پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 31 خرداد 1395 ساعت 20:03:: شناسه خبر: 3394

همه چیز در باره کلنیک‌های استان؛ از توسعه تا پاسخ به ابهامات/امکانات برای پزشک متخصص مغزواعصاب دردهدشت مهیانیست

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: اعتباری افزون بر ۲۰ میلیارد ریال برای تکمیل و افتتاح کلینیک جدید پنج طبقه شهید مفتح یاسوج از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اختصاص داده شد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: اعتباری افزون بر ۲۰ میلیارد ریال برای تکمیل و افتتاح کلینیک جدید پنج طبقه شهید مفتح یاسوج از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اختصاص داده شده است.

به گزارش صدای جنوب،پرویز یزدان‌پناه با بیان اینکه این میزان اعتبار با پیگیری های رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد، معاون درمان این دانشگاه و مسئولان اجرایی استان از جمله استاندار و نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی در نظر گرفته شد، اظهار کرد: پیشرفت فیزیکی این کلینیک هم اکنون ۹۲ درصد است و با جذب اعتبار ۲۰ میلیارد ریالی مورد نیاز پیش بینی می شود که در هفته دولت امسال به بهره برداری برسد.
یزدانپناه ادامه داد: هم اکنون ۴ کلینیک در یاسوج، ۲ مورد دهدشت و یک کلینیک نیز در گچساران با مراکز کوچک در چرام، لیکک و سی سخت و لنده به بیماران خدمات لازم را ارائه می‌کنند که در این کلینیک‌ها خدمات تخصصی و فوق تخصصی اراده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ساختمان در دست اجرای ۵ طبقه کلینیک یاسوج  هم اکنون ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، بیان کرد: در صورت تامین اعتبار ۲۰ میلیارد ریالی توسط وزارت بهداشت این پروژه در هفته دولت امسال افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

یزدانپناه با بیان اینکه با بهره‌برداری از ساختمان کلینیک یاسوج دیگر مشکل فضای فیزیکی نداریم، افزود: با افتتاح این پروژه ۴ کلینیک شهر یاسوج در یک مکان تجمیع و ۶۰ پزشک متخصص و فوق تخصص مستقر می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: دو پروژه احداث کلینیک دهدشت و گچساران هم اکنون به ترتیب ۶۰ و ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند که در زمینه منابع اعتباری نیز مشکلی وجود ندارد به طوری هم اکنون هر پروژه ۱۰ میلیارد ریال اعتبار دارد.

یزدانپناه تصریح کرد: در کلینیک‌های دهدشت و گچساران مشکل تجهیزات داشتیم که مبلغ ۹۰ میلیون تومان تجهیزات خریداری شده و در مرحله تحویل است و قسمتی نیز باید توسط هئیت امنا تحویل دانشگاه داده شود.

یزدانپناه ابراز کرد: از محل ۲ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده مورد نیاز کلینیک یاسوج ۵۲۰ میلیون تومان برای سیستم نوبت دهی، پذیرش و آی تی در نظر گرفته شده است

وی عنوان کرد: سه کلینیک فعلی شهید مفتح یاسوج با راه اندازی کلینیک جدید پنج طبقه این شهر تجمیع خواهند شد و حدود ۶۰ پزشک در رشته های مختلف نیز در آن مستقر می شوند.
یزدان پناه ابراز داشت: به جز برخی تجهیزات آزمایشگاهی نیاز چندانی به خرید و نصب تجهیزات جدید پزشکی در این کلینیک نیست.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد افزود: کلینیک در حال ساخت شهرهای دهدشت و گچساران نیز به ترتیب ۶۰ و ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و پیش بینی می شود که تا دهه فجر و یا پایان امسال به بهره برداری برسند.
یزدان پناه گفت: تکمیل هر کدام از کلینیک های گچساران و دهدشت به اعتباری افزون بر ۲۰ میلیارد ریال نیاز دارد.
وی بیان کرد: حدود ۹۰۰ میلیون ریال انواع تجهیزات پزشکی برای کلینیک شهرهای گچساران و دهدشت خریداری شد که بخشی تحویل داده شده و مابقی نیز به زودی نحویل می شود.
یزدان پناه اظهار کرد: سیستم نوبت دهی کلینیک شهرهای گچساران و دهدشت به زودی اینترنتی می شوند.
وی عنوان کرد: اعتباری افزون بر پنج میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برای سیستم نوبت دهی پیشرفته و پذیرش بیماران در کلینیک جدید پنج طبقه شهید مفتح یاسوج در نظر گرفته شده است.
یزدان پناه ابراز داشت: با افتتاح کلینیک جدید پنج طبقه شهید مفتح یاسوج و کلینیک شهرهای گچساران و دهدشت بخش عمده ای از مشکل کمبود فضای کلینیکی در استان در سال ۹۵ برطرف می شود.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد افزود: سه کلینیک شهید مفتح یاسوج مشکل خاصی در زمینه کمبود تجهیزات و امکانات پزشکی ندارند.
یزدان پناه بدون اشاره به آمار، گفت: زیرساخت های لازم برای ماندگاری پزشکان متخصص و فوق تخصص غیربومی در این استان فراهم شود.
وی بیان کرد: باید امکانات رفاهی، اجتماعی، فرهنگی و هنری لازم تا حد امکان به پزشکان غیربومی در کهگیلویه و بویراحمد ارائه شود.
یزدان پناه اظهار کرد: در طول دو سال اخیر و از زمان اجرای طرح تحول نظام سلامت تاکنون خدمات بهداشتی و درمانی مورد انتظار مردم کهگیلویه و بویراحمد تا حد قابل ملاحظه ای به آنان ارائه شده و یا در حال ارائه است.
وی عنوان کرد: پارسال ۸۰۲ هزار و ۳۳۶ نفر در سه کلینیک شهید مفتح یاسوج ویزیت شده و خدمات تخصصی و یا فوق تخصصی به آنان ارائه شد.
یزدان پناه ابراز داشت: مراجعه زیاد بیماران به سه کلینیک شهید مفتح یاسوج و کلینیک شهرهای گچساران و دهدشت موجب کاهش کیفیت خدمات دهی بهداشتی و درمانی به آنان می شود.
این مسئول با اشاره به استقرار ۶۰ پزشک متخصص و فوق تخصص در کلینیک در حال احداث شهید مفتح یاسوج گفت: دو کلینیک دیگر در شهرهای دهدشت و گچساران در حال احداث است که کلینیک دهدشت ۶۰ و کلینیک گچساران ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

یزدان‌پناه تصریح کرد: اعتبار مورد نیاز دو کلینیک دهدشت و گچساران فراهم شده و تا آخر سال تکمیل و در اختیار مردم این شهرستان‌ها قرار می‌گیرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از کمبود تجهیزات کلینیکی در دو شهر دهدشت و گچساران خبر داد و افزود: ۹۰ میلیون تجهیزات کلینیکی برای دو شهرستان گچساران و دهدشت خریداری شده و در مرحله تحویل این تجهیزات هستیم، ضمن اینکه کلینیک‌های یاسوج به لحاظ تجهیزات وضعیت مطلوبی دارند.

وی از راه‌اندازی سیستم نوبت‌دهی تلفنی در دو شهرستان گچساران و دهدشت خبر داد و گفت: نوبت دهی تلفنی در کلینیک دهدشت راه‌اندازی شده و قرار است به زودی نوبت‌دهی اینترنتی نیز راه‌اندازی شود.

این مسؤول اضافه کرد: زیرساخت‌های نوبت دهی اینترنتی در گچساران فراهم شده و به زودی راه‌اندازی می‌شود.

یزدان‌پناه در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به خبر رکورد ویزیت کادر پزشکی استان در سه دقیقه که در یکی از خبرگزاری‌های استان منتشر شده بود، گفت: در بسیاری از موارد بیمار برای اولین بار به پزشک مراجعه می‌کند و ویزیت این فرد بیش از ۱۵ دقیقه به طول می‌انجامد اما در نوبت دوم مراجعه، پزشک از سوابق بیمار آگاه است و شاید ویزیت بیمار در نوبت دوم سه دقیقه طول بکشد در حالی که ویزیت بیماران در کلینیک‌های استان بیش از این زمان است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: خبرنگاران و اصحاب رسانه استان همواره در جهت پیشرفت استان و همچنین حوزه بهداشت و درمان حرکت کردند اما نباید با انتشار خبری سبب سلب اعتماد مردم به نهادهای اجتماعی، سیستم دولتی و کادر پزشکی شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کمبود پزشک متخصص و فوق تخصص در کلینیک‌های شهر یاسوج گفت: در رشته‌های چشم، مغز و اعصاب، گوش و حلق و بینی با کمبود متخصص و در رشته‌های کلیه و ریه با کمبود فوق تخصص روبه‌رو هستیم و قرار است تا پایان شهریور این مشکل رفع شود.

این مسؤول با اشاره به اینکه تنها دو متخصص مغز و اعصاب در شهرهای یاسوج و دهدشت حضور دارند، گفت: جذب پزشکان متخصص در استان نیازمند وجود برخی زیرساخت‌ها است چرا که باید امکانات رفاهی، آموزشی، تفریحی، هنری و …. برای پزشک متخصص و خانواده او فراهم باشد که برخی از این امکانات در یاسوج فراهم است اما در شهر دهدشت این امکانات مهیا نیست.
فراهم شدن زمینه‌های پرداخت اینترنتی هزینه درمان در کلینیک‌های یاسوج

رئیس هئیت مدیره کلینیک‌های یاسوج گفت: زمینه‌های لازم برای پرداخت اینترنتی هزینه درمان در کلینیک‌های یاسوج فراهم شده و از اول تیر ماه جاری پرداخت اینترنتی امکان‌پذیر است.

بهرام محمدی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: با اجرای طرح تحول سلامت خدمات خوبی در حوزه بهداشت و درمان به مردم ارائه شد.

رئیس هیئت مدیره کلینیک‌های یاسوج ماندگاری پزشکان در بخش‌های بستری و سرپایی را از دیگر برنامه‌های مهم این طرح دانست و گفت: ماندگاری پزشکان متخصص و فوق تخصص در دو سال اخیر رشد قابل قبولی داشته به طوری که سال ۹۳ تعداد پزشکان تمام وقت در کلینیک‌های شهر یاسوج ۴۰ نفر بود.

وی اضافه کرد: در سال گذشته کلینیک فوق تخصصی هلال احمر به مجموعه کلینیک‌های یاسوج اضافه شد که با اضافه شدن این کلینیک  ماندگاری پزشکان به ۷۰ نفر رسید، که در حال حاضر شاهد ماندگاری ۷۵ درصدی پزشکان متخصص و فوق تخصص در کلینیک‌های یاسوج هستیم.

این مسؤول با بیان اینکه در دو سال اخیر تجهیزات مدرنی برای کلینک‌های استان خریداری شده است، گفت: قبل از اجرای طرح تحول سلامت خدمات سونوگرافی، آندوسکوپی و خدمات چشم پزشکی در کلینیک‌های استان ارائه نمی‌شد یا به صورت ناقص انجام می‌پذیرفت که با اجرای این طرح خدمات مطلوبی در این بخش‌ها به بیماران ارائه می‌شود.

محمدی تصریح کرد: متوسط مراجعه ماهیانه در بخش ویزیت به کلینیک‌های شهر یاسوج ۴۵ هزار مورد است که نسبت به سال قبل ۵۰ درصد افزایش بار مراجعه برای دریافت خدمات را شاهد هستیم، ضمن اینکه میزان خدمات ارائه شده در سال ۹۵، ۷ هزار و ۲۵۰ مورد است.

رئیس هیئت مدیره کلینیک‌های شهر یاسوج ایجاد اشکالات در سیستم نوبت‌دهی را از مشکلات مردم دانست و افزود: یکی از گلایه‌های مردم نحوه نوبت دهی در کلینیک های شهر یاسوج است که بسیاری از زیرساخت‌های نوبت‌دهی در شهر یاسوج فراهم نیست.

این مسؤول اضافه کرد: در مجموع ۹ نیروی پذیرش در چهار کلینیک شهر یاسوج داریم که برای هر کدام از کلینیک‌ها دو نفر نیرو به کار گرفته شده است اما با توجه مراجعه غیر ضروری و بیش از حد مردم به پزشکان با مشکل نوبت‌دهی مواجه می‌شویم.

محمدی بیان کرد: تعداد ویزیت پزشکان متخصص در ساعت ۸ نفر و متخصص روانپزشک حداکثر ۶ نفر است که بر نحوه اجرای این زمان نظارت داریم و آن را کنترل می‌کنیم.

وی تصریح کرد: گاهی ممکن است پزشکان وقت کمتری صرف ویزیت بیمار کنند که تذکرات به پزشکان داده شده است.

محمدی خاطرنشان کرد: قریب به اتفاق پزشکان حداقل ۶ ساعت در کلینیک حضور دارند، ضمن اینکه سقف روزانه تعداد بیماران با استفاده از سیستم اینترنتی، تلفنی و حضوری ۵۰ نفر است.

وی خاطرنشان کرد:  استقبال از نوبت‌دهی خوب است اما باید فرهنگ‌سازی استفاده درست از این سیستم در استان فراهم شود، سقف نوبت‌دهی اینترنتی ۱۵ نفر، تلفنی ۵ و حضوری ۳۰ نفر است.

این مسؤول اضافه کرد: زمینه‌های پرداخت اینترنتی هزینه درمان در کلینیک‌های شهر یاسوج فراهم شده و از اول تیر ماه پرداخت اینترنتی امکان‌پذیر است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت