پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 23 مرداد 1395 ساعت 22:05:: شناسه خبر: 5290

در آستانه سفر هیات دولت؛

فرماندارچرام،عملکرد دولت تدبیروامید در شهرستان چرام را تشریح کرد

وی همچنین درباره سفر نماینده رییس جمهور به بخش سرفاریاب گفت:بابرنامه ریزی انجام شده نمایندگان رییس جمهور فقط درمراکزشهرستان ها حضورمی یابند.

پایگاه خبری صدای جنوب:

فرماندار چرام  درگفتگوی اختصاصی باصدای جنوب با اشاره به تاریخچه شهرستان چرام و ظرفیت‌های کشاورزی و منابع طبیعی این شهرستان اظهار داشت:شهرستان چرام با توجه به شرایط آب و هوایی و اقلیمی، خاک حاصلخیز، زمین­‌های هموار مستعد زراعت(بیش از ۱۰۰۰۰ هکتار)، تپه­‌های کم شیب مستعد احداث باغ، مراتع زیبا و کوهستان‌های مستعد پرورش دام سبک و برخورداری از منابع خوب آبی(رودخانه‌­های طغار، نازمکان و سرکورته طسوج، چشمه‌های پرآب بلقیس و سیاه و کورسا، نزدیکی به سد بزرگ کوثر)، پتانسیل بسیار بالایی در امر توسعه­ کشاورزی در سطح استان و کشور دارد.

ابراهیم فتاح‌پور گفت: با مطالعه جامع، نیازسنجی مطلوب و توسعه و ترویج روش­‌های مدرن کشاورزی در این شهرستان بخش عظیمی از نیازهای کشور برای خودکفایی در حوزه کشاورزی تأمین خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر کمتر از ۳۰ درصد از ظرفیت کشاورزی شهرستان فعال است، تصریح کرد: از نظر منابع طبیعی نیز تنوع گونه­‌های گیاهی دارویی و جنگل‌های زیبای بلوط در مناطق کوهستانی در نوع خود بی­‌نظیر است.

فتاح‌پور در ادامه به عملکرد دولت یازدهم در شهرستان چرام اشاره داشت و خاطرنشان کرد: از ابتدای تشکیل دولت به ریاست جناب آقای روحانی و در سایه رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب، علی‌رغم کاهش درآمد، تحریم‌های ناعادلانه قدرت­‌های استعماری، رکود و تورم بسیار بالای موجود در کشور، خوشبختانه با عنایت به سیاست­‌ها و برنامه­‌های خوب دولت و تلاش مضاعف، علمی و خلاقانه آقای خادمی استاندار، حرکت­‌های خوبی در استان و شهرستان‌­ها آغاز و به مرحله اجرا درآمد.

وی اضافه کرد: از جمله اقدامات اساسی و خلاقانه صورت گرفته می‌توان به تهیه و تدوین سند چهارساله توسعه کمی استان، بررسی کیفی پروژه‌­های عمرانی، تهیه و تنظیم شناسنامه جامع هر شهرستان­(اطلاعات کاربردی این اسناد گامی بلند در توسعه پایدار استان خواهد بود) اشاره کرد.

فتاح‌پور افزود: در حوزه پروژه­‌های زیربنایی و عمرانی نیز با برنامه‌­ریزی مدون صورت گرفته، عزم مسؤولان دولت بر عدم تعریف و شروع پروژه جدید و تلاش در اتمام و بهره­‌برداری از پروژه­‌های نیمه تمام خصوصاً پروژه‌­های رها شده با پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد استوار شد که با این حال با پیگیری­‌ها، برنامه­‌ریزی و مکاتبات متعدد صورت گرفته، خوشبختانه اکثر قریب به اتفاق پروژه‌­های عمرانی شهرستان در حال حاضر فعال و تعدادی نیز به بهره‌­برداری رسیده است.

مسؤول ارشد اجرایی شهرستان چرام در ادامه اهم اقدامات صورت گرفته از ابتدای دولت در شهرستان چرام در حوزه‌های مختلف را نام برد و ابراز کرد: در حوزه زیربنایی راه و شهرسازی، پروژه‌­های بزرگ و راهبردی از جمله احداث جاده سرفاریاب-باغچه سادات، تعریض و زیرسازی اتصال جاده باغچه سادات به پاتاوه – دهدشت، احداث ورودی‌­های چرام از طرف باشت، شروع عملیات بهسازی چهارخطه محورچرام-دهدشت، کد دار کردن جاده طسوج، بهسازی و شروع آسفالت ۴ کیلومتر از جاده مهم مله دلگکی به طسوج و احداث ۴ دهانه پل لوله‌ای، کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی بهسازی ۱۲ کیلومتر دیگر از مسیر جاده مله دلگکی به طسوج، انجام بخشی از پروژه بهسازی جاده آرند، گره‌­ای، احداث راه سادات امامزاده علی(ع) به دره آخوند، بهسازی و ترمیم آسفالت جاده دسترسی روستای بردیان، بهسازی و ترمیم آسفالت جاده ارتباطی روستای تمبی، احداث یک دهانه پل در جاده دلی خلیفه‌­ای، زیرسازی و آسفالت جاده مندان – سواری – شیخ هابیل از جمله اقدامات دولت است.

اجرای شاه‌تیرهای دال پل جاده تنگ پیرزال- امامزاده محمود – تنگ انار، بهسازی راه روستایی توگبری و دره شیری، شروع عملیات اجرایی احداث راهدارخانه منطقه جوخانه بخش سرفاریاب، مرمت و بازسازی و روکش آسفالت راه‌های روستایی چرام، روکش آسفالتی میکروسرفیسینگ به طول ۷ کیلومتر در محورهای چرام-دهدشت و چرام-باشت، لکه­‌گیری محور­های مختلف شهرستان ، تهیه لوله و نصب ۲ دستگاه پل لوله‌ای در رودخانه سادات و روستای پای بست، خط کشی راه‌های اصلی شهرستان، بازگشائی و راهداری راه‌های روستایی تنگ انارها-بیدک-تنگ می-چرو وخنگ فراخ و ایمنی سازی و حذف برخی ازنقاط حادثه خیز از دیگر اقداماتی بود که فرماندار چرام به آن اشاره داشت.

وی افزود: تحویل چندین دستگاه ماشین‌آلات راهسازی از جمله لودر، گریدر، کامیون، نمک پاش، برنامه‌ریزی برای بهسازی و آسفالت ۴ کیلومتر جاده بید انجیر به صورت امانی توسط راه و شهرسازی چرام از اقدامات دولت یازدهم در حوزه راه و شهرسازی شهرستان چرام است.

فتاح‌پور با بیان اینکه دولت اقدامات خوبی در حوزه‌های بهداشت و سلامت، ساختمان­‌ها و تجهیزات، کشاورزی و منابع طبیعی، مسکن، عمران شهری، روستایی و عشایری داشته است، تصریح کرد: وظیفه ماست تا اقدامات و عملکرد دولت در شهرستان چرام و در همه حوزه‌ها را از طریق رسانه به اطلاع مردم عزیز برسانیم. 

وی همچنین درباره سفر نماینده رییس جمهور به بخش سرفاریاب گفت:بابرنامه ریزی انجام شده نمایندگان رییس جمهور فقط درمراکزشهرستان ها حضورمی یابند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت