پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 23 اسفند 1397 ساعت 15:12:: شناسه خبر: 52758

به قلم سیدشمس الدین کشاورز:

سرفاریاب دیار چهار فصل/ آنچه خوبان همه دارند تو تنها داری

کوههای ستبر و سترگ سر به فلک کشیده چون کوه ساورزو نور و نیل و سیاه و بکر عنبر و کوه پهن و غارهای دیدنی شگفت در دل این کوهها

پایگاه خبری صدای جنوب:

سرفاریاب دیار چهار فصل.
آنچه خوبان همه دارند تو تنها داری.
ان الله جمیل یحب الجمال

یکی از هدیه های بی نظیر و کثیر خداوند منان به انسان وجود طبیعت و زیبایی های آن هست که بی شک انسانهای صاحب دل محو تماشای قدرت لایزال الهی گردیده و از خواب غفلت بیدار شده و بیش از پیش به قدرت الهی پی برده و با گوش ودل و دیده سیراب میگردد.
بخش سرفاریاب یکی از بکر ترین زیباتر و رویایی ترین بخش های استان کهگیلویه و بویر احمد میباشد که درست در قلب این استان واقع گردیده است. طبیعت بی نظیر غارها و کوه ها ،اماکن تفریحی و تاریخی و سیاحتی و زیارتی ،گونه های متفاوت گیاهی و جانوری ، جاده ارتباطی و هر آنچه یک زائر و سیاح و گردشگر باید در چند مکان ببیند و از آنها بهره ببرد همه را یکجا و در کمترین زمان میتواند در سرفاریاب دیدو از آن بهره برد .
کوههای ستبر و سترگ سر به فلک کشیده چون کوه ساورزو نور و نیل و سیاه و بکر عنبر و کوه پهن و غارهای دیدنی شگفت در دل این کوهها .
چشمه های جوشان چون چشمه کوگ خوری بید انجیر و چشمه گوشه و چشمه ریزی و میرقاسمی و ویلیام و چشمه تنگ ارتنا و چشمه خدا و ……
رودهای خروشان ترانه بر لب چون مارون و شرابگروه و رودخانه سادات و …
گونه های مختلف گیاهی بارنگ و گل های شگفت چون پونه و بیلهر ،برنجاس ،چویل ، جاشیر ،و ریواس و ……
درختان تنومند و سربه فلک کشیده چون بن ،بلوط ،چنار ،کیکم و …
آبشار های طبیعی و مصنوعی و فصلی چون زلف یار در دست باد مثل آبحیات و دلی مو و امامزاده حمزه و …..
اماکن و روستاهای تاریخی چون روستای دلیاسیر و مندان و سادات امامزاده علی و دره آخوند و شرابگروه و ….
خدمات و امکانات جاده و تفریحی ای چون تنگه شرابگروه و باغ تفریحی تقویدر رودخانه سادات و بیش از همه دهکده سنتی و گردشگری با موزه مردم شناسی روح الله پوش در شهر سرفاریاب.
ساختمانهای قدیمی چون حوزه علمیه دره آخوند و قلعه های تاریخی .
امامزاده گان جلیل القدر و صاحب کرامت چون امامزاده حمزه . امامزاده اسماعیل و امامزاده محمود ، امامزاده یحیی در شیخ هاّبیل ، سید جلال الدین و امامزاده علی (ع)
از همه مهمتر جاده ارتباطی باغچه سادات . کلاه سفید و زیبای کوهها و وپیرهن سبز رنگ و پر گل و منقش دامن کوهها هر بیننده و گردشگر رد محو و مجذوب تماشای خود مینماید .
بی جهت نیست اگر بگوییم بخش چهار فصل زیرا هم برف زمستان را دارد و هم میوه و گرمای تابستان .هم گل و سبزه بهاری دارد و هم خزان و برگ ریزان و الوان پاییزی .
وجود همه این عوامل در کنار هم باعث گردیده که سالانه در همه فصول شاهد و میزبان گردشگران زیادی از سراسر کشور باشیم که به این بخش آمده و روزهای خوش و پر خاطره ای در زندگی خویش ثبت مینمایند . امید واریم هم عزیزان امسال همچون سالهای گذشته ایام نوروز خوب و خوشی در سرفاریاب داشته باشند .

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت