پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 04 تیر 1397 ساعت 16:04:: شناسه خبر: 37481

گزارش صدای جنوب از چهارمین روز هفته قوه قضاییه؛

۲۵ هزار و ۹۰۹ فقره پرونده در دادگستری کهگیلویه مختومه شد/معوقات بانکی به مبلغ ۱۰۱ میلیارد ریال وصول شد/بداخلاقی در قانون نیامده است

رییس دادگستری کهگیلویه با بیان اینکه هزار و ۹۳۰ پرونده از سال قبل مثبت عمل شده است، گفت: نسبت به پرونده‌های مختومه، بیشترین عملکرد را امسال داشتیم.

پایگاه خبری صدای جنوب:

هفته قوه قضاییه فرصت مناسبی است تامردم بامسئولان قضایی دردیدارهای چهره به چهره مشکلات خود رابیان و مسیولان نیز دربرطرف نمودن این مشکلات همت نمایند.

از همین رو صبح امروز و در چهارمین روزازهفته قوه قضاییه رییس دادگستری ابتدا همراه با همکاران خود به دیدار امام جمعه دهدشت رفت.

امام جمعه دهدشت دراین دیدار خواستار اعمال قانون از قضات در راستای قانون الهی شد و گفت: ارزش قوه قضائیه به این است که قانون خدا را اجرا می‌کند.

حجت‌الاسلام سیدنصیر حسینی  بابیان اینکه اداره کشور بر سه رکن استوار است، افزود: یکی از این رکن‌ها حوزه قضایی و دادگستری است.

امام جمعه دهدشت کار در حوزه قضایی را سخت دانست و بیان کرد: اگر کارها به درستی انجام نشود نظم و امنیت در کشور مختل و عدالت پایمال خواهد شد.

وی ضمن تقدیر و تشکر از دستگاه قضایی شهرستان با بیان اینکه از نزدیک شاهد تلاش‌های این عزیزان هستیم، گفت: کارهای سخت احتیاج به هوشیاری و مدیریت همیشگی دارد.

حجت‌الاسلامی حسینی با توجه به برخی آسیب‌های اجتماعی در شهرستان، خواستار تشکیل یک معاونت اجتماعی در فرمانداری برای بررسی چنین مشکلات و آسیب‌ها شد.

امام جمعه دهدشت خواستار اعمال قانون از قضات در راستای قانون الهی شد و اظهار داشت: ارزش قوه قضائیه به این است که قانون خدا را اجرا می‌کند.

وی گلایه برخی شهروندان مبنی بر برخی بداخلاقی در حوزه قضایی نسبت به ارباب رجوع‌ها را یادآور شد و اضافه کرد: مردم برای ما محترم هستند و بداخلاقی در قانون نیامده است و ما باید این بداخلاقی‌ها را کنار بگذاریم.

مجید کرمی  نیز ضمن تشکر از حمایت‌های امام جمعه دهدشت از دستگاه‌ قضایی، به تشریح بخشی از عملکرد حوزه قضایی این شهرستان طی یکسال اخیر پرداخت و افزود: از هفته قوه قضائیه سال گذشته تا هفته قوه قضائیه امسال، ۲۳ هزار و ۹۷۹ فقره پرونده در مجموعه قضایی ثبت شده که ۲۵ هزار و ۹۰۹ فقره مختومه شد.

رییس دادگستری کهگیلویه با بیان اینکه هزار و ۹۳۰ پرونده از سال قبل مثبت عمل شده است، گفت: نسبت به پرونده‌های مختومه، بیشترین عملکرد را امسال داشتیم.

وی از تلاش‌های ریاست زندان و واحد فرهنگی آن‌ تشکر به عمل آورد و بیان کرد: کارهای خوب فرهنگی زیادی در راستای اصلاح زندانیان طی یکسال اخیر صورت گرفته است.

کرمی برگزاری اردوهای تفریحی زیارتی، برگزاری کلاس‌های فنی‌حرفه‌ای برای ۳۶۰ مددجوی زندانی، مهارت‌های اساسی زندگی برای ۶۰۰ نفر، بازدید مقامات قضایی از زندان، برگزاری مسابقات ورزشی، برگزاری زیارت عاشورا در گلزار شهدا و تپه نورالشهداء و دیگر فعالیت‌های مختلف فرهنگی را از برنامه‌های زندان دهدشت طی یکسال اخیر عنوان کرد.

 

رییس دادگستری کهگیلویه آزاد شدگان توسط ستاد دیه را ۷۷ نفر با اعتبار ۷۱۵ میلیون تومان عنوان و اظهار داشت: در سال جاری آزادی مشروط ۲۰ نفر، تخفیف مجازات ۵۸ نفر، تعلیق مجازات ۳۱، عفو ۵۷ مورد، عفو موردی ۲۵ مورد، مرخصی دو هزار ۱۷۲ فقره، مرخصی پایان حبس ۲۳۹ فقره و اشتغال برای ۴۰۶ نفر انجام شد.

وی هم‌چنین از آزادی ۱۲۸ نفر با رضایت شاکی طی یک سال اخیر خبر داد و گفت: مبلغ ۱۵۶ میلیون تومان توسط انجمن حمایت از زندانیان به خانواده‌های زندانی کمک شد.

کرمی در ادامه صحبت‌های خود اسناد رسمی صادر شده توسط اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان طی یک سال اخیر را چهار هزار و ۵۵۴ سند عنوان و اظهار داشت: معوقات بانکی به مبلغ ۱۰۱ میلیارد ریال وصول شد.

رییس دادگستری کهگیلویه معاینات بالینی توسط پزشک قانونی طی یکسال اخیر را چهار هزار ۲۷۱ مورد عنوان و با بیان اینکه ۲۶ مورد جسد داشتیم گفت: از این ۲۶ مورد جسد ۲۴ مورد را برای کالبد گشایی به یاسوج انتقال دادیم.

وی نداشتن سالن تشریفات برای کالبد گشایی را یک معضل برای کهگیلویه دانست و با بیان اینکه مسئولان ما به فکر این هستند که مشکلات موردی و نه به صورت اساسی حل شود گفت: تلاش‌های زیادی انجام گرفت تا زمینی جهت ساخت سالن تشریفات خریداری شد اما متاسفانه ادارات همکاری‌های لازم را ندارند و کارهای انجام ‌می‌دهند که باعث تاخیر در ساخت آن شود و پیمانکار نتواند کارش را به درستی انجام دهد.

درادامه رییس دادگستری کهگیلویه بادادستان ،رییس زندان دهدشت، رییس پزشکی قانونی و رییس اداره ثبت و اسناد و جمعی از قضات درمسجدصاحب الزمان(عج) جوابگوی مردمی بودند که ماهها برای چنین دیداری برنامه ریزی کرده بودند .

مجید کرمی هدف از برگزاری این برنامه را تکریم ارباب رجوع و حل مشکلات آن‌ها خارج از محیط اداری عنوان کرد و افزود: فارغ از محدودیت‌های اداری که معمولا در دادگستری وجود دارد و مردم شاید نتوانند با مسئول و قاضی مربوطه روبه‌رو شوند و درخواست‌های خود را مطرح نمایند،این جلسه درمسجد برگزار و مردم می‌توانند با فراغ بال مشکلات خود را مطرح نمایند.

رییس دادگستری کهگیلویه اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم با برگزاری چنین جلساتی مشکلات مردم را حل نماییم.

کرمی بابیان اینکه این درخواست‌ها در مجموعه قضایی و در شعبه‌های متعدد بررسی خواهد شد و جاهایی که مشکلی باشد سعی در رفع آن خواهیم نمود افزود: این از برکات نظام جمهوری اسلامی  است که قضات به برکت و یمن قوه قضائیه، در چنین روزی در مسجد حضور پیدا کنند و درخواست‌های مردم را بشنوند.

رییس دادگستری کهگیلویه مشکلات مطرح شده در این دیدار را در زمینه‌های مختلف از جمله اشتغال و کمک زندانیان، دقت در رسیدگی پرونده‌ها، توجه و گذاشتن وقت کافی برای مردم و درخواست و راهنمایی کارهای قضایی عنوان کرد.

کرمی برنامه‌های هفته قوه قضائیه در شهرستان را یادآور شد و از حضور دسته جمعی این نهاد در آیین عبادی- سیاسی نماز جمعه، غباروبی گلزار شهدا، بازدید از زندان، دیدار با امام جمعه، دیدار مسولان قضایی با مردم در مسجد صاحب الزمان(عج)، تجلیل از خانواده‌های شهدا و ایثارگر قضایی و همچنین نشست خبری با اصحاب رسانه خبرداد.

برپایه گزارش صدای جنوب درپایان این دیدار مردم راضی به نظرمی رسیدند و امیدواریم مسیولان قضایی شهرستان چنین برنامه هایی راهمواره درطول سال برگزار نمایند.

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت