پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 28 فروردین 1398 ساعت 11:01:: شناسه خبر: 54657

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:برنامه و بودجه استان به محیط زیست توجه ویژه ای داشته باشد

استاندار تاکید کرد: امسال به لطف خداوند بارش های فراوانی داشته ایم درجاهایی موجب زحمت شد اما بیشتر مایه رحمت بوده لذا در همین راستا  شاهد رشد بی سابقه علف ها هستیم  که این زنگ خطری برای شروع آتش سوزی ها به شمار می آید.

پایگاه خبری صدای جنوب:

مدیرکل حفاظت محیط زیست به همراه مسئولین ارشد محیط زیست با دکتر احمدی استاندار دیدار کردند.

به گزارش صدای جنوب، در ابتدای این دیدار محسن جعفری نژاد  ضمن ارائه گزارش مختصری از عملکرد مجموعه تحت مدیریتی خود در سال ۹۷ به بحران آتش سوزی ها اشاره کرد و گفت: درسال ۹۷ با پیش بینی نقاط حادثه خیز , برنامه ریزی و اقدامات مناسب, شاهد کاهش ۵۰ درصدی سطح آتش سوزی ها در مقایسه با مدت مشابه قبل بودیم .

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با اشاره به اینکه بیشتر آتش سوزی ها در جاهایی رخ داده که پاسگاه محیط بانی نداشته ایم افزود: درجاهایی که امکانات لجستیکی مناسب بوده و پاسگاه محیط بانی داشتیم با اقدامات سریع شاهد مهار حریق در کمترین زمان ممکن بوده ایم ضمن اینکه بیشترین حریق درجاههای بوده که پاسگاه محیط بانی نداشته ایم و محیط بانان حضور کمتری داشته اند.

وی با تاکید برحمایت بودجه ای استاندار از محیط زیست گفت:  محیط زیست استان در قیاس با سایر استانهای هم تراز و مجاور از چشم انداز اعتباری کم تری برخوردار است , امید داریم با نگاه مثبت مسئولین ارشد استانی این موضوع مرتفع گردد.

جعفری نژاد درادامه به نگاه مثبت محیط زیست در همکاری با اجرای پروژ های عمرانی افزود: دربحث پروژه های عمرانی استان با نگاه باز , نهایت همکاری ها را داشته ایم

این مقام مسئول به کمک محیط زیست با اقتصاد استان اشاره کرد و گفت:  در بحث صنایع آلاینده به اقتصاد استان کمک شایانی داشته ایم بدون آنکه ریالی از آن به حساب محیط زیست پرداخت گردد.

این مقام مسئول ورود محیط زیست به مسئله پسماند و آب را جدی دانست و گفت: با تاکید دکتر کلانتری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اولویت های اول در استان پسماند و آب است بوده, ضمن اینکه در بحث آمایش سرزمین  ورود جدی داشته ایم.

وی پسماند را یک دغدغه و سرانه بالای تولید زباله را یک معضل برای استان دانست و افزود: تا زمانیکه شهرداری ها به پسماند بعنوان یک کار خدماتی نگاه می کنند شاهد اتفاق خاصی در این حوزه نخواهیم بود.

وی فرهنگ سازی را مهمترین اقدام در حوزه پسماند دانست و گفت: مردم توقع خاصی از محیط زیست دارند از طرفی هزینه آموزشی محیط زیست بسیار محدود است, دراین راستا استفاده از ظرفیت آموزش و پرورش و رسانه ملی و محلی با تاکید شما مورد انتظار است.

درادامه این دیداردکتر احمدی استاندارکهگیلویه و بویراحمد ضمن تشکر از اقدامات محیط زیست در سال ۹۷ , رفع حواشی در نگاه مدیریتی و پای کار بودن مجموعه را مثبت ارزیابی کرد و گفت: آنچه که در عرصه طبیعی داریم تجدید ناپذیر است و باید نسبت به حفظ آن حساسیت بیشتری داشته باشیم .

استاندار تاکید کرد: امسال به لطف خداوند بارش های فراوانی داشته ایم درجاهایی موجب زحمت شد اما بیشتر مایه رحمت بوده لذا در همین راستا  شاهد رشد بی سابقه علف ها هستیم  که این زنگ خطری برای شروع آتش سوزی ها به شمار می آید.

وی به هماهنگی خود با معاونت عمرانی اشاره کرد و گفت: با معاونت عمرانی صحبت کرده ام به همه دستگاهها اعلام نماید قبل از شروع آتش سوزی ها پیش بینی هاو برنامه ریزی های خود را انجام دهند ضمن آنکه با محیط زیست همکاری وِیژه ای داشته باشند

وی ضمن تشکر از اقدامات مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: به برنامه و بودجه استان تاکید داشته ام در نگاه بودجه ای توجه ویژه ای به محیط زیست داشته باشد .  

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت