پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 13 اسفند 1396 ساعت 20:12:: شناسه خبر: 32858

پشت پرده سخنان تاج گردون در خصوص انتخابات بویراحمد و گچساران مشخص شد

حالا تاج گردون دو راه بیشتر ندارد؛ یا باید با زینل زاده و دیگر مدعیان احتمالی مناظره کند و از طرفی خود را مهیا سفر به انتخابات بویراحمد کند و یا هم همچون مخالفت های سنگین و نامه های سرگشاده اش در خصوص تغییر نام استان و سپس انکار همه و تغییر موضع، سر و ته این چالش جدید را هم بهم بیاورد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

بازهم غلامرضا تاج گردون چالش جدیدی درست کرد، چالشی که اینبار نه تنها او از آن لذت نخواهد برد، بلکه شاید برایش هم یک تلخی فراموش نشدنی رقم بزند.

به گزارش صدای جنوب، نماینده دو دوره مجلس که حالای رویای سناتوری در سر می پروراند، به گواه بسیاری از کارشناسان و اهالی رسانه، استاد راه اندازی چالش های بزرگ است.

چالش هایی که البته نمی توان گفت بدون سناریوی قبلی باشند چرا که همیشه چالش هایی که وی ایجاد می کند به نفع خودش تمام می شود و برعکس زمانی که وی در چنین موقعیت هایی گیر می افتد، توفیقی نمی یابد.

تاج گردون در جدیدترین سخنانش و بی آنکه کسی از وی نظری بخواهد گفته اگر در بویراحمد هم ثبت نام کند قطعا مردم این شهرستان هم به او رای می دهند.

یک واقعیت وجود دارد، آنهم اینکه تاج گردون یک سیاستمدار رسانه ای به تمام معنا است، از اینستاگرام و تلگرام گرفته تا رسانه های رسمی و مکتوب؛ به همه آنها توجه دارد.

واکنش ها به صحبت های تاج گردون در رسانه ها بسیار متفاوت بود، یکی از لفظ سنگین« توهم به سبک تاج گردون» استفاده کرده بود، دیگری هم فرصت را مغتنم شمرد تا سنگین ترین آماج حملات را به سمت زارعی روانه کند و انتقادهای خودش را برجسته کند.

رسانه های همیشه حامی تاج گردون اگرچه به لحاظ میزان مخاطب برجسته نیستند، اما تعدادشان هم کم نیست نیز با شور و حال انتخاباتی به استقبال این سخنان رفته اند.

قبل از هر چیز باید به این نکته توجه داشت که قریب به یقین می توان گفت تاج گردون متحمل فشار اجتماعی زیادی از مردم حوزه انتخابیه خود بخصوص گچسارانی هاست و همین علت اصلی راه اندازی این چالش جدید است.

تاج گردون هر بار که تحت فشار قرار می گیرد به سمت و سوی دو قطبی کردن فضا میل می کند، گاهی به انتصاب مدیران هم منطقه ای، گاهی نیم درصد سهم نفت و وضعیت توزیع بودجه و حتی به «و» کهگیلویه و بویراحمد هم تکیه می کند تا فضا به این سمت و سو برود.

تاج گردون دریافته است با دو قطبی شدن فضا، حال چه می خواهد با بزرگواری و بحث بر سر اتصال چرام به باباکلان باشد یا با سیدباقر، زارعی و عدل هاشمی پور در تقابل با بویراحمد و کهگیلویه، همواره مردم گچساران برخلاف سایر مناطق دیگر انتقادات خود را فراموش می کنند و پشت نماینده خود در می آیند.

عمده دلیل اینکه تاج گردون در مباحث دو قطبی شدن فضا و یا به اصطلاح سرحد و گرمسیری شدن اوضاع بر وفق مرادش است، اینست که ضمن تحریک موکلین خود به تضییع حقشان در سالیان گذشته و برانگیختن احساسات آنان و یا به تعبیری سیاسی تر ایجاد «توهم توطئه»برای طرفدارنش، توده گروه رقیب خود را به بگونه ای دیگر تحریک می کند بنحوی که به آنها پیام می دهد که در حق آنان نیز کوتاهی می شود؛ با این کار فضای دو قطبی شکل نمی گیرد و فشار هر دو سو بر رقبای سیاسی اش وارد می شود و فشار اجتماعی از جناح رقیب بر خود را به حداقل می رساند و مهمتر اینکه در این همهمه فضایی که علیه خودش احساس می کرد به باد فراموشی سپرده می شود.

وی که برای اعتبارات در ایام انتخابات خود را میرشکار می نامید و مدعی سرازیر کردن پول های کلان به باشت و گچساران بود و تئوری گفته شده در بالا را اجرا کرد، حالا برای کاهش فشارهای اجتماعی مردم سایر شهرستان ها بر خودش از حرام بودن ورود اعتبارات سایر شهرستان ها به گچساران و باشت سخن می گوید.

اما احتمالا «این تو بمیری از آن تو بمیری ها نباشد»؛ تاج گردونی که همیشه از موقعیت های مختلف به سود خود استفاده می کرد، اینبار بازی خطرناکی را شروع کرده، بازی ای که ممکن است به قیمت تمام شدن دوران یکه تازی اش در گچساران و باشت تمام شود.

تاج گردون گفته بود برای رقیبم در حوزه انتخابیه با هر جناح سیاسی که باشد به شرط اثبات شایستگی کنار می کشم و مدعی رای آوری خود در بویراحمد هم شد که مهمترین بخش صحبت هایش است.

حالا کار پیچیده تر از آن شده است که خودش فکر می کند؛ زینل زاده پا پیش کشیده است و می گوید در میان مردم و نه پشت درهای بسته و با حضور رسانه ها با اسناد ثابت می کنم که می توانم از تاج گردون قوی تر عمل کنم و از سوی دیگر برخی کمپین دعوت از تاج گردون برای حضور در انتخابات بویراحمد را راه انداخته اند، کمپینی که البته نه به حمایت از وی بلکه برای مشخص شدن عیار سخنان تاج گردون است.

حالا تاج گردون دو راه بیشتر ندارد؛ یا باید با زینل زاده و دیگر مدعیان احتمالی مناظره کند و از طرفی خود را مهیا سفر به انتخابات بویراحمد کند و یا هم همچون مخالفت های سنگین و نامه های سرگشاده اش در خصوص تغییر نام استان و سپس انکار همه و تغییر موضع، سر و ته این چالش جدید را هم بهم بیاورد.

باید به نظاره نشست و دید مرد رسانه ای مجلس چگونه خود از این چالش خودساخته بیرون می آید، پیروز و یا بازنده و یا انکار و …

بویرنیوز

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت