پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 20 فروردین 1397 ساعت 22:01:: شناسه خبر: 34536

در نشست کمیسیون امنیت اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

مردم رضایت چندانی از دستگاه‌های دولتی ندارند/ استان به شیوه طایفه‌گرایی و خویشاوندسالاری اداره می‌شود

پایگاه اطلاع رسانی صدای جنوب: نشست کمیسیون امنیت اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد امروز در حالی برگزار شد که موضوعات مختلفی در آن مطرح گردید. معاون سیاسی امنیتی استاندار در این نشست به موضوع روشنایی پارک جنگلی اشاره کرد و از شهرداری خواست تا روشنایی را در این پارک برقرار کند. سید محمدکاظم نظری به […]

پایگاه اطلاع رسانی صدای جنوب:

نشست کمیسیون امنیت اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد امروز در حالی برگزار شد که موضوعات مختلفی در آن مطرح گردید.

معاون سیاسی امنیتی استاندار در این نشست به موضوع روشنایی پارک جنگلی اشاره کرد و از شهرداری خواست تا روشنایی را در این پارک برقرار کند.

سید محمدکاظم نظری به موضوع واگذاری ۷۵ هکتار از پارک جنگلی به وزارت نفت هم اشاره کرد و این گونه که معاون استاندار می‌گفت تقریبا واگذاری این اندازه از مساحت پارک ۹۳۰ هکتاری به وزارت نفت علی‌رغم مخالفت‌ها و انتقاداتی که در استان وجود دارد قطعی شده است.

در این نشست میرمحمدی مدیرکل اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد باب انتقاد را گشود و از برخی مراکز درمانی انتقاد کرد که آمادگی لازم را در برخورد با حوادث و سوانح نداشته‌اند از جمله تصادفی که منجر به فوت تنها فرزند خانواده می‌شود و پای مادر نیز شکسته می‌شود اما بعد از ۶ تا ۷ ساعت اتاق عمل برای درمان مادر عزیز از دست رفته آماده می‌‌شود.

یکی از مباحث داغ این نشست مربوط به نظرسنجی بود که از تعداد ۳۴۳ نفر در استان و در سطح روستاها و شهرها گرفته شد و نشان می‌داد که مردم رضایت چندانی از دستگاه‌های دولتی ندارند.

در این نظرسنجی که توسط یکی از مدیران در این جلسه مطرح شد مردم از قوم‌سالاری و پارتی‌بازی به شدت نگران هستند و معتقدند که استان طبق نظر طایفه‌گرایی و خویشاوندسالاری اداره می‌شود.

در این نظرسنجی مشخص شد مردم از نابرابری‌های اقتصادی که زمینه‌ساز قانونی گریزی است نگرانند و طبق آمار مردم از دستگاه‌های دولتی و ادارات و نمایندگان رضایت چندانی ندارند.

در این نظرسنجی عیان شده که اگر مدیری در یک اداره نباشد افراد دیگر پاسخگوی ارباب رجوع نخواهند بود.

رئیس دانشگاه یاسوج هم در همین زمینه با بیان این که طبیعی است فامیل بازی و قوم‌گرایی سیستم را کوچک نگه می‌دارد اظهار کرد: رفع این مشکل با سخنرانی قابل رفع شدن نیست.

سید محمدکاظم نظری در این نشست به موضوعی مهم اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات به موضوع استخدام‌های دانشگاه علوم پزشکی برمی‌گردد که می‌خواستند نیروها را از خود شرکت جذب کنند لذا مسوؤلانعلوم پزشکی تدبیر به خرج دادند و آزمونی را برگزار کردند و خود  استاندار هم دستور این کار را داد.

وی به حوادث حین برگزاری آزمون و همچنین مشکلات بعد از آن اشاره کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی می‌توانست اطلاع‌رسانی بهتری داشته باشد چرا که متقاضیان دائم در این خصوص از مسؤولان سؤال دارند.

نظری گفت: مسؤولان دانشگاه می‌توانند برای این کار دو نفر نیرو بگذارند تا مردم به آن‌ها مراجعه کنند و از آن‌ها پاسخ بگیرند تا قضاوت نادرست در این زمینه نداشته باشیم.

یک کارشناس هم در این نشست با بیان برخی از علل و عوامل نارضایتی‌های مردم اظهار کرد: علت و عوامل اصلی نارضایتی‌ها در استان ادارات هستند که از دلایل اصلی آن عدم پاسخگویی به ارباب رجوع و طایفه‌گرایی و قوم‌گرایی است.

وی گفت: مثلا وقتی مردم در شهر یاسوج برای پارک خودروهای خود پارکینگی را مشاهده نمی‌کنند  و در حوزه مبلمان شهری مشکل داریم موجب نارضایتی مردم می‌شود.

این کارشناس در ادامه با بیان این که کارها به تنهایی با پخش بروشور و تبلیغ درست نمی‌شود افزود: تا ما مسؤولانقانون‌گرا نباشیم جامعه را نمی‌توان وادار به قانون‌گرایی کنیم.

این مسؤول افزود: تا هنگامی که در تخلفات با هم جناحی و هم طایفه‌ای خود برخورد نکنیم نمی‌توانیم قانون‌گرایی را در استان نهادینه کنیم افزود: کار تبلیغی بدون عمل هیچ فایده‌ای ندارد.

بهمن‌پور استاد دانشگاه و عضو هیات علمی دانشگاه یاسوج هم گفت: باید شرح وظایف کارکنان را در استان پشت سرشان نصب کنیم تا هم ارباب رجوع و هم خودشان بدانند که چه وظیفه‌ای بر عهده دارند.

وی گفت: بحران آب در استان هم موضوعی مهم است که باید برای مقابله با آن به جای طرح تلفات آبی جرائم آبی را در محاکم قضایی مطرح کرد و دادسرای جرائم آبی تشکیل داد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هم که دانش‌آموخته رشته حقوق جزاست در خصوص برخی موضوعاتی که با امنیت مردم استان سر و کار دارد اظهار کرد: ساخت و سازهای ما هم مشکل دارند.

وی گفت: ورزشگاه آزادی را قبل از انقلاب در جایی بنا نهادند که اکنون برای تهران مشکل چندانی ایجاد نمی‌کند اما در دل شهر یاسوج و در کنار بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی و در کنار خانه‌های مردم و دبیرستان دخترانه و ده‌ها فضای عمومی دیگر ورزشگاه ۱۵ هزار نفری احداث می‌کنند.

جانی‌پور در ادامه گفت: همین فرودگاهی که در نزدیکی شهر یاسوج ساخته شده برای شهر مشکل ایجاد می‌کند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت