیش بینی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان، با رد باور های غلط رایج در جامعه، افزود: بر خلاف تصور بخشی از جامعه، بسیاری از کشورها به ویژه همسایگان مرزی ما با رصد و تعقیب عملکرد درمانی کشور، به درستی دریافته اند کیفیت خدمات ارائه شده و همچنین ارزانی نسبی این خدمات قابل چشم پوشی نیست و استقبال آنان از این موضوع، حتی در استان های همجوار کاملا مشهود و ملموس است.

دکتر ایلامی در ادامه بیان داشت: استفاده از پتانسیل موجود در مبحث توریسم درمانی می تواند بارقه ای در رونق اقتصادی و گردشگری استان محسوب شده و همچنین تبادل فرهنگی را در پی داشته باشد.

وی در پایان ایجاد این ظرفیت ها را با کمک دستگاه های اجرایی مرتبط قابل حصول دانست و خاطر نشان کرد: ایجاد زیر ساخت هایی همچون تابلوهای راهنمای شهری به زبان های مختلف می تواند مثال روشنی از وظایف ما در قبال این موضوع باشد چرا که نه تنها این دانشگاه از این امر بهره میجوید بلکه مجموعه استان تحت تاثیر و منتفع این موضوع خواهد بود.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت