پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 04 شهریور 1397 ساعت 01:06:: شناسه خبر: 39824

متن و حاشیه جلسه کمیته برنامه ریزی کهگیلویه

با حضور نماینده مردم شهرستان در مجلس، معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، فرماندار و اعضای شورای اداری شهرستان اعتبارات تملک دارایی،نفت و دیگر منابع بین ادارات و نهادها توزیع شد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

در روزی که معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان به عملکردبسیاری از مدیران کهگیلویه نقد جدی داشت اعتبارات قطره چکانی تخصیص یافته صدای بسیاری از مدیران را در آورد و بسیاری ازانها شیوه اداره جلسه و بیان برخی سخنان را غیرقابل قبول عنوان می کردند  این درحالی است که ایرج کاظمی جو مدیرفرهنگ وارشاد اسلامی کهگیلویه ترجیح داد این جلسه را ترک نماید.

بر پایه گزارش صدای جنوب،  با حضور نماینده مردم شهرستان در مجلس، معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، فرماندار و اعضای شورای اداری شهرستان اعتبارات تملک دارایی،نفت و دیگر منابع بین ادارات و نهادها توزیع شد.

علی شهابی در این نشست اعتبارات کهگیلویه را ۶۰ میلیارد تومان دانست و اظهار داشت: کهگیلویه به غیر از این اعتبارات، ۱۲۷ میلیارد تومان هم از اعتبارات قانون بودجه خواهد داشت.

معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ۵۵ میلیارد تومان امسال برای جاده پاتاوه به دهدشت در قانون بودجه مصوب شده است.

وی با اشاره به کاهش جمعیت کهگیلویه از ۱۳۲ هزار نفر به ۱۳۱ هزار نفر در سرشماری سال ۹۵ گفت: روند مهاجرت در این شهرستان رو به رشد است باید سعی کنیم از مهاجرت جلوگیری کنیم.

شهابی تعریف پروژه‌های ملی محور پاتاوه به دهدشت و باغچه سادات را از پروژه‌های مهم و اثرگذار در مهاجرت معکوس عنوان کرد.

وی، بیان کرد: در حالی که همه محورهای منتهی به یاسوج و گچساران پروژه ملی است اما محور دهدشت به چاروسا و دیشموک به رغم اینکه جمعیتی بالای ۵۰ هزار نفر را پوشش می‌دهد ملی نیست.

شهابی با بیان اینکه اعتبارات قطره‌چکانی استانی برای سر و سامان بخشیدن به این محور کافی نیست، گفت: اگر این پروژه ملی شود در بودجه اعتبار در نظر گرفته خواهد شد.

این مسؤول بیان کرد: از محل اعتبارات ارتقای شاخص‌های اقتصادی سه میلیارد و ۳۰۰ هزار میلیون تومان به پروژه سد کوهبرد و از محل اعتبارات استانی ویژه ۵۱ میلیارد تومان به پروژه‌های آبرسانی و فاضلاب در کهگیلویه اختصاص یافته است.

وی از اختصاص ۳۸ میلیارد تومان بر اساس شاخص‌های متوازن به کهگیلویه خبر داد و گفت: در اعتبارات مناطق محروم از محل نفت بیشترین اعتبارات به این شهرستان اختصاص یافت.

عدل هاشمی‌پور نیز با انتقاد از عملکرد مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: علیمردانی مدیری نیست که بتواند به این استان خدمت کند.

نماینده مردم کهگیلویه با بیان اینکه آقای علیمردانی باید جدی‌تر با پروژه‌های راه و شهرسازی برخورد کند تصریح کرد: من شنیدم اعتباری از جاده سوق قرار است جابه‌جا شود به هیچ وجه کسی اجازه ندارد اعتباری از جاده سوق را کسر و به جای دیگری منتقل کند هر پروژه‌ای پولش باید در همان پروژه هزینه شود.

هاشمی‌پور با بیان اینکه اعتباراتی از وزارت نفت خارج از چهارچوب گرفتم اما مدیران برای جذب این اعتبارات اقدام نکردند، گفت: خارج از بودجه استانی و از محل بودجه نفت برای چمن‌های مصنوعی و سالن ورزشی چند منظوره مجوز گرفتم ولی متاسفانه هنوز خروجی خوبی نداشته است.

وی، ادامه داد: من این گله‌مندی را دارم و امیدوارم مدیرکل ورزش و جوانان هر چه سریعتر تکلیف هشت چمن مصنوعی که آقای زنگنه لطف داشتند را تعیین کند.

هاشمی‌پور با بیان اینکه مدیرکل ورزش و جوانان توان برگزاری مناقصه برای چمن‌های مصنوعی را ندارد گفت: مدیرکل ورزش کم‌کاری می‌کند.

برپایه همین گزارش، شهابی معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در این نشست گفت که علیمردانی مدیرکل راه و شهرسازی به علت ناتوانی در جذب بودجه جاده سوق قصد دارد یک میلیارد تومان از اعتبار این پروژه را جابه‌جا کند.

این در حالی است که جاده سوق با گذشت ۱۰ سال هنوز تکمیل نشده و به علت آمار بالای تصادفات به جاده خون نام گرفته است.

علیمردانی در آخرین مصاحبه با رسانه‌ها زمان تکمیل و بهره‌برداری جاده سوق به دهدشت را حداکثر تا هفته دولت عنوان کرده بود اما طبق گفته نماینده مردم در مجلس این پروژه به افتتاحیه‌های هفته دولت امسال هم نرسید.

در ادامه ایرج کاظمی جو با انتقاد شدید خطاب به معاونت برنامه بودجه نسبت به بودجه ی فرهنگ و ارشاد شهرستان گفت:یک ساعت صحبت کردید که چهل دقیقه از صحبتهای شما ارتباط با کمیته برنامه ریزی شهرستان کهگیلویه نداشت.

وی همچنین از طرز برخورد معاونت هماهنگی و برنامه بودجه انتقاد کرد و گفت؛وقتی که اعتقاد به گفت‌وگو ندارید چرا انجا نشستید و از فرهنگ صحبت میکنید.

وی تصریح کرد:در دولت تدبیر وامید مسئولیت گرفتید بایدسیاستهای دولت ومدیران دولت راپیاده کنی از اول جلسه هرکدام ازمدیران قصد صحبت دارند قلدرمابانه اجازه صحبت کردن به هیچکس راندادی.

کاظمی جو افزود؛شما خودت در این جلسه تصمیم گیرنده نیستید و ماهم داریم مشاهده می‌کنیم ضمن اینکه تکلیفت باخودت مشخص نیست و معلوم است که دیگران برا ی شما تعیین تکلیف می‌کنند.
کاظمی جو در اعتراض به اعتبارات سال ۹۷ برای حوزه ی فرهنگ و هنر بیان کرد:برای پلاتوی انجمن نمایش که ۵۰ درصد پیشرفت کاری دارد مبلغ ۱۸ میلیون بودجه و برای ۱۴۴ مساجد ثبت شده ۱۲ میلیون بودجه می‌گذارید.
وی ادامه داد:شما ازمجموعه کاری خودت هم اطلاع کافی و وافی نداری چون هیچ اداره ای درشهرستان صددرصداعتباراتش تخصیص داده نشد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه در پایان افزود:شما یک اداره در کهگیلویه نام ببرید که تخصیص اعتبارش بالای ۵۰ درصد باشد،چرا به مردم دروغ میگوید؟

سید ایرج کاظمی جو متولی فرهنگ شهرستان کهگیلویه اختصاص این مبالغ را یک بی احترامی به حوزه ی فرهنگ دانست و به نشانه اعتراض این جلسه‌ را ترک کرد.
خبرنگار پایگاه خبری صدای جنوب با برخی ازمدیران کهگیلویه نظرات آنها را در مورد اعتبارات اختصاصی جویا شد که ماحصل آن در زیر می آید.

یکی ازمدیران که نمی خواست نامش فاش شود ,گفت:شیوه برخورد وصحبت های معاون برنامه ریزی اصلا زیبنده نبود و بدون داشتن اطلاعات از عملکرد ادارت صحبت میکرد وبدون دلیل زحمات ادارت را زیر سوال میبرد واصلا رضایت بخش نبود…
**
ماهیاری نیز گفت:اعتباردرنظر گرفته شده برای اداره راهداری شهرستان یک ونیم میلیاردتومان بود که باتوجه به خرابی رویه آسفالتی اکثر راهها ،خرابی ودرمعرض خطروریزش بودن خیلی ازپلهای شهرستان ، کمبود تابلو واعلام بویژه در راههای روستایی، وجود نقاط متعدد حادثه خیز درراههای موجود، لزوم تعمیرات اساسی ونوسازی دستگاههای فرسوده راهداری ولزوم تسطیح بازگشائی به موقع راههای شهرستان که اکثر کوهستانی وسخت گذر وبعضا برف گیر نیز هستندبه نظر بنده اعتباردر گرفتن برای راهداری بسیارناچیز ورضایت بخش نبوده است..

***

اما حکایت جمعیت هلال احمر کهگیلویه گویا متفاوت بوده است.

سیدعادل رهبریان باقدردانی ازفرماندار کهگیلویه و هاشمی پور نماینده مردم درمجلس از اختصاص اعتبار بیش از۷۰۰ میلیون تومانی قدردانی کرد.

وی پایگاه امدادجاده ای درمسیردهدشت پاتاوه را ضروری خواند وگفت:این پروژه حیاتی در سالیان گذشته بانامهربانی روبرو می شد واعتبار چندانی بدان اختصاص نیافت .

رهبریان گفت:برهمین اساس اختصاص چنین اعتباری در دوره فرمانداری دکترنیکبخت این امید را بوجود اورده که درکمترین زمان ممکن شاهد به بهره برداری رسیدن آن باشیم.

***
اجتهادی مدیر امورعشایری کهگیلویه معتقداست: امسال برای اداره امور عشایری سال متفاوت نسبت به سنوات قبل بوده و بحران اب وخشکسالی کار را سنگین کرده است و اتکا به بودجه دولت کارها را زمین گیر میکند ازهمین رو با برنامه ریزی وهدفمند بودن می توان برمشکلات فائق آمد و هرچند که توان شاخص ما اجازه بیشتر نمیداد ولی باید بابودجه اختصاص داده شده بسازیم .
***
سیدعمران تقوی مدیر جهاد کشاورزی می گوید:اعتبار تخصیص داده شده فصل تامین آب با کوهبرد قریب پنج میلیارد تومان فصل کشاورزی و ساماندهی قریب ۷۷۰ میلیون تومان،بقیه فصول زراعی باغی،دام وترویج جمعا هم قریب ۱۰۰ میلیون تومان درنظر گرفته شد.
تقوی ادامه داد:درمجموع از محل تامین آب قریب ۷۰۰ میلیون،بقیه منابع هم ۴/۳ جمعا پنج میلیارد تومان برای سد کوهبرد اختصاص یافت.
این مدیر درمجموع از اختصاص این اعتبار راضی به نظر می رسید.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت