پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 06 دی 1397 ساعت 15:10:: شناسه خبر: 47115

مدیرکل جذب وحمایت از سرمایه گذاری استانداری:

ناهماهنگی دستگاه‌های اجرایی و نظام بانکی علت جذب نشدن تسهیلات اشتغالزایی در کهگیلویه و چرام است

به ریاست مدیرکل جذب وحمایت از سرمایه گذاری استانداری کهگیلویه وبویراحمد جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان های کهگیلویه وچرام برگزار شد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان های کهگیلویه و چرام پس از سفر روزگذشته معاون وزیرکشور و دستور به مدیرکل جذب وحمایت از سرمایه گذاری استانداری برای تعیین تکلیف جذب تسهیلات طرح های اشتغالزایی روستایی برگزار شد.
در این جلسه که تمامی نمایندگان بانک های عامل و بسیاری از متقاضیان نیز حضور داشتند سیدحشمت الله صمیمی گفت:در راستای سفر معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور و تاکید همیشگی استاندار در زمینه پیگیری جذب تسهیلات اختصاصی وهماهنگی بیشتر دستگاه های اجرایی و بانکها این جلسه تشکیل شد.

وی با بیان اینکه بانکها درجهت پرداخت تسهیلات سخت گیری نکنند افزود:شایسته نیست با همه محرومیتی که در این ۲شهرستان وجود دارد بانکها به جای اینکه مردم را در جهت اشتغالزایی تشویق وترغیب نمایند انها را خسته و ناامید کنند.
صمیمی اظهار کرد:معاون وزیر کشور از جذب نشدن تسهیلات در ۲شهرستان چرام وکهگیلویه انتقاد داشت لذا ضروری است نگاه ها در زمینه پرداخت تسهیلات که توسعه مناطق روستایی و شهری را در بر دارد تغییر یابد.
سیدحشمت الله صمیمی ادامه داد:به صورت عملیاتی تمامی طرح ها بررسی و نتیجه گیری خواهد شد.
وی با بیان اینکه بیش از ۹۷ درصد تسهیلات جذب شده اند میزان جذب اعتبار در ۲شهرستان کهگیلویه و چرام را به ترتیب ۷و۳میلیارد تومان عنوان کرد.
صمیمی میزان تسهیلات اختصاصی استان در فاز اول را ۱۰۷میلیاردتومان اعلام کرد و گفت:ازاین مبلغ ۱۰۴میلیارد تومان جذب شده است.

مدیر کل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد:عدم جذب تسهیلات درکهگیلویه وچرام به دلیل ناهماهنگی دستگاه ها با نظام بانکی است و باید با گفت وگو مشکلات طرح ها را برطرف نمایند.
وی همچنین از تذکر به دستگاه‌های اجرایی دو شهرستان جهت برگزاری نشست‌ با عوامل بانکی و متقاضیان طرح ها جهت رسیدگی به پرداخت تسهیلات خبر داد.

صمیمی از تأمین وثایق به دلیل دیگری از موانع جذب تسهیلات نام برد و افزود:در این نشست بانک‌ها قول دادند شرایط را تسهیل کنند و با این تصمیم هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی و نظام بانکی تصمیم بهتری اتخاذ خواهد شد.

بر پایه گزارش صدای جنوب،سرعت عمل در برگزاری این جلسه در شرایطی که معاون وزیر هنوز به تهران برنگشته  و دستور وی با چنین کیفیتی در کهگیلویه عملیاتی شده  و البته تصمیم های اخذشده علاوه بر اینکه تاکنون سابقه نداشته می تواند نقطه عطفی برای خدمت به مردم بدون بروکراسی های غیرضروری اداری باشد.

تکمیل میشود…

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت