پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 15 دی 1397 ساعت 10:10:: شناسه خبر: 48011

احداث مسکن امید در شهرستان‌های بزرگ کهگیلویه وبویراحمد اجرایی می‌شود

معاون مسکن راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمدبا بیان اینکه طرح مسکن امید از اواخر سالجاری در شهرستان‌های بزرگ کهگیلویه وبویراحمداجرایی خواهد شد، گفت: در این طرح یک هزار و ۸۱۵ واحد مسکونی و اداری نوسازی می‌شود.

پایگاه خبری صدای جنوب:

نوید موسوی با بیان اینکه طرح بازآفرینی شهری  یک طرح وسیع و گسترده است، اظهار کرد: طرح بازآفرینی شهری یکی از برنامه‌های اساسی دولت است که امسال به صورت جد پیگیری می‌شود.

معاون مسکن و راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به اینکه در طرح باز آفرینی شهری علاوه بر نوسازی محلات بافت فرسوده نیازمند اجرای دیگر طرح‌ها را دارد، گفت: در طرح بازآفرینی شهری مصوب شده که هر اداره‌ای و یا دستگاه‌ خدمات‌رسانی ۳۰ درصد از اعتبارات عمرانی خود را  به این طرح در حوزه کاری خود اختصاص دهد.

وی با بیان اینکه مسکن امید در شهرستان‌های بزرگ در کهگیلویه وبویراحمد احداث خواهد شد، گفت:  این طرح با مشارکت راه و شهرسازی  و سرمایه‌گذاران در بافت‌های قدیمی شهرستان اجرا می‌شود.

معاون مسکن راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: ۱۳ منطقه بافت فرسوده در شهرهای یاسوج، دوگنبدان و دهدشت در این استان در قالب طرح مسکن امید بازسازی و احیا می شود.
نوید موسوی افزود: در این طرح هشت محله بافت در یاسوج، چهار منطقه شهر دوگنبدان و یک نقطه شهر دهدشت در این طرح احیا خواهد شد.
وی با بیان اینکه در این طرح  یک هزار و ۸۱۵ واحد مسکونی و اداری نوسازی می‌شود، گفت: مسکن امید برای زوج‌های جوان و اقشار ویژه در محلات بافت قدیم شهرستان‌ها اجرا می‌شود.

 این مسوول با بیان اینکه اجرای طرح مسکن امید از اواخر سالجاری اجرایی و در سال آینده عملیات ساخت و ساز این واحدها آغاز خواهد شد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر برای شهرستان گچساران ۵۰ واحد و برای یاسوج ۷۰ واحد پیش‌بینی شده است.

 موسوی افزود: پیش‌بینی می‌شود در سال آینده در شهرستان گچساران تا ۴۰۰ واحد مسکن امید احداث شود.

معاون مسکن راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد  با اشاره به پرداخت تسهیلات برای نوسازی واحدهای مسکونی و تجاری  ابراز کرد:  در این طرح برای هر واحد مسکونی تسهیلات ۴۰۰ میلیون ریال با بهره ۹ درصد و برای هریک از ساختمان‌های اداری که در بافت فرسوده قرار گرفته‌اند از ۴۰۰ تا ۷۰۰ میلیون ریال تسهیلات پیش‌بینی شده است.

 موسوی خاطرنشان کرد: راه‌اندازی بازارچه صنایع دستی، ایجاد مجتمع‌های فرهنگی، آموزش فنی و حرفه ای، توسعه فضای سبز و توسعه زیرساخت‌های شهری  از جمله ساماندهی کانال‌ها،جدول گذاری و پیاده روسازی اقداماتی است که با مشارکت دستگاه‌های اجرایی در بافت های فرسوده اجرا خواهد شد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت