پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 27 اسفند 1396 ساعت 17:12:: شناسه خبر: 33664

کاروان سلامت جمعیت هلال احمر کهگیلویه در ایستگاه 20؛

سایه فقر بر سر مردمانی که در طول هفته فقط یک ساعت آب شرب دارند

قطار کاروان سلامت جمعیت هلال احمر کهگیلویه درروستاهای محروم وکمتربرخوردار شهرستان درایستگاه ۲۰به «لیلون»رسید.

پایگاه خبری صدای جنوب:

برای یافتن روستاهای محروم و کمتربرخوردار در کهگیلویه نیازی به نام بردن از محرومیت های رودسمه و مظلومیت مردم آجم و آخر دنیا بودن شرنگرنگ نیست بلکه اگر تنها ۷ کیلومتر از قلعه رییسی مرکز بخش چاروسا بگذری به روستایی می رسی که محرومیت در نگاه مردمش هویداست.
برای اینکه لبخند امید و نوع دوستی را در رخسار مردم روستای «لیلون»شکوفا کنیم با بیستمین کاروان جمعیت هلال احمر کهگیلویه عازم روستا می شویم.

تا «لیلون» هرچند راهی نیست اما جاده ارتباطی همین مسیر کوتاه با وجود مناطق سرسبزو گردشگرپذیر وانبوه روستاهای منطقه وضعیت مناسبی ندارد.
با رسیدن به روستا مثل همه کاروان های قبلی مردم به استقبال ما می آیند گویی که ما آمده ایم درد کهنه محرومیت شان را درمان نماییم.
ساختمان های مخروبه و غیرقابل استفاده سرپناه مردم این دیاراست .
سیدجلال بنی هاشمی عصوشورای اسلامی روستا جایگاه را برای ویزیت و توزیع داروی رایگان برای تیم پزشکی هلال احمر کهگیلویه آماده می کند و مردم حتی ازروستاهای همجوار خود رابه ما می رسانند.
دکتر مهمدی پزشک خیری که بیشتر کاروان ها راهمراهی نموده معاینه بیماران راآغاز می کند و داروهای مورد نیازبصورت رایگان به انها تحویل داده می شود.
کارتوزیع بسته های موادغذایی و البسه را دیگر امدادگران برعهده دارند.
در این میان وجود چندین خانواده یتیم و معلول سبب می شود که سیدعادل رهبریان به همراه سایرپرسنل هلال احمر و اعضای شورای بانوان کهگیلویه در منازل این افراد حضوریافته و با آنها درباره مشکلاتشان سخن شود.
از پیرمردی که سکته کرده و نمی تواند قدمی بردارد تا دختران نابینایی که مورد غضب بهزیستی قرارگرفته و به سختی زندگی می کنند
چنان تیم هلال احمر راتحت تاثیرقرار می دهند که پیگیری مجدانه مشکلات این خانوادهاکمترین قولی است که می شنوند.
بنی هاشمی عضوشورای اسلامی روستای لیلون می گوید:اولین نهادی که به روستا امده هلال احمراست و چندین بار ازمجموعه قدردانی می کند.
وی نبود جاده ارتباطی مناسب، قطعی شبکه های تلویزیونی ،وجود ساختمان های فرسوده و فقرمردم را ازجمله مشکلات بیان می کند.
عضوشورای اسلامی روستای لیلون ادامه داد:در طول دو ماه گذشته تنها یک ساعت انهم در کل هفته مردم روستا آب داشتند اما متاسفانه هم اکنون هر۱۰روز یک ساعت آب درلوله های منازل جاری است ومردم دربیشتر مواقع حتی آب برای شرب ندارند.
سیدجلال بنی هاشمی تاکید می کند پیگیری ماتاکنون نتیجه ای نداده ومسیولان هربار بهانه ای ازجمله خرابی پمپ می آورند.


سوء تغذیه کودکان و بانوان نکته تلخ دیگری است که دکتر مهمدی آن رامورد تاکید قرار می دهد.

حسن آرمند مسیول خبرصداوسیمای چاروسا که اخباراین کاروان را پوشش می دهد از اجرای این کاروان هابسیارخرسنداست ومعتقداست رهبریان رییس جمعیت هلال احمر کهگیلویه با درد مردم آشناست که در طول ماه دل بسیاری ازمردم را شاد می کند .

ارمند توجه به بهداشت مردم رادر این کاروان ها اقدامی بجا می داند و خواهان اجرای ان درسایرروستاهای محروم بخش چاروساست.

برای تکمیل گزارش با رییس جمعیت هلال احمرکهگیلویه به گفتگو می پردازیم.

سیدعادل رهبریان باقدردانی از اصحاب رسانه اظهارکرد:نظر به درخواست های مختلف مسئولان پیرامون برگزاری کاروان سلامت وهمچنین تاکید مدیرعامل جمعیت هلال احمر در برگزاری آن در روستاهای محروم وکمتربرخوردار اینبار درروستای محروم لیلون بیستمین سری کاروان سلامت را اجرانمودیم.
رهبریان اظهارکرد:نزدیک به ۷۰ بسته موادغذایی، بهداشتی، و البسه میان اهالی توزیع و ۱۱۰نفر نیز مورد درمان رایگان قرار گرفتند.
وی گفت: داروی رایگان نیز پس از ویزیت بیماران به ارزش ۳ میلیون تومان توزیع شد.
رهبریان گفت:باتوجه به فرسودگی وغیرقابل بودن ساختمان ها،وضعیت انها بررسی و صورتجلسه گردید.

برپایه گزارش صدای جنوب،قطار کاروان سلامت درروزهای پایانی سال ۹۶ درایستگاه بیستم متوقف شد و بنا به برایند موجود و بازخوردهای مختلف و رضایت مسیولان شهرستانی و استانی واستقبال گسترده مردم، رهبریان ومجموعه هلال احمر نیزنمره ۲۰گرفتند تا مردم همواره به وجود چنین مدیرانی برای کاهش آلام خویش بیش از پیش هوشیار باشند.
اینکه این کاروان ها درسال ۱۳۹۷ نیزادامه یابد قطعا حمایت بیشتر مدیران شهرستان و استان ازجمله مدیرعامل هلال احمر استان و هاشمی پورنماینده کهگیلویه در مجلس را می طلبد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت