پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 02 تیر 1395 ساعت 17:04:: شناسه خبر: 3450

رئیس دادگستری شهرستان چرام خبرداد:

افزایش سه برابری امارطلاق درشهرستان چرام/کاهش اطاله دادرسی و کاهش زمان رسیدگی پرونده‌ها

این هفته فرصت مغتنمی برای دستگاه قضایی است تا آمار، عملکرد و اقدامات خود طی سال‌های گذشته را به استحضار عموم برساند.

پایگاه خبری صدای جنوب:

به مناسبت هفته قوه قضائیه نشست خبری رئیس دادگستری و دادستان چرام با اصحاب رسانه این شهرستان برگزار شد.

به گزارش صدای جنوب،محمد برازنده در این نشست ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران امام، اظهار کرد: شهید بهشتی به عنوان معمار دستگاه قضایی بوده که شخصیت وی در هدایت انقلاب، سال‌های قبل از انقلاب و پیروزی بعد از انقلاب بر همه ملموس است.

رئیس دادگستری شهرستان چرام با بیان اینکه عظمت شخصیت انقلابی، بصیر، عالم و تاثیرگذار شهیدبهشتی به گونه‌ای بوده که در سال‌های متمادی پس از انقلاب هنوز دیدگاه‌ها و افکارشان در دستگاه قضایی ساری و جاری است، گفت: شهید بهشتی، شهیدی است که انقلابی بود و انقلابی ماند و به همین دلیل خار چشم منافقین انقلاب قرار گرفت و به شهادت رسید.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این مطلب که اول تیر تا هفتم تیر با عنوان هفته قوه قضائیه نامگذاری شده است، خاطرنشان کرد: این هفته فرصت مغتنمی برای دستگاه قضایی است تا آمار، عملکرد و اقدامات خود طی سال‌های گذشته را به استحضار عموم برساند.

برازنده به برنامه‌های دادگستری چرام در هفته قوه قضائیه اشاره داشت و با متذکر شدن این مطلب که آغاز برنامه‌ها با نشست خبری انجام گرفت، ابراز کرد: در ادامه برنامه‌ها، ما دیداری با امام جمعه محترم، دیدار با خانواده‌های محترم شهدا، غبارروبی گلزار شهدا و دیدار با مددجویان قوه قضائیه شهرستان در زندان دهدشت را در دست داریم.

این مسئول همچنین بازدید از مراجع انتظامی و ملاقات عمومی با مردم شهرستان و ارائه عملکرد در خطبه‌های نماز جمعه را از دیگر برنامه‌ها دانست و با اشاره به ورودی، خروجی و مختومه شدن پرونده‌ها در دادگستری چرام تصریح کرد: بیشترین ورودی‌های ما در مباحث کیفری در سال ۹۴ پنج جرم اول به ترتیب توهین به اشخاص، ضرب و جرح عمدی، سرقت تعزیری، تهدید و تعقیب بوده که این موارد به صورت مشابه طی چندین سال به همین کیفیت بوده است.

وی در خصوص مباحث حقوقی نیز با بیان اینکه در سال گذشته بیشترین آمار ورودی ما مربوط به پرونده‌های مطالبه وجه، اعسار از پرداخت هزینه دادرسی، مطالبه مهریه و دعوی اثبات مالکیت بوده است، گفت: در رابطه با موضوع طلاق متاسفانه از سال ۹۰ تاکنون تقریبا  رشد سه برابری در این زمینه داشته‌ایم که شامل کلیه‌ طلاق‌ها بوده است.

 محمد برازنده به ارائه آماری از پرونده‌ها و عملکرد دادگستری چرام پرداخت و با اشاره به متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها، اظهار کرد: خوشبختانه طی این مدت کاهش اطاله دادرسی و کاهش زمان رسیدگی در خصوص پرونده‌ها را داشته‌ایم.

رئیس دادگستری چرام با بیان اینکه متوسط زمان رسیدگی در سال ۹۰ شعبه اول دادگاه ۱۵ روز بود، عنوان کرد: متوسط این زمان در سال ۹۵ به هشت روز رسیده و همچنین شعبه اجرای احکام کیفری ما از ۶۰ روز به ۴۰ روز کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: شعبه احکام مدنی ما از ۵۰ روز به ۳۸ روز کاهش پیدا کرده و دادگری نیز از ۳۵ به ۱۸ روز کاهش زمان رسیدگی داشته است.

برازنده، کل آمار ورودی دادگستری چرام را در سال ۹۴ شعبه اول دادگاه یک‌هزار و ۵۴۸ فقره عنوان کرد و گفت: از این تعداد یک‌هزار و ۵۶۲ فقره مختومه شد و ما بیش از ورودی، خروجی داشتیم.

این مسؤول به آمار اجرای احکام مدنی پرداخت و با بیان اینکه در سال ۹۴ این آمار ۳۹۸ مورد بوده که ۳۲۶ مورد خروجی داشته است، تصریح کرد: اجرای احکام کیفری ما ۱۴۷ فقره ورودی و ۶۶۱ فقره خروجی، شعبه دادگری یک‌هزار و ۵۵۷ فقره ورودی و یک‌هزار و ۷۲۵ فقره پرونده خروجی داشته است.

وی در ادامه با اشاره به مسائل مربوط به پرونده‌های متجاوزین به منابع ملی و اراضی دولتی و با ابراز خرسندی از اینکه طی این چندسال اقدامات خوبی در این زمینه انجام شد، گفت: از ابتدای سال ۹۱ تا پایان سال ۹۴ و سال ۹۵، بیش از ۴۴۴۲۵۹ متر مربع یعنی بیش از ۴۴ هکتار از اراضی ملی رفع تصرف شده است.

محمد برازنده در ادامه سخنان خود به شورای حل اختلاف نیز اشاره داشت و با بیان اینکه در حال حاضر در شهرستان چهار شعبه حل اختلاف داریم، خاطرنشان کرد: ما از تمام ظرفیت شورا در جهت صلح و سازش بهره می‌گیریم که علاوه بر اعضای شورا به معتمدین، ریش سفیدان، روحانیون ارجاع می‌کنیم.

درپایان خبرنگاران بامسیولان قضایی شهرستان چرام عکس یادگاری گرفتند.

IMG-20160622-WA0010

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت