پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 05 تیر 1395 ساعت 08:04:: شناسه خبر: 3541

رئیس مرکز مدیریت راههای اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد خبرداد:

روشنایی تونل های یاسوج ۱۵ میلیون می خواهد و نداریم/سرقت ترانسفورماتور تونل ۴ و ۵

خدمات دهی در تونل های محور یاسوج – بابامیدان برعهده استان های کهگیلویه و بویراحمد و فارس بوده که متاسفانه استان فارس همکاری های لازم را از خود نشان نمی دهد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

خودروهایی که ازمسیربابامیدان به یاسوج درتونل های این جاده عبورمی کنند باید منتظرفاجعه باشند.

محور یاسوج به بابامیدان ۷۰ کیلومتر طول دارد که در طول این محور ۹ تونل حفر شده است.

این محور بعد از ۲۳ سال به بهره برداری رسید و خوشحالی مردم استان های کهگیلویه و بویراحمد ، فارس ، خوزستان و بوشهر را نسبت به سایر استان های دیگر کشور بیشتر فراهم نمود.

از ۹ تونل حفر شده ۲ تونل با شماره های چهار با نام منطقه ای امام سجاد – پرزه بطول یک هزار و ۱۷ متر   و شماره پنج با نام محلی صاحب الزمان بزرگتر بوده که تونل شماره پنج بطول  ۲ کیلومتر و ۹ متر نام بزرگترین تونل جنوب کشور را باخود یدک می کشد.

طول ۹ تونل محور یاسوج – بابامیدان چهارهزار و ۵۰۰ متر بوده که به غیر از تونل های چهارم و پنجم بقیه تونل ها از طول بسیار کمتری برخوردار هستند.

تونل های بزرگ این محور فاقد تهویه بوده و از سویی روشنایی های نصب شده نیز مدت هاست از کارافتاده اند.

درصورت هرگونه حادثه ولو جزئی باید شاهد فاجعه ای ناگوار در محور یاسوج – بابامیدان باشیم.

هوای گرم تابستانی ، تردد فشرده وسایط نقلیه و نبود تهویه شرایط سختی را در تونل های بزرگ این محور ایجاد کرده و از سویی نبود روشنایی ضریب خطرآفرینی را دوچندان نموده است.

رئیس مرکز مدیریت راههای اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد با تائید شرایط خطرناک پیش رو در تونل های بزرگ محور یاسوج – بابامیدان، اظهارداشت: ما نیز از وضعیت کنونی ناخرسند بوده و آرزو داریم اتفاق ناگواری در این تونل ها نیفتد.

 سپهدار آسابه  به ایلنا گفت: هم اکنون نیمی از روشنایی تونل شماره پنج این محور در خاموشی مطلق بسر می برد و ترانسفورماتور آن حدود یکماه پیش به سرقت رسید.
وی بابیان اینکه خاموشی کنونی تونل های محور یاسوج – بابامیدان برای خودما نیز نگران کننده است اظهار امیدواری نمود شاهد فاجعه تاسفباری بدلیل خاموشی روشنایی های تونل ها نباشیم.
رئیس مرکز مدیریت راههای اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: متاسفانه ترانسفورماتور تونل چهارم نیز مدتی پیش به سرقت رفته است و سارق یا سارقانی در این ارتباط شناسایی نشده و دستگیر نیز نشده اند.
آسابه از ارسال مکاتبات متعدد با حوزه وزارتخانه برای تامین اعتبار موردنیاز خرید ترانسفورماتور تونل های یاسوج – بابامیدان خبرداد و اظهارداشت: متاسفانه در این ارتباط پاسخ خاصی دریافت نکرده ایم.
وی افزود:‌ اعتبار مورد نیاز برای خرید ۲ دستگاه ترانسفورماتور تونل های چهار و پنجم حدود ۱۵ میلیون تومان است که متاسفانه این اعتبار اکنون در اختیار ما برای خرید وجود ندارد.
رئیس مرکز مدیریت راههای اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد یکی دیگر از مشکلات موجود برای تامین روشنایی تونل های محور یاسوج – بابامیدان را همکاری نکردن اداره کل راه و شهرسازی استان فارس برشمرد.
آسابه گفت: خدمات دهی در تونل های محور یاسوج – بابامیدان برعهده استان های کهگیلویه و بویراحمد و فارس بوده که متاسفانه استان فارس همکاری های لازم را از خود نشان نمی دهد.
وی افزود:‌ شرکت توزیع نیروی برق گهگیلویه و بویراحمد برای تامین برق پایدار در این تونل ها همکاری های لازم را نشان می دهد که جای تقدیر دارد.
رئیس مرکز مدیریت راههای اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد اظهار امیدواری کرد که اتفاق ناگواری در تونل های محور یاسوج – بابامیدان بدلیل نبود روشنایی نیفتد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت