پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 16 فروردین 1398 ساعت 15:01:: شناسه خبر: 54026

بازدید مدیرکل کمیته امداد استان از روستاهای پای پره و رود سمه دیشموک/ اختصاص ۲۵ میلیارد ریال به طرح‌های آسیب‌دیده مددجویی/ جمع آوری ۸۰ میلیون تومان از کمک های مردمی جهت کمک به سیل زدگان

مدیرکل کمیته امداد استان کهگیلویه و بویراحمد از اختصاص ۲۵ میلیارد ریال به طرح‌های آسیب‌دیده مددجویی استان خبر داد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

از سوی کمیته امداد به مردم و روستاهای دور افتاده بخش دیشموک که بر اثر سیل و بارش های اخیر دچار آسیب و خسارت شدند توسط کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) استان خدمت رسانی شد.

به گزارش صدای جنوب،قباد مبشری مدیرکل کمیته امداد استان در بین مردم روستاهای پای پره و رود سمه بخش دیشموک گفت: از جمله اقدامات کمیته امداد به مردم سیل زده استان می‌توان به  مواردی همچون  توزیع بسته غذایی به ۴۰ خانوار در سطح روستاهای رودسمه و پای پره بخش دیشموک و در کل توزیع بسته غذایی بین ۶۰۰ خانوار در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد به ارزش ۲۰۰ میلیون تومان اشاره کرد.

وی از  آمادگی دریافت کمک های مردمی با وجود ۷۰ پایگاه شهری در سطح شهرهای استان جهت دریافت کمک های نقدی و غیرنقدی به سیل زدگان استان و سایر نقاط کشور خبر داد و افزود: تاکنون مبلغ ۸۰ میلیون تومان از کمک های مردمی جهت کمک به سیل زدگان جمع آوری کردیم.

مبشری از  امدادرسانی به سیل زدگان تا جایی که نیاز به کمک باشد را جز برنامه‌های کمیته امداد استان دانست و عنوان کرد: پرداخت وام قرض الحسنه کارگشایی به طرح‌های اشتغالزایی آسیب دیده در کنار تسهیلات قبلی اعطا شده به ارزش ۲۵ میلیارد ریال از برنامه‌های کمیته امداد استان بوده که خدمات لازم به طرح اشتغالزایی آسیب دیده اختصاص می یابد.

وی از ارائه تنفس یک ساله در بازپرداخت وام اعطای شده قبلی به طرح های آسیب دیده اشاره کرد.

مدیرکل کمیته امداد استان در خصوص خسارت های سیل به منازل مسکونی مددجویان تحت پوشش اشاره و اظهار کرد: یکی از برنامه های کمیته امداد استان ترمیم و ساخت مسکن مددجویی برای  مددجویان آسیب دیده ناشی از سیل و کمک‌های موردی به آن ها در دستور کار قرار دارد تا پس از بررسی‌ها اقدام لازم در این خصوص صورت بگیرد.

مبشری همچنین از اختصاص کنتور و انشعاب رایگان آب آشامیدنی سالم به مردم روستاهای پای پره و رود سمه خبر داد و گفت: با بررسی های صورت گرفته یکی از مشکلات مردم روستاهای مذکور بحث آب آشامیدنی سالم بوده که کمیته امداد امام خمینی(ره) آمادگی دارد تا در کنار نهادهای ذی ربط هزینه انشعاب و نصب کنتور آب مردم شریف روستاهای رودسمه و پای پره بخش دیشموک را تامین کند.

حجت الاسلام علی اکبر راوند امام جمعه شهر دیشموک ضمن تقدیر از زحمات ارزشمند کمیته امداد و خدمات رسانی برجسته آنان در سطح روستاهای مذکور تقدیر کرد و یکی از بشارت های پیغمبر رحمت را بشارت به بهشت و ترس از عذاب الهی دانست و افزود: بر مردم ضروری است که زمینه همکارهای لازم جهت خدمت رسانی بهتر در خصوص تامین آب شرب سالم را با همکاری کردن با مسئولین ایجاد کرده تا مشکلات مرتفع گردد.

همچنین صفا حبیبی از آمادگی دولت جهت دادن تسهیلات ۴ درصدی از طریق بنیاد مسکن به مردم جهت ساخت مسکن خبر داد و گفت: دولت آمادگی دارد که جهت اسکان مناسب مردم با اعلام آمادگی و همکاری خود مردم تسهیلات ساخت مسکن روستایی با دادن وام های ۴ درصد بنیاد مسکن به مردم را انجام دهد تا مردم روستاهای پای پره و رود سمه از مسکن مناسب تری بهره مند شوند.

وی از بازگشایی راه ارتباطی روستاهای مذکور خبر داد و افزود: در آینده نزدیک مشکل راه ارتباطی روستاهای رودسمه و پای پره را مطرح تا تمهیدات لازم جهت ساخت پل برای آنان اندیشده شود و اعتبار لازم در این زمینه تامین گردد.فارس

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت