پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 12 آذر 1397 ساعت 13:09:: شناسه خبر: 45356

در نشست ساماندهی کشتارگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد عنوان شد:

۹۵ درصد کشتارهای غیرمجاز دام در کهگیلویه جمع‌آوری شد/احداث کشتارگاه لنده توسط بنیاد علوی

نشست ساماندهی کشتارگاه‌های شهرهای مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست عزیز فیلی معاونت عمرانی استاندار و دبیری اداره‌کل دامپزشکی برگزار شد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

نشست ساماندهی کشتارگاه‌های شهرهای مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست عزیز فیلی معاونت عمرانی استاندار و دبیری اداره‌کل دامپزشکی برگزار شد.

بر اساس قانون، کشتارگاه‌ها زیر نظر شهرداری‌ها هستند و در این نشست نیز شهرداران این استان حضور داشتند تا معلوم شود برای ساماندهی کشتارگاه‌ها چه کردند.

کشتارگاه‌هایی که بعضی از آنها در و پنجره هم ندارند و برخی هم محل جولان سگ‌های ولگرد هستند.

در ابتدای این نشست عبدالله بهمنش از معاون عمرانی استاندار خواست تا به او اجازه بدهد تا به وظایفش در برخورد با موارد غیربهداشتی عمل کند.

بهمنش همچنین در ابتدای جلسه گفت که به این نتیجه رسیده است که همه کشتارگاه‌های استان را تعططیل کند و ۲ کشتارگاه آن را مطابق با استانداردها تجهیز کند؛ نتیجه‌ای که البته در جمع‌بندی نهایی نشست مطرح نشد و گویا از آن عقب‌نشینی شد.

بعد از این، بررسی عملکرد شهرداران از شهر باشت شروع شد و آقای موسوی از همان ابتدا صورت مسئله را پاک کرد و گفت که کشتارگاه‌ها را از ما بگیرید و به هر کی بخواهید بدهید.

شهردار باشت گفت که دو بار از قصابان دعوت کردیم که به شهرداری بیایند تا بحث کشتارگاه را جمع کنیم اما هیچ اهمیتی به ما ندادند و نیامدند.

بعد از آن نوبت به کشتارگاه دهدشت رسید که نسبت به چند ماه قبل، تغییرات خوبی در آن انجام شد و فیلی از آقای برخه شهردار دهدشت تشکر کرد و گفت تشویق و تنبیه باید با هم باشد و هر جا هم که کار خوبی شده است باید قدردانی کرد.

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت که حقیقتا در دهدشت، کاربزرگی شده و ۹۵ درصد کشتارهای غیرمجاز دام جمع‌آوری شدند و وضعیت کشتارگاه اگر چه بدون ایراد نیست اما رضایت‌بخش است.

نماینده دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد هم با اشاره به وضعیت نامناسب بسیاری از کشتارگاه‌های این استان از ورود سگ‌های ولگرد، پرندگان، مگس به کشتارگاه‌ها به ویژه در کشتارگاه‌های گچساران و دهدشت و همچنین دفع غیربهداشتی فاضلاب خبر داد.

برخه، شهردار دهدشت هم با بیان اینکه دو ایراد از ما گرفتند که یکی حصارکشی و دیگری درب ورودی کشتارگاه بود، توضیح داد: حصارکشی تمام شد و درب ورودی هم تا چند روز آینده نصب می‌شود اما برای خرید خودروی حمل گوشت به اعتبار نیازداریم.

او همچنین خواستار افزایش سهمیه قیر برای آسفالت محوطه این کشتارگاه شد و گفت که آسفالت این محوطه را شهرداری چرام متقبل شده است.

بعد از آن نوبت به شهرداری سی‌سخت رسید که در غیاب محمدحسینی، معاون وی از عدم صرفه اقتصادی کشتارگاه گفت و با این توجیه که سودی برای ما ندارد، پیشنهاد داد که کشتارگاه سی‌سخت تعطیل شود.

او سه ماه فرصت داد و بعد از آن از برخورد با شهردارانی خبر داد که به این موضوع مهم توجه ندارند.

در بررسی کشتارگاه لنده نیز علاوه بر برخی مشکلات مشابه سایر کشتارگاه‌ها، نبود آب گرم و قلاب‌های زنگ زده، یکی ازایرادات اساسی آن مطرح شد که شهردار لنده با تعجب از ارائه این گزارش گفت که ما مشکل آب گرم و خودروی حمل گوشت را حل و همه قلاب‌ها را استیل کردیم.

شهردار لنده این را هم گفت که کشتارگاه فعلی در وسط یک روستا واقع شده و همچنین با توجه به اینکه بنیاد علوی قرار است یک کشتارگاه مدرن بسازد، هزینه کردن بیشتر در این کشتارگاه به صلاح نیست.

او گفت که بنیاد علوی هم پول دارد و هم امکانات و به زودی کشتارگاه جدید را می‌سازد.

معاون استاندار با قدردانی ازپیگیری‌های شهردار لنده گفت شما پای کار باشید، ما هم حمایت می‌کنیم؛ همزمان از ظرفیت بنیاد علوی استفاده کنید و کشتارگاه فعلی هم که کار کمی تا ساماندهی کامل آن مانده را تکمیل کنید.

فیلی، پیشنهاد شهردار لنده را پذیرفت و به دفتر شهری دستور داد تا مقدمات بررسی این موضوع را انجام دهد.

در کشتارگاه لیکک هم هیچ کاری انجام نشد و بخش خصوصی هم گفته که توان اداره آن را ندارد.

عزیزفیلی، معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در جمع‌بندی پایانی تا بهمن ماه به شهرداران فرصت داد تا فکری به حال این نیاز مهم مردم و سلامت جامعه کنند.

او به حسین کاظمی مأموریت داد تا با تشکیل کمیته‌ای به این موضوع ورود کند.

فیلی گفت تا بهمن ماه از شهرداران سراسر استان، گزارش نهایی انجام کار را می‌خواهم.

موضوع کشتارگاه گچساران در قسمت بعدی منتشر می‌شود.

ادامه دارد….

منبع:ریواس جنوب

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت