پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 17 بهمن 1397 ساعت 23:11:: شناسه خبر: 50299

ارمغان ۴۰ ساله انقلاب اسلامی در حوزه درمان شهرستان کهگیلویه

۴۰ سال از عمر انقلاب اسلامی می گذرد و در این مدت ،در حوزه درمان شهرستان کهگیلویه پیشرفت های زیادی حاصل شده است.

پایگاه خبری صدای جنوب:

سرپرست بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت گفت: این بیمارستان در سال ۱۳۷۸ با ۱۶۰ تخت درمانی که شامل بخش های داخلی، زایشگاه، اتاق عمل، جراحی زنان، جراحی عمومی، اطفال و نوزادان راه اندازی شد.

به گزارش صدای جنوب به نقل از روابط عمومی بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت؛ دکتر محمد طاها خادمی اطهار داشت: در سالیان اخیر بخش های دیگری همچون گوش و حلق و بینی، آی سیو، سی سی یو، ام آر آی، آی سیو نوزادان، اعصاب و روان، رادیولوژی و سی تی اسکن به این بیمارستان اضافه شد به طوریکه تعداد تخت های آن هم اکنون به ۲۳۰ تخت رسیده است.

وی در خصوص ارمغان ۴۰ ساله انقلاب در حوزه درمان و بیمارستان افزود: با توجه به قدمت چند ساله بیمارستان، بازسازی تمامی بخش های قدیمی صورت گرفته و این بخش ها را مجهز به تجهیزات و وسایل جدید پزشکی و به روز نموده ایم که همزمان با تجهیز و تکمیل بیمارستان، اقدام به تاسیس خانه های سازمانی جهت اسکان متخصصین خود در محوطه بیمارستان کردیم و هم اکنون با ۵۳ متخصص امکان اسکان آنها فراهم شده است.

وی تصریح کرد: با نصب و راه اندازی دستگاه اکسیژن ساز، تصفیه خانه صنعتی و دستگاه امحاء زباله پیشرفته در حوزه های بهداشتی و سلامت گام های اساسی برداشته شد.

دکتر خادمی در مورد نصب دستگاه های پیشرفته اعمال جراحی گفت: با نصب و راه اندازی دستگاه فیکوی چشم پزشکی و دستگاه لاپراسکوپی گام مهمی در اعمال جراحی نیز صورت گرفت

سرپرست بیمارستان امام خمینی(ره) با اشاره ای به راه اندازی اورزانس جدید و اورزانس هوایی داشت و اذعان کرد: در دی ماه ۹۷ اورژانس جدید بیمارستان دهدشت با زیر بنای ۲ هزار و ۲۰۰ متر مربع و ۷۰ تخت درمانی با امکانات و تجهیزات کامل پزشکی و به روز افتتاح و راه اندازی شد و هم اکنون این بیمارستان دارای ایستگاه اورژانس هوایی است که با راه اندازی و تکمیل آن، به طور مستمر در خدمت مردم خواهد بود.

وی در خصوص تعداد نیروی انسانی و تخت های درمانی و میزان اعزام بیماران به سایر نقاط کشور اظهار داشت: این بیمارستان دارای ۴۱۵ نیروی درمانی شامل کارشناسان هوشبری، اتاق عمل، پرستار، بهیار، کمک بهیار، کارشناس آزمایشگاه و رادیولوژی و بخش های پاراکلنیکی(سی تی اسکن و ام آر آی) و ماما است.

دکتر خادمی اضافه کرد: در بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت همچنین ۱۶ بخش درمانی(کلنیکی)، ۴ بخش پاراکلنیکی(ام آرآی، سی تی اسکن، آزمایشگاه و رادیولوژی)، ۲۳۵ تخت فعال و ۵۹ تخت ستاره دار(دیالیز، اتاق عمل، بخش سرپایی اورژانس و تالاسمی) دارد و خوشبختانه با افتتاح بخش های جدید(جراحی مغز و اعصاب و آی سیو نوزادان) از اعزام بیماران کاسته شده مگر در مواردی که نیاز به کارهای فوق تخصصی باشد.

سرپرست بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت خاطر نشان کرد: پذیرش بیماران در طول ماه به صورت میانگین ۱۲ هزار نفر به صورت سرپایی و ۲ هزار و ۸۰۰ نفر بستری است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت