پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 04 فروردین 1398 ساعت 19:01:: شناسه خبر: 53189

مدیر جهاد کشاورزی کهگیلویه عنوان کرد:

نفوذ بیماری زنگ زرد به مزارع گندم کهگیلویه/ پایش ۳ هزار و ۵۰۰هکتار از مزارع در روزهای گذشته

رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه گفت: سه هزار و ۵۰۰ هکتار از مزراع شهرستان در خصوص احتمال ابتلا به آفت زنگ زرد پایش و ۱۵ هکتار آلوده به این نوع آفت شناسایی شد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

سید عمران تقوی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به شیوع بیماری  زنگ زرد در مزارع شهرستان اظهار داشت: طی چند روز گذشته با بسیج تمامی امکانات پایش مزارع در خصوص احتمال سرایت این بیماری انجام شده است.

رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه گفت: سه هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع در سطح پایش قرار گرفت که تاکنون ۱۵ هکتار آلوده به بیماری زنگ زرد شناسایی شده است.

تقوی از انجام اقدامات مبارزه علیه این نوع بیماری خبر داد و تصریح کرد: کانون سطح آلوده به آفت با سم تیلتبه میزان نیم لیتر در هر هکتار  کنترل و از شیوع آن جلوگیری به عمل آمد.

وی ارقام گندم مبتلا به آفت زنگ زرد را از نوع سیاه ریشک و کریک دانست و گفت: رقم کریم در حد چند بوته بوده که کانون‌کوبی اتنجام شد.

تقوی مناطق آلوده به بیماری گندم و جو را در روستاهای چیر و سمغان بخش مرکزی کهگیلویه عنوان کرد.

سید عمران تقوی اظهار کرد: عامل بیماری زنگ زرد گندم قارچی به نام puccinia striiformis است که یکی از مهمترین بیماری‌های گندم در دنیا و ایران محسوب می‌شود و در زمان شیوع، موجب خسارت می‌شود.
وی گفت: علائم بیماری زنگ زرد در روی برگ‌های جوان به صورت جوش یا تاول‌هایی به رنگ زرد مایل به نارنجی ظاهر شده سپس این جوش‌ها به هم پیوسته و نوارهایی در امتداد رگبرگ‌ها در هر دو سطح برگ نمایان می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه  از کشاورزان خواست که اقدام های لازم برای کاهش و از بین بردن این بیماری را هر چه سریعتر انجام دهند.

وی از همکاری خبرنگاران و اطلاع رسانی به موقع انها در این زمینه قدردانی کرد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت