پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 17 فروردین 1397 ساعت 19:01:: شناسه خبر: 34389

مشروح خطبه های نماز جمعه شهرهای مختلف کهگیلویه وبویراحمد

امروز نیز باحضور چشم گیر نمازگزاران مراسم عبادی, سیاسی نمازجمعه درشهرهای مختلف کهگیلویه وبویراحمدبرگزارشد .

پایگاه خبری صدای جنوب:

مراسم عبادی, سیاسی نمازجمعه درشهرهای مختلف کهگیلویه وبویراحمدبرگزارشد .

***

حجت الاسلام سیدعلی اصغر حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته یاسوج گفت: قاتلان امام حسین(ع) چون حرام خوری نمودند آن جنایت ها را در کربلا کردند.

وی افزود: حرام خوری اقسام متفاوتی دارد و استاد دانشگاهی که بر کلاس درس خود وقت را به بیهودگی هدر می دهد هم حرام خوری می کند.

امام جمعه یاسوج تاکید کرد که مومن و مسلمان نباید حرام خوری کند و حرام خواران حاضر بشهادت امام هم می شوند.

امام جمعه یاسوج در بخشی دیگر از سخنان خود به داستان حضرت یوسف(ع) اشاره و اظهارداشت: گاها نقشه دشمنان سبب پیروزی می شود و داستان حضرت یوسف(ع) جز این دسته نقشه ها است.

حسینی با اشاره به ضرب المثل عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد، خاطرنشان کرد: پرودگار متعال کودکی مورد ظلم را از چاهی به عزیزی مصر رساند.

وی گفت: حضرت یوسف(ع) از نامحرم ها دوری جست و پرودگار متعال پاسخ خوبی به آن سختی های آن حضرت داد.

امام جمعه یاسوج در خطبه دوم نماز جمعه این شهر بااشاره به مناسبت های مختلف هفته، اظهارداشت: با تسخیر لانه جاسوسی در سال ۱۳۵۸ ابهت آمریکا را شکست.

حسینی افزود: دانشجویان در آن تاریخ ثابت کردند که می شود که آمریکا را شکست داد و فرمانبردار آن نبود.

وی با بیان اینکه بعد از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا و اینکه با این ببر کاغذی می شود در افتاد، تصریح کرد امام راحل در آن زمان فرمود که اگر کارتر یک کار خوب در عمرش کرده این هست که با ایران قطع ارتباط کرد.

امام جمعه یاسوج با تاکید براینکه تمامی نقشه های آمریکا و اذنابش در ۴۰ سال گذشته خنثی و باطل شده است، ادامه داد: آمریکا اگر در سوریه ۷۰ تریلیون دلار هم هزینه کند هیچ سودی از حضورش نخواهد گرفت.

حسینی گفت: ایران قدرتمندتر از پیش در صحنه دنیا خودنمایی می کند و دشمنان هرچه می خواهند بگویند و عصبانی باشند و از عصبانیت بمیرند.

وی با اشاره به قدرت ایران در خاورمیانه، اظهارداشت: آمریکا همانگونه که امام راحل فرمود هیچ غلطی نمی تواند بکند و بطور حتم همین خواهد بود.

امام جمعه یاسوج افزود: عربستان قصد دارد بنفع دشمنان اسلام در سوریه هزینه کنند و این خاندان کثیف هم به جایی نخواهند رسید.

حسینی در ادامه به شهادت امام موسی کاظم(ع) در دوران هارون الرشید هم اشاره و از نقل شدن سه هزار حدیث ار آن امام همام سخن گفت.

وی گفت: به دیدگاه امام موسی کاظم(ع)، دوست آن کسی است که با تو راست بگوید نه کسی که هرچه تو بگویی تصدیق کند و بپذیرد.

امام جمعه یاسوج به حساب ۱۰۰ امام بنیاد مسکن هم اشاره و یکی از ویژگی های امام بودن را حمایت از محرومین و نیازمندان برشمرد.

حسینی افزود: خیلی از نیازمندان از حساب ۱۰۰ امام خودکفا شده و از خدمات پربرکت انقلاب همین حساب بوده که یکی از نعمات الهی است.

وی در ادامه از نیروی انتطامی، پلیس راه و آتش نشانی که در تعطیلات نوروزی پرفعال بودند تقدیر و اظهارداشت: پروردگار متعال روز به روز برعزت مردم ایران می افزاید..

***
جت‌الاسلام سیدنورالله افشار ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با بیان اینکه یکی از آثار تقوا روشن بینی و بصیرت بوده که در آیات متعددی نیز به آن اشاره و تاکید شده است، اظهار کرد:  در بزرگترین آیه قرآن در سوره بقره دعوت به تقوای الهی شده است و در اثر تقوا خداوند به ما تعلیم می‌دهد که این دو مورد اشعاری دارند که  انسان در اثر تقوا مورد موهبت افاضه تعلیم الهی قرار می‌گیرد.

امام جمعه چرام در ادامه با اشاره به اینکه بیش از ۶۰ سال از اشغال فلسطین توسط رژیم صهیونیستی می‌گذرد، عنوان داشت: دشمن غدار اسرائیلی در این مدت با انواع و اقسام تهدیدها ،ارعاب‌ها  و شکنجه‌ها به جنایت خویش ادامه می‌دهد و امروز مسئله فلسطین مسئله اول جهان اسلام شده است و گروه‌های فلسطینی در اثر جهاد و مبارزه توفیقات خوبی به دست آورده‌اند.
وی افزود: ده‌ها گروه فلسطینی در فلسطین اشغالی حضور دارند که همه این گروه‌ها در مبارزه با رژیم صهونیستی مورد تایید نیست، برای مثال سازمان آزادی بخش فلسطین در سال۱۹۹۳ م یعنی ۲۵ سال قبل در زمان ریاست یاسر عرفات، اسرائیل را به رسمیت شناخت.

افشار ادامه داد: در جهان عرب این تشکل که ریاست فعلی آن محمود عباس است، به خاطر سیاست  مماشات با اسرائیل، از طرف غرب و آمریکا نماینده فلسطینی‌ها شناخته می‌شود و در سازمان ملل نیز  عضویت دارد و آمریکا و اسرائیل آنها را به رسمیت می‌شناسد.

حجت‌الاسلام افشار با بیان اینکه ایران اسلامی به علت خیانت این گروه به آرمان قدس شریف با آنها ارتباطی ندارد، تصریح کرد: اما جنبش مقاومت اسلامی حماس که بنیانگذار آن شیخ احمد یاسین بود و در حال حاضر ریاست آن به اسماعیل هنیه است، سیاست‌ خود را در مبارزه با اسرائیل می‌داند و ایران نیز این گروه‌ها نماینده فسطینی‌ها می‌داند.

امام جمعه چرام خاطرنشان کرد: اسماعیل هنیه در پی خیانت بعضی کشورها به مقام معظم رهبری نامه‌ای نوشتند که رهبر انقلاب در جواب این نامه وعده پیروزی دادند و در چند محور این نامه را خلاصه کردند.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب یکی از این محورها را مقاومت و مبارزه فلسطینی‌ها دانستند و آن راتنها راه نجات خواندند،سیاست جمهوری اسلامی حمایت از مظلومان فلسطینی است و این وظیفه علاوه بر دینی، انسانی نیز محسوب می‌شود.

امام جمعه چرام،گفت: سیاست مذاکره با رژیم صهیونیستی که توسط بعضی گروه‌های فلسطینی دنبال می‌شود، خطای نابخشودنی و بزرگی است، کشورها و جوانان مسلمان در سایر ملت‌ها باید با مجاهدت دشمن را مجبور به عقب نشینی کنند.

***

حجت الاسلام سید عبدالمطلب تقوی امام جمعه موقت دهدشت در خطبه اول ضمن توصیه خود و همه نمازگزاران به رعایت تقوی الهی اظهار داشت: تقوی خصلتی است که اگر انسان آن را بر خود ایجاب کند دنیا و آخرت از او تبعیت می‌کنند.

امام جمعه موقت دهدشت با استناد به آیات قرآن کریم گفت: خداوند همواره با انسان‌های باتقوا است و در پی آن همه انبیا و اولیا همراه انسان‌های با تقوا هستند.

وی اهمیت اخلاص در کارها را یادآور شد و بیان کرد: عبادت انسان‌ها در مقابل پرورگار خویش باید همراه با اخلاص باشد.

حجت‌الاسلام تقوی از اخلاص به عنوان «سری» بین انسان و خداوند یاد و تصریح کرد: خدا این توفیق را به انسان‌های خاص خود عطا می‌نماید.

خطیب موقت دهدشت روز بهداشت را یادآور شد و با توجه به تأکید ائمه اطهار(ع) بر سلامتی انسان‌ها، به ذکر چندین مورد از دستورات اسلام در راستای سلامتی انسان‌ها پرداخت.

وی شهادت امام موسی کاظم(ع) را به همه مسلمانان جهان تسلیت گفت.

امام جمعه موقت دهدشت با یادآوری روز فناوری هسته‌ای عنوان کرد: فناوری هسته‌ای نتیجه تلاش و عزم جوانان و دانشمندان جمهوری اسلامی است.

حجت‌الاسلام تقوی اظهار داشت: ایران اسلامی هر ساله در برابر استکبار جهانی دستاوردهای جدید هسته‌ای را رونمایی می‌کند که این نشان از اقتدار جمهوری اسلامی را در دنیا می‌رساند.

***

حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قلعه‌رئیسی با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: راه نجات از گناه توبه و استغفار، یاد خدا و استعانت از خداوند متعال، عبادت و بندگی خدا و اراده قوی انسان است، تقوا سبب از بین رفتن بسیاری از گناهان می‌شود.

امام جمعه قلعه رئیسی به روز سلامت اشاره و به مشکلات سلامتی در چاروسا اشاره و خاطرنشان کرد: متاسفانه  این روزها در منطقه چاروسا و شهر قلعه رئیسی سلامتی مردم در معرض خطر است  در منطقه چاروسا کشاورزان روستای گراب با زحمات فراوان و کمبود امکانات  اقدام به کشاورزی و کشت پیاز نمودند اما متاسفانه آب مزارع روستای گراب آلوده شده و بنا به گفته مسئول درمانگاه قلعه رئیسی و طبق آزمایشهایی که انجام دادند آب غیر قابل استفاده حتی برای کشاورزی می باشد و ناامنی روانی برای مردم منطقه و کشاورزان بوجود آمد.

وی افزود: در شهر قلعه رئیسی به علت نبود کشتارگاه هیچگونه نظارتی بر کشتار دام و ذبح حیوانات نمی شود و امکان نظارت وجود ندارد بعضی از افراد هر حیوانی از هر جایی تهیه می کنند و در منازل ذبح می‌کنند فضولات را در جدول‌های شهر می‌ریزند و گوشت را در مغازه و خیابان در معرض دید عموم قرار می‌دهند حالا این حیوان سالم بود یا مریض بود خدا می‌داند؟ اما بعضی از  گزارش‌های خبرهای مردمی حکایت از مسائل دیگری دارد.

صلواتی به وضعیت گوشت قرمز در شهر قلعه رئیسی اشاره و یادآور شد: در طول دو هفته گوشت از کیلویی ۳۰ هزار تومان به ۴۲ هزار تومان می‌رسد و نظارت ضعیف هست مدیریت ضعیف است.

امام جمعه قلعه رئیسی به مشکلات مسیر جاده قلعه رئیسی به روستای امامزاده سید محمود(ع) و توجه به گردشگری اشاره و بیان کرد: اگر شهرستان دنا در تابستان گردشگر پذیر است منطقه چاروسا این ایام زیباترین طبیعت را در خطه جنوب دارد مسئولان برای پذیرایی از میهمانان نوروزی و گردشگران چه کاری انجام دادند؟ برای منطقه کمر دوغ که یکی از زیباترین آبشارها را در کشور دارد چه اقدامی انجام دادند و واقعیت این است که وضعیت راه ارتباطی و سه کیلومتر جاده قلعه رئیسی میهمانان نوروزی و گردشگران را دلسرد و پشیمان کرده است؛ یک مسؤولی در این استان جواب مردم چاروسا را بدهد مشکل سه کیلومتر جاده چیست؟ درد کجاست؟چرا مدیرکل راه به خودش زحمت نمی‌دهد و درد و رنج و مصیبت مردم چاروسا را از نزدیک ببیند و چاره اندیشی نماید؟ مسئولان نظارتی مگر خواب هستید چرا ورود نمی‌کنید مشکل این پروژه کجاست؟

وی با توصیه به استاندار ادامه داد: بنده از طریق این تریبون با استاندار محترم  بیان می‌کنم برای دولت تدبیر و امید در چاروسا آبروداری کنید نگذارید چهره رحمانی دولت تدبیر و امید در نزد مردم چاروسا خراب و مخدوش و ضعیف شود و نگذارید بیش از این مردم این خطه ولایت مدار و انقلابی و مومن و متدین ناامید شوند و البته مردم بدانند استاندار محترم مصوبات سفرشان به چاروسا را هر هفته پیگیری می‌کنند و برای چاروسا وقت می‌گذارند؛ بحث گاز را پیگیری می‌کنند. جناب آقای استاندار چاروسا در همه بخش‌های مدیریتی مدیر پرتوان و پر تلاش با انگیزه و جهادی و انقلابی و در بین مردم و از مردم می‌خواهد.

امام جمعه قلعه رئیسی به تاسیس بنیاد مسکن و انقلاب اسلامی اشاره و اضافه کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از جمله نهادهای است که امام راحل با هدف محرومیت زدایی و گسترش عدالت آن را تاسیس کردند که خدمات ارزنده ای را به محرومین ارائه داده است که باید دولت اعتبارات خوبی را به این نهاد در جهت خدمات بیشتر تحقق دهد.

صلواتی به سالروز قطع ارتباط ایران با آمریکا اشاره و تصریح کرد: امام راحل فرمودند خبر قطع رابطه بین ایران و آمریکا را دریافت کردم اگر کارتر در عمر خود یک کار کرده باشد که بتوان گفت به خیر و صلاح مظلوم است همین قطع رابطه است و آمریکا مظهر سلطه و دارای روحیه استکبار و نماد توطئه و کودتا و ام الفساد قرن است و قرآن ومکتب اهل بیت اجازه رابطه با همچون قدرت استکباری نمی‌دهد.

وی به سالروز رژیم غیرقانونی و اشغالگر صهیونیستی اشاره و گفت: هدف از تاسیس این رژیم گرگ صفت و کودک کش استعمار ملت های مسلمان است و از طرف استعمارگران حمایت می شوند و تمام این جنایت ها و خون ریزها از سوی آمریکا است و آمریکا در نامشروع اسرائیل است و همه جنایت های که اسرائیل انجام می دهد با چراغ سبز آمریکا است عامل وضعیت اسفبار امروز بعضی از کشورها اسلامی آمریکا و اسرائیل است.

صلواتی به نامگذاری سال توسط رهبر معظم انقلاب به سال حمایت کالای ایرانی اشاره و به بیانات رهبر معظم انقلاب در حرم رضوی اشاره و آنها را تبیین کرد.

***
امام جمعه دیشموک ضمن توصیه مردم به تقوای الهی اظهار کرد: حج شما این است که در نماز جمعه شرکت می‌کنید و عمره شما انتظار برای نماز عصر جمعه است.

حجت‌الاسلام راوند به ۱۹ فروردین ماه اشاره کرد و گفت: این روز شهادت عالم مرجع تقلید عراق سیدمحمدباقر صدر روز نوآوری علمی است و این عالم سالهای زیادی علیه رژیم غاصب جنگید و خودش و خواهراش به شهادت رسیدند.

وی عنوان کرد: وی کسی بود که از سال ۴۲ به همراهی امام باعث ایجاد نهضت اسلامی شد.

راوند به ۲۰ فروردین اشاره کرد و گفت: این روز سالروز قطع رابطه ایران با عراق بود و این قطع رابطه باعس موضع سریع امام مواجه گردید.

وی با اتفاقات دیگر در این روز اشاره کرد و گفت: این روز از روزهای فناوری هسته‌ای و اعلام بومی شدن صنعت هسته‌ای بود.

امام جمعه دیشموک گفت: این روز به نام روز هنر و انقلاب است که نامگذاری این روز به خاطر شهادت هنرمند بسیجی شهید مرتضی آوینی بود و به نام روز هنر انقلاب اسلامی نامگذاری شده است.

وی روز ۲۱ فروردین روز شهادت امیر سپهبد صیاد شیرازی گفت: این روز شهادت امیر صیاد شیرازی بود که به دست منافقین به شهادت رسید و وی سرباز صادق و فداکار دین به شمار می‌رود.

خطیب نماز جمعه شهر دیشموک به ۲۵ رجب شهادت امام موسی کاظم اشاره کرد و گفت: ایران اسلامی به برکت فرزندان و امامان به دینداری شهرت پیدا کردند و موفق شدند.

وی در پایان از کارهای گروههای جهادی در منطقه دیشموک تقدیر کرد و گفت: از کسانی که با گروههای جهادی در این منطقه همکاری کردند تشکر می‌شود و کار گروههای جهادی کاری خداپسندانه و در رفع محرومیت‌زدایی است.

***
حجت الاسلام سید امین الله حجازی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی  سیاسی این هفته شهرستان گچساران با  توصیه به   برداران و خواهران ایمانی به رعایت تقوای الهی اظهار کرد:  امیدواریم  خداوند همه ما را  از اهل تقوا قرار دهد.

وی  با اشاره به  نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از کالای ایرانی گفت:  مومن  باید آگاهانه و با اتحاد و با کمک به شرایط  در بحث سرمایه و اقتصاد به عزت کشورش کمک کند.

حجازی تصریح کرد: بی‌تردید عدم اتحاد و انسجام موجب می‌شود، نتوانیم  به شعار سال  رهبرمعظم انقلاب  جامه عمل بپوشانیم و از این رو بر همه ما  بر اساس بیانات مقام معظم رهبری  به عنوان یک  مومن  و یک ایرانی  تکلیف است که در این راستا با اتحاد و انسجام برای  عزت کشورمان گام برداریم.

امام جمعه گچساران افزود:  اموال مملکت باید در اختیار کسانی باشد  که عدالت و تقوا داشته باشند  و اساس دین را رعایت کنند که اگر چنین نباشد  خطر بزرگی برای  جامعه مومنین است.

حجازی تاکید کرد:  سرمایه باید در اختیار دین باشد چرا که اگر دین تقویت شد عدالت حاکم خواهد شد و موجب رشد تعالیم دینی می‌شود و در این صورت حلال و حرام  به صورت عملی  رعایت می‌شود و خروجی آن  این خواهد بود  که مملکت  قدرت پیدا می‌کند.

وی  خاطرنشان کرد:  باید بدانیم  اگر سرمایه  در اختیار دین و تقوا نباشد  مملکت  تضعیف خواهد شد و اگر کسی از اموال بیت المال ریالی را بالا و پایین کرده باشد باید جواب یک مملکت را بدهد.

خطیب جمعه گچساران در خطبه دوم  نماز جمعه این هفته  با اشاره به  مناسبت‌های این هفته  به سخنان مقام معظم رهبری اشاره داشت و ابراز کرد:  رهبر معظم انقلاب فرمودند،  ما  مواجه هستیم با یک حمله همه جانبه فرهنگی، اعتقادی  و سیاسی اعلام نشده که ایشان  در گذشته نیز  به خصوص  در مورد  حمله همه جانبه فرهنگی  توصیه و  تاکیدات لازم را  داشته‌اند.

حجازی تصریح کرد: متاسفانه  شاهد هستیم می‌گویند کار فرهگی اما محتوای آن  غیر فرهنگی است و در بحث سیاسی نیز مشاهده می‌کنیم  آقایان هیچ وقت  در مقابل دشمنان موضع نمی‌گیرند و در سخنرانی‌ها  و بیاناتشان چیزی مشاهده نمی‌کنیم بلکه  شاهد هستیم  اهداف دشمن را  به صورت نرم  انجام می‌دهند که این همان نفوذی است که مقام معظم رهبری به آن اشاره داشته‌اند.

امام جمعه گچساران  با اشاره به اینکه  برخی‌ها  سکوت کردند، گفت:  خطر سیاسی ، خطر بزرگی است که شاهد هستیم  همین برخی‌ها در مقابله با  دشمنان و حرکت‌های  انجام شده  هیچ واکنشی را نشان نمی‌دهند.

حجازی بیان کرد: مشاهده می‌کنیم شخصیت این انقلاب و نظام برای برخی هیچ ارزشی ندارد و مردم را  نادان تلقی می‌کنند و به دنبال این هستند که با برگزاری کنسرت‌هایی  سر مردم را  شیره بمالند و از آن به عنوان خدمت یاد می‌کنند که این چیزی جز خیانت نیست و از خطراتی است که مملکت را  تهدید می‌‌کند و ملاحظه کاری‌ها و تهدیدهایی در این خصوص وجود دارد.

وی ادامه داد:  مقام معظم رهبری می‌فرماید،  خطرات این مملکت و کشور را تهدید می‌کند و اطلاع دارم که برنامه نفوذ در کشور به وسیله کسانی که دستشان به جایی بند است  توسط برخی  در حال عملی شدن است و به صورت نرم در حال انجام دادن آن هستند.

حجازی  بیان کرد:  متاسفانه  در وضعیت کنونی  طوری شده است که نمی‌توانیم از مبنای کشورمان  دفاع کنیم اما حقیقت این است  که متدینین، خانواده شهدا و بسیجیان آزادی در اختیار ندارند و متاسفانه شاهد هستیم توصیه می‌کنم چیزی نگویید.

خطیب جمعه گچساران افزود:  خطر نفوذ، خطر بسیار بزرگی است و در این خصوص باید بررسی شود و روشن‌تر به  آن پرداخته شود.

وی  اظهار کرد: اینکه اموال بیت المال را  در راه حرام  صرف می‌کنند و اینکه آیه و روایات داریم که عفت، عزت، شرف و ناموس زن مومن باید حفظ شود و در کنار آن  متاسفانه شاهد کنسرت‌هایی در کشور  و یکی دو مورد هم در شهرستان بوده‌ایم که تصاویر آن در رسانه‌ها مشخص است.

حجازی  اظهار کرد: متاسفانه شاهد هستیم رسما و صریحا جلساتی برگزار می‌شود و در مقابل قرآن کریم و این یعنی نفوذ.

امام جمعه گچساران خاطرنشان کرد:  این که می‌گویند در فلان جا و تلویزیون هم این چنین است و برگزار شده است  که در پاسخ به آنها می‌گوییم آنها هم اشتباه می‌کنند  چرا که رهبری می‌گوید تلویزیون وجه شرعی ندارد  که هر کاری که تلویزیون انجام داد درست است لذا لازم است مردم آگاهانه‌تر به مسئله نفوذ توجه داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در کشور گفت: امیدوار هستیم بانک‌ها توجه جدی به این امر داشته و چرا وام‌های میلیاردی سریعا پرداخت می‌شود اما وام‌هایی با مقدار کم برای مستمندان و بی‌پارتی‌ها مدت‌ها به طول می‌انجامد.

حجازی  در ادامه با اشاره به شهادت امام موسی بن جعفر(ع) و با عرض تسلیت به مومنین و مومنان  گفت: امیداوریم بتوانیم به عنوان یک شیعه  مراسمی در شان آن امام برگزار شود و امیداوریم در شب شهادت اهل البیت شاهد برگزاری عروسی در سطح شهر نباشیم.

***

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت