پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 05 خرداد 1398 ساعت 00:03:: شناسه خبر: 56475

معمای مخمل!/گواهی فوت پیرزن دیشموکی در سال ۸۰ صادر شده است

مدیر اداره بهزیستی کهگیلویه در پاسخ به صدای جنوب پیرامون درج خبری در  رسانه ها درباره پیرزن نیازمند دیشموکی  توضیحاتی ارائه کرد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

مدیر اداره بهزیستی کهگیلویه در پاسخ به صدای جنوب پیرامون درج خبری در  رسانه ها درباره پیرزن نیازمند درروستای سرگچ دیشموک توضیحاتی ارائه کرد.

جهانگیر افشانده اظهارداشت:در پاسخ به خبر منتشره در خصوص زندگی غم انگیز خانواده ای در روستای سرگچ دیشموک باتشکر از اصحاب رسانه که با قلم زدن خود به انصاف و عدالت نهادهای انقلابی، دولتی و حمایتی را در خدمت رسانی بهتر به مردم نجیب و شرافتمند ایران با عزت یاری میکنند انتظاراست که به محض برخورد با این موارد با نهادهای مربوطه تماس حاصل نمابند تا قضیه روشن گردد و با توجه به وضعیت موجود که اجانب شرق و غرب حقوق بشر را بهانه نموده اند تا اینهمه خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را ضعیف جلوه دهند ناآگاهانه به برخی مسائل دامن نزنند.

افشانده گفت:در عین اینکه این مردم عزیز شایسته بهترین خدمات هستند باید از خودمان بپرسیم آیا برق جاده دکل مخابراتی برای آخرین نقطه بخش که همان سرگچ هست تعبیه نگردیده و خدمات نظام اسلامی دردورترین نقاط دیده نمی شود.

وی ادامه داد:در خصوص خانم مخمل نمازی یادآور شوم که ایشان از سال ۸۵ تحت پوشش بهزیستی قرار گرفت و گویا قبل از آن تحت پوشش کمیته امداد بوده که در سال ۸۰فوتی برای ایشان صادر شده که با توجه به اینکه آثار حقوقی بر فوت و تولد مترتب است باید پیگیری شود چگونه و به استناد چه مدارکی و به چه دلیلی گواهی فوت توسط ثبت احوال صادر شده و به خاطر همین گواهی و اینکه در سامانه ای از سال ۹۵بهزیستی و ثبت احوال به هم لینک شده اند و به محض ورود کد ملی اطلاعات نمایان میگردد بصورت خودکار سازمان بهزیستی لیست مستمری بگیران فوت شده را قطع مستمری نموده و به استان مربوطه اعلام میکند.

وی گفت:به محض اعلام مددکار مربوط در دیشموک متعجب شده و پیگیری بعدی و عدم اقدام خانواده در این خصوص و ایجاد شبهه برای بنده و اعلام خانم نمازی در حضور مسئولان مبنی بر اینکه شخص خاصی خلاف واقع وی را فوت شده معرفی نموده لذا بهزیستی حتی از سال ۸۰ هم حقوق ایشان را پرداخت مینماید چرا که علیرغم صدورگواهی فوت در واقع در قید حیات بودند.

مدیربهزیستی کهگیلویه افزود:بااین همه در بازدید اینجانب از محل زندگی نامبرده اعلام نمودم آماده هر خدمتی در چارچوب قوانین با ایشان هستم از قبیل ساخت مسکن معلولان برابر مقررات،برقرای مستمری در اولین فرصت بعد از اثبات حیات ایشان (چرا که الان فوت شده محسوب )و قانونا در قید حیات نمیباشد،

جهانگیر افشانده گفت:در صورت رضایت خانواده نگهداری در یکی از مراکز،اعطای وسایل کمک توانبخشی به وی از جمله تشک مواج وسایل بهداشتی، ویلچر و غیره و کمکهای موردی و بلاعوض قانونی نیز انجام خواهد شد.

وی تاکید کرد:ضمناً خانواده ایشان تحت پوشش کمیته امداد میباشد و مستمری دریافت مینماید و در عین حال از تمکن مالی نسبی به گواهی اقوام در همان روستای سرگچ برخوردارند.

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت