پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 10 مرداد 1395 ساعت 11:05:: شناسه خبر: 4814

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد خبر داد:

بهسازی و احداث جاده سرفاریاب،باغچه سادات، نیازمند ۱۰۰میلیارد ریال اعتبار

وی پروژه ملی ‘پاتاوه – دهدشت’ به طول ۱۳۶ کیلومتر را یکی از مهمترین طرح های حوزه راهسازی استان و از جمله طرح های پیشنهادی به هیات دولت دانست.

پایگاه خبری صدای جنوب:

 مدیرکل راه وشهرسازی کهگیلویه وبویراحمد از پیشنهاد ۲۰ طرح مهم عمرانی در حوزه راهسازی در سفر رئیس جمهوری و اعضای هیات دولت به این استان خبر داد.

به گزارش صدای جنوب،حسن فدایی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهارداشت : تمامی مشخصات فنی و اجرایی اعم از طول محور، پیشرفت فیزیکی ، اعتبار هزینه شده و میزان اعتبار مورد نیاز این تعداد طرح آماده و به حوزه عمرانی استانداری و نهاد ریاست جمهوری نیز ارائه شده اند.
وی پروژه چهارخطه یاسوج – سمیرم به طول ۴۰ کیلومتر و با میانگین پیشرفت فیزیکی حدود ۴۵ درصد را یکی از مهمترین این طرح ها اعلام کرد.
فدایی با بیان اینکه تاکنون حدود ۱۸۰ میلیارد ریال در این محور هزینه شده است، اعتبار مورد نیاز برای تکمیل و بهره برداری آن را نیز افزون بر ۴۵۰ میلیارد ریال ذکر کرد.
وی پروژه چهارخطه یاسوج – شیراز به طول ۳۷ کیلومتر و با میانگین پیشرفت فیزیکی ۸۲درصدی را از دیگر طرح های عمرانی پیشنهادی در حوزه راهسازی دانست و گفت: میزان اعتبار هزینه شده و مورد نیاز برای این طرح به ترتیب ۱۰۰ و ۷۰ میلیارد ریال است.
فدایی پروژه چهار خطه یاسوج – بابامیدان به طول ۱۵ کیلومتر و پیشرفت فیزیکی ۸۵درصد را دیگر پروژه مهم پیشنهادی برای سفر هیات دولت به این استان اعلام کرد و افزود: میزان اعتبار مورد نیاز برای این طرح افزون بر ۱۰۰ میلیارد ریال است.
وی محور ارتباطی دوگنبدان- بهبهان به طول ۳۷ کیلومتر و با پیشرفت فیزیکی بالای ۲۰ درصد را از دیگر طرح های عمرانی پیشنهادی برای سفر ریاست جمهوری به استان درحوزه راه دانست و گفت: میزان اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این پروژه افزون بر ۱۰۰ میلیارد ریال است.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد محور چرام- دوگنبدان- باباکلان-گناوه ، دهدشت – چرام و محور دهدشت – طولیان را از دیگر طرح های مهم حوزه راهسازی و پیشنهادی به هیات دولت ذکر کرد.
وی میزان اعتبار مورد نیاز برای این طرح ها را به ترتیب ۳۴، ۶۰ و ۳۵ میلیارد ریال اعلام کرد.
فدایی افزود: محور لیکک -بهبهان به طول ۱۳ کیلومتر، ورودی شهرستان چرام از سمت باشت به طول ۶کیلومتر و ورودی شهر سی سخت از سمت یاسوج به طول ۷ کیلومتر نیز از دیگر طرح های مهم و پیشنهادی در این حوزه است.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد گفت: میزان اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این طرح ها به ترتیب ۶۰، ۱۱۰ و ۸۵ میلیارد ریال است.
وی پروژه ملی ‘پاتاوه – دهدشت’ به طول ۱۳۶ کیلومتر را یکی از مهمترین طرح های حوزه راهسازی استان و از جمله طرح های پیشنهادی به هیات دولت دانست.
فدایی تصریح کرد: این محور دارای چهار فاز است که قطعات(فازهای) یک و سه این طرح به ترتیب ۲۸ و ۲۰ کیلومتر و فازهای دو و چهار نیز به ترتیب ۲۸ و ۶۳ کیلومتر است و هم اکنون این پروژه ۶۷درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
مدیرکل راه وشهرسازی کهگیلویه و بویراحمد میزان اعتبار مورد نیاز برای تکمیل چهار فاز این جاده ارتباطی را افزون بر سه هزار و ۶۵۲ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: حدود ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال از این میزان مربوط به قطعه اول این پروژه است.
وی بیان کرد: جاده ملی ‘پاتاوه – دهدشت’ دارای ۱۲ دهانه تونل به طول حدود هشت کیلومتر است که پنج دهانه به طول دو ونیم کیلومتر آن در فاز دوم این پروژه و از حد فاصل سرچنار تا لوداب شهرستان بویراحمد است.
وی بهسازی و احداث راه باغچه سادات سرفاریاب و اتصال شهر لنده به جاده ملی پاتاوه دهدشت (شامل راه و پل) به ترتیب با ۶۵ و ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی نیز دو طرح مهم دیگر حوزه راهسازی در استان دانست.
فدایی میزان اعتبار مورد نیاز برای این طرح ها را نیز به ترتیب ۱۰۰ و ۳۰ میلیارد ریال ذکر کرد.
استان کهگیلویه وبویراحمد دارای ۶ هزار و ۵۴۸ کیلومتر راه است که از این میزان چهار هزار و ۷۱۵ کیلومتر راه روستایی، یکهزار و ۲۳۸ کیلومتر راه فرعی، ۵۰۵ کیلومتر راه اصلی و ۹۰کیلومتر نیز بزرگراه است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت