پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 17 بهمن 1396 ساعت 17:11:: شناسه خبر: 31309

جشن بزرگ ‌«کمیته روستایی و عشایری» دهه مبارک‌فجر در دهدشت برگزار شد+ تصاویر

در جشن کمیته روستایی وعشایری که اعضای شورای اداری و اقشار مختلف مردمی حضور داشتند، آیین و رسومات جامعه عشایری از جمله پخت نان محلی به معرض نمایش گذاشته شد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

به همت مدیریت جهاد کشاورزی کهگیلویه و با همکاری اداره‌ امور عشایر، منابع طبیعی، میراث فرهنگی و سایر دستگاه‌های عضو کمیته عشایری و روستایی جشن بزرگ ‌کمیته روستایی و عشایری دهه مبارک‌فجر با اجرای آیین‌های محلی و بومی در تالارپردیس دهدشت باشکوه تر از همیشه برگزار شد.

به گزارش صدای جنوب؛در این جشن که اقشار مختلف مردمی حضور داشتند، آیین و رسومات جامعه عشایری از جمله پخت نان محلی به معرض نمایش گذاشته شد.
سیاه چادر برافراشته در این تالار فضای دلنشینی به آن بخشیده بود و پذیرایی از مهمانان این جشنواره با انواع غذاهای بومی از قبیل نان تیری، کلگ، شلشلی، دوغ و ماست محلی این فضای صمیمی را دوچندان کرده بود.
پوشش لباس مخصوص عشایرین با در دست داشتن تفنگ و اجرای سرود، شاهنامه‌خوانی، اجرای تئاتر، شعر طنز و سخنرانی در تبیین انقلاب از مهمترین برنامه‌هایی بود که در کمیته عشایری ستاد دهه فجر برای عموم به نمایش گذاشته شد.

حجت‌الاسلام حبیب‌الله زمانی در این آئین، انقلاب اسلامی را برگرفته از آموزه‌های وحیانی عنوان و اظهار داشت: همه ما وظیفه داریم طبق دستورات قرآنی از این انقلاب محافظت نمائیم.
مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه جهاد کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه همه روز‌ها متعلق به خداند است، از روز پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان یک روز خاص در تاریخ یاد و تصریح کرد: حضرت امام‌خمینی(ره) با نفس مسیحایی خود حکومت ۲۵۰۰ ساله را فرو ریخت و اسلام ناب محمدی را جایگزین آن نمود.
وی بیان کرد: ما در کشوری زندگی می‌کردیم که مجلس آن روزگاری لایحه کاپیتولاسیون تصویب می‌کرد و عزت این کشور را می‌فروختند، اما امام آمد و آبرو به این ملت بخشید و به برکت نظام جمهوری اسلامی عزت پیدا کردیم.
حجت‌الاسلام زمانی افزود: امروزه ایران اسلامی به عنوان تنها کشور در خاورمیانه حرف اول را می‌زند و در علم و تکنولوژی و سلول‌های بنیادین حرف برای گفتن دارد.
این مسوول اظهار داشت: مسوولان بدانند مسئولیتی که به آن‌ها داده شده امانت خدواند است و اگر در این پست‌ها قومی‌ و قبیله‌ای و سیاست بازی را دخیل کنیم به خداوند و خون شهدا خیانت کرده‌ایم و کسی که به خداوند و خون شهدا خیانت کند گرفتار غذاب الهی خواهد شد.
وی عشایر را ذخایر انقلاب دانست و بیان کرد: برگزاری چنین جشن‌های نشان از پایبندی مردم به نظام و انقلاب است.
مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد، توطئه‌های دشمنان علیه ایران اسلامی را یادآور شد و با بیان اینکه اگر اسرائیل دست از پا خطا کند موشک‌های ایران تل‌آویو را با خاک یکسان خواهد نمود، گفت: مردم فهیم ایران اسلامی همچون سالیان گذشته در روز ۲۲ بهمن با حضور پرشور خود مشت محکمی به دهن یاوه‌گویان خواهند زد.

تصاویر///


دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت