پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 02 مهر 1397 ساعت 17:07:: شناسه خبر: 41398

آتش اینبار به جوخانه رسید؛

جنگل های سرفاریاب همچنان در آتش اعتراض می سوزد/بهشتی و پیوسته گر، باید پاسخگو باشند/لزوم تشکیل شورای تامین شهرستان چرام برای بررسی علت این آتش سوزی ها

تشکیل جلسه شورای تامین شهرستان چرام برای بررسی علت آتش سوزی های مکرر سرفاریاب وپاسخگو نمودن مدیران منابع طبیعی استان و شهرستان ضروری است.

پایگاه خبری صدای جنوب:

علی رغم آتش سوزی های روزانه وگزارشات مختلف درسرفاریاب گویامسئولین به خواب زمستانی رفته اند .

تابستان ۹۷ تراژدی تلخ جنگل های سرفاریاب است که روزانه در آتش می سوزند ومسیولان منابع طبیعی شهرستان(پیوسته گر) واستان(بهشتی )گویی که هیچ اتفاقی نیفتاده است.

درجدیدترین گزارش اتش سوزی ودرهنگام ارسال این گزارش متاسفانه جنگل های منطقه جوخانه درحال سوختن هستند و مدیریت بحران چرام بازهم از مردم برای خاموش نمودن ان کمک خواسته است .

ازطرفی تلاشهای بسیجیان و عموم مردم و درصحنه بودن انها اگرچه بروسعت این فاجعه کاسته است اما آنهاهم دیگر از این آتش سوزی های عمدی وتکراری خسته شده اند.

اماحکایت آتش سوزی های سرفاریاب بنا بر شواهد موجود عمدی است و گویا علت آن هم اعتراض به عملکرد مدیریت منابع طبیعی بخش سرفاریاب است.

این اعتراض ها آشکارشده و مسببان این آتش سوزی ها بدون ترس و واهمه و با روش های گوناگون ضمن تهدید به تکرار این آتش سوزی ها مقامات را در تغییر مدیریت منابع طبیعی این بخش دعوت مینمایند.

هرچند کاراین افراد غیرقانونی است وباید انها هم به سزای اعمال خود بعلت تخریب ونابودی طبیعت برسند اما خواسته و حرفهای آنها هم تادیرنشده شنیده شود و باتشکیل شورای تامین شهرستان چرام از خسارت بیشتر به جنگل ها جلوگیری نمود که اگر این چنین نشود دیگر جنگلی حتی برای سوختن پیدا نمی شود .
گزارشی از خبرنگار صدای جنوب باز نشر می شود:به طور کلی جنگل ها و زمین های کشاورزی می‌توانند نقش مهمی در تصفیه هوا و کنترل آب و هوایی داشته باشند و علاوه بر اینکه تامین کننده نیازهای غذایی بشر هستند ‌می‌توانند زمینه ساز جذب گردشگران و مسافرانی باشد که به دنبال حضور در طبیعت ناب هستند، اما درست به همان صورتی که آتش دشمن همیشگی درختان، جنگل‌های پهناور ایران را به خاکستر تبدیل کرده ، هر روزه شاهد انتشار اخباری از وقوع آتش سوزی های گسترده در باغات و مزارع کشاورزی جنگل هاومناطق مختلف سرفاریاب هستیم.

در این بین داستان غم انگیز آتش سوزی سرفاریاب برای مردم بومی این منطقه محروم تبدیل به یک سریال تلخ و تکراری شده است و هر روز باید چشم به جنگل هابدوزند تا پس از مشاهده اولین دود و نشانه از حادثه، خود دست به کار شده و با دستان خالی و تنها با تجهیزات و امکانات اولیه، همراه با زن، کودک و دیگر ساکنین روستا به محل حادثه رفته و با وجود خطرات فراوان با آتش مقابله کنند تا چنگل هایی که زندگی خود و فرزندانشان وابسته به آنها است تبدیل به خاکستر نشود.اماچه بایدکردمگردراین شهرستان وبخش مسئول پاسخگونیست چراخورابه خواب زده ایدایادوداین جنگل هادرچشمان شمافرونمی رودکه می دانم می روداماتوجهی نمی شود.

فقر و مشکلات اقتصادی موجود درسرفاریاب موجب شده تا مردمان وساکنین نتوانند کاری انجام دهندودرواقع چشم امیدبه حضورگردشگران بدوزندکه بتوانندزندگی خودراسپری کنند و در بسیاری از موارد پس از آتش سوزی هااگربه سرفاریاب سفرکنیدمردم به نوعی عزاداروغم‌انگیزند ودهن به دهن دنبال چاره می گردندکه ایا ارگان ها و سازمان هامی تواننداین مشکل رابرطرف کنندیانه؟
درگفتگویی که بابخشدارسرفاریاب درمدت اخیرداشتییم ایشان به شدت ناراحت وگلایه داشتندوحتی درآخرین جلسه درتنگ پیرزال به آتش سوزی های بی سابقه درسرفاریاب اشاره نموده انداما منابع طبیعی به نوعی اظهارداشتندکه درسرفاریاب کمترین آتش سوزی بوده چشم‌بینا ی مردم که روزانه ازجاده ترددمی کنندآتش رامی بینندودرواقع طی تماس های مخاطبین امروزازشدت ترس مجبوربه تغییرمسیرترددمی شوند
مسئولین باید از خواب غفلت بیدار شوندتاکی مسئولین خودرابه خواب بزنندچراکه تریبون نمازجمعه سرفاریاب هم درهفته گذشته اززبان درختان بی پناه سرفاریاب گفت وخواستارپیگیری شد اما گویا مسئولین خودشون دوست داراتش هستندچراکه دراتش سوزی که ازدیروزتاحالا رخ داده دیگرهیچ کس به فکرنیست وهمه را خام وخواب کردند
مسئولین بخوابیدتا جنگل هابسوزند.

یکی از اهالی سرفاریاب در گفت‌وگو با خبرنگارصدای جنوب با گلایه از عدم توجه مسئولین به مشکلات واتش سوزیها اظهار داشت: ظاهرا هیچ مسئولی به مشکلات ما توجه ندارد و انگار برای هیچ فردی مهم نیست گرمای شدید هوا وآتش گرفتن جنگل ها حضور معتادین وبرخوردنامناسب منابع طبیعی که سبب آتش سوزی می‌شود چه به روز ما آورده است.

جنگل های سرفاریاب در حال نابودی است
م. پ اظهار کرد: آتش سوزی جنگل هادیگر چیزی عادی شده و انگار برای مسئولان نیز ارزش پیگیری ندارد.

وی خاطرنشان کرد: مسافران سال جاری که به منطقه آمده بودندودوباره درحال حاضرتعطیلات پایانی رامی گذانند اصلا باورشان نمی‌شد که جنگل هااین بخش به این حال روزافتاده است وبه راحتی نابود شده است.

مردم سرفاریاب با درخواست از مسئولین برای پیگیری مشکلات این منطقه، تصریح کردند: این درختان تمامی دارایی مردم محروم سرفاریاب است و اگر مسئولین امر کاری برای پیشگیری از اینگونه حوادث نکنند در آینده ای نزدیک نه تنها دیگر گردشگربه این منطقه نمی ایدبلکه برای پیداکردن سایه درخت به چهارمحال بختیاری بایدسفرکرد .
خسارت میلیاردی آتش سوزی به بخش کشاورزی درسرفاریاب چیزی غیرباورهست
با توجه به اینکه این آتش سوزی ها در این موقع ازسال تداوم دارد بهتر است مردم بخش دعاکنندکه زمستان وخنک شدن هوا برسدکه گویا مسئولین اقدامی نمی کنند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت