پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 28 آذر 1397 ساعت 22:09:: شناسه خبر: 46669

افراد ناشناس با پرتاب مواد آتش زا به مجسمه آریوبرزن خسارت وارد کردند

افرادناشناس مجسمه آریو برزن در ورودی شهر یاسوج را آتش زدند.

پایگاه خبری صدای جنوب:

ساعتی پیش ویدئویی در فضای مجازی منتشر گردید که درآن نشان میداد مجسمه آریو برزن در ورودی شهر یاسوج در میان شعله های آتش در حال سوختن است.

سرهنگ مصطفایی جانشین انتطامی استان کهگیلویه وبویراحمدگفت : دربررسی پلیس از صحنه بنظر میرسد فرد یا افرادی که هویت آنها فعلا مشخص نیست باپرتاب مواد آتش زا سعی در آتش زدن مجسمه آریو برزن را داشتندکه این مجسمه مورد حریق بسیار جزئی قرار گرفت و آتش بلافاصله توسط آتش نشانی خاموش شد واین موضوع توسط پلیس در دست بررسی می باشد.

فرشادصادقی مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری یاسوج نیز گفت : با اعلام نیروهای شهرداری تیمی از آتش نشانی در اولین فرصت به محل آتش سوزی اعزام که با اقدام به موقع از سرایت آتش به دیگر بخش های مجسمه جلوگیری به عمل آمد.

صادقی با بیان اینکه در این آتش سوزی بخش های از مجسمه اسب و آریو برزن دچار حریق شدند گفت : جنس مجمسه از فایبرگلاس می باشد که قابلیت شعله ور شدن آتش در این نوع متال سریع و فراوان است اما حضور به موقع نیروهای آتش نشانی از تسری آتش ممانعت بعمل آوردند.
صادقی درزمینه شناسایی عامل یا عاملین حادثه گفت : درحال حاضر معلوم نیست چه فرد یا افرادی چنین کاری ناپسندی را انجام دادند اما بخش های حراست و حقوقی شهرداری موضوع را بجد پیگیری خواهند نمود و از دوربین های پایش برای رسیدن به نتیجه و شناسایی عاملان این آتش سوزی استفاده خواهد شد.

اسلامی از طراحان زیباسازی شهری در یاسوج که درمحل حادثه حضور داشت ، پس از رویت بخش های آسیب دیده مجسمه گفت :خوشبختانه صدمات وارده به مجسمه قابل بازسازی می باشد اما نوع برخورد با المان های شهری بسیار نگران کننده می باشد.

برپایه گزارش صدای جنوب، یکی از سرداران بزرگ تاریخ ایران در زمان هخمنشیان آریوبرزن بود که در زمان حمله اسکندر مقدونی به ایران از سرزمین خود با شجاعت دفاع کرد و درمنطقه تنگ تکاب حد فاصل استان های خوزستان و کهگیلویه وبویراحمد که در گذشته این منطقه جز کهگیلویه بزرگ بود در این راه کشته شد . او را از اجداد لر ها می دانند.
از سال ۱۳۸۹ مجسمه ای به رسم یادبود این سردار ایرانی در یکی از میادین ورودی شهر یاسوج در ابتدای منطقه اکبر آباد نصب گردید.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت