پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 10 خرداد 1397 ساعت 11:03:: شناسه خبر: 36416

نماینده گچساران و باشت :

ما نمایندگان و استاندار کاملاً بر روی توسعه عمرانی هماهنگ هستیم

 نشست شورای برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد با حضور نمایندگان استان در مجلس، استاندار و سایر مسئولان استانی برگزار شد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

نشست شورای برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد با حضور نمایندگان استان در مجلس، استاندار و سایر مسئولان استانی برگزار شد.

در این نشست غلامرضا تاجگردون؛ نماینده گچساران و باشت در خصوص مسائل بودجه ای کشور و استان گفت:

»اگر بخواهیم فقط خودمان را حفظ کنیم نمیشود، نباید بگذاریم مردم از ما فاصله بگیرند، اگر مردم فاصله گرفتند نمیتوان کشور و شرایط کنونی را حفظ کرد.

»باید در شرایط بودجه، مهم ترین فاکتور را مردمی بودن آن گذاشت.

»مهم ترین شرط دولت در بودجه ریزی نرخ دلار بود.

»افزایش نرخ دلار ذاتا به ضرر بودجه و دولت است، بالاترین مصرف کننده ارز خود دولت است ، بنابراین مهم ترین معضل امروز ایران نرخ ارز است.

»موضوع نقدینگی جای بحث است مردم از یک طرف از نبود نقدینگی می گویند و اقتصاد دانان از تزریق نقدینگی میگویند

»دلیل عمده این مشکل موسسات پولی و مالی هستند، موسسات پول مردم را جمع کردند و در نهایت پول سپرده ها هیچ رقمی از آن به بانک مرکزی نرسیده است، در نهایت نتیجه پمپاژ پول توسط بانک ها برای سپرده های مردم، همین تورم است که میبینیم.

»در مجلس اجازه افزایش هیچ موضوع را ندادیم اما در جامعه نرخ ها بالا می رود و بخشی از آن به دلیل رقم نرخ ارز است.

 

»برخی ها گله دارند دولت فقط اسناد میدهد پس پول نفت و مالیات کجا می رود، باید عرض کنم جمع درآمد نفت و مالیات ۲۴۰ هزار میلیارد است در حالیکه هزینه های ما ۲۹۳ هزار میلیارد است و این یعنی برای عملیات جاری هم باید اوراق بدهیم.

»افزایش حامل های انرژی برای تخصیص به دستگاه ها برای ایجاد اشتغال یکی از برنامه های دولت بود که به واسطه شرایط دولت و اجتماع اجازه این کار را ندادیم.

»یه عزیزی یه چیزی گذاشت تو کاسه ما، ما هم همینطور داریم پیش میریم، البته افزایش سهم جامعه کمیته امداد و بهزیستی یکی از اقدامات ارزشمند بود، اما بقیه یارانه یک فاجعه است برای کشور!

»در شرایط کنونی کشور ما و اقتصاد ما همه دارند تلاش میکنند حقوق کارمند و یارانه را بدهند.

»وقتی رسانه ها به حاشیه ها میپردازند و استاندار و مسئولان را درگیر حواشی میکنند دلم میسوزد.

»از احمدی و تیمش میخواهم در بحث اقتصاد تکانی بدهند، مردم جیبشان خالی است باید در این زمینه تکانی بخورد.

»یک بانک خصوصی ۶۰۰ میلیارد تومان جذب می کند و تنها ۱۰ درصد آن در استان کهگیلویه و بویراحمد می ماند از آنطرف بانک دولتی ۴۰۰ میلیارد تومان جذب می‌کند و بیش از آن تسهیلات می دهد، این پول ها کجا می رود؟ تهران بروید این آپارتمان ها را ببینید تا بفهمید کجا میرود پول مردم.

»چرا باید به این بانک ها دلخوش باشیم، به مردم بگویید جزئیات عملکرد بانک ها را و به بانک هایی که منابع را اینطور میبرند اجازه کار ندهید.

»موسسات پول مردم را بردند در نهایت باید بانک مرکزی از جیب همین مردم آن را بدهد، مردم کهگیلویه و بویراحمد نباید در موسسات اینچنینی سرمایه گذاری کنند.

»ما نمایندگان و استاندار کاملاً بر روی توسعه عمرانی هماهنگ هستیم.

»سد تنگ سرخ ۷۰۰ میلیون گذاشته بودند ما آنرا به ۱۵ میلیارد تومان رساندیم با تخصیص ۵۸ درصد! در خصوص راه آهن اقلید یاسوج هم همینطور افزایش کم نظیری دادیم.

»اون موقع نیروهای استان افشانی، تقوی نژاد، تبادار، تاج گردون و اینها بودند آن زمان می‌فهمیدم نباید همدیگر را بزنیم باید شرایطی فراهم آورد که نیروهای استان به اوج برسند.

»مسئولان استان پاکدست باشید و از هیچ چیزی نترسید، میلیاردها میبرند کسی نمی‌فهمد اینجا به اضافه کار مسئولان در مناطق محروم کهگیلویه و بویراحمد اشکال میگیرند.

»»حواشی:

+تاجگردون در پاسخ عدل هاشمی که در خصوص رعایت وقت تذکر داد به شوخی گفت: ما تقسیم کار کردیم، آقای هاشمی مسئول امر به معروف است!

+عدل هاشمی: وقتی می‌خواستیم بیایم جلسه شورای برنامه ریزی به تاجگردون گفتم امر به معروف را برای ما بذار تو هر جایی میخوای برو!

+تاج گردون: یه جایی دیدم نوشته بود باند فرودگاه شیروان، گفتم چرا دهدشت نباشه؟ جلوش نوشتم و دهدشت…باید اونجا هم فرودگاه باشد چرا نداشته باشد؟

+یه چیزایی اصل هست که عجیب است، برای دو غذای اضافه دستگاه ها را بازخواست میکنند! دستگاه های نظارتی باید نظارت خود را فراتر از این مسائل ریز ببرند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت