پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 05 تیر 1398 ساعت 19:04:: شناسه خبر: 57332

کهگیلویه رتبه برتر استان و کشور در طرح ملی پایش فشارخون

رئیس شبکه بهداشت و درمان با بیان اینکه تا امروز ۴۲ هزار نفر تحت پوشش طرح ملی پایش فشارخون قرار گرفته است از شناسایی ۴۰۰ بیمار جدید مبتلا به فشارخون در شهرستان خبر داد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

کورش داوری امروز در جمع خبرنگاران در تشریح طرح سنجش فشارخون در شهرستان اظهار داشت: از مجموع ۵۵ هزار نفر جمعیت هدف یعنی افراد بالای ۳۰ سال، زنان باردار و بیماران کلیوی تاکنون ۴۲ هزار نفر مورد سنجش فشارخون قرار گرفته است.

داوری با اشاره به غربال‌گیری ۷۵ درصد از جامعه هدف در طرح بسیج ملی کنترل فشارخون گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده از سوی معاونت بهداشتی شهرستان کهگیلویه در پایش فشارخون نسبت به استان و کشور در رده بالاتری قرار دارد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه گفت: ۴۰۰ بیمار جدید مبتلا به فشارخون شناسایی شد که اطلاعات آماری ۲۵۰ نفر در سامانه‌های مربوطه به ثبت رسید.

وی با بیان اینکه پیش از اجرای طرح هشت هزار و ۴۰۰ بیمار مبتلا به فشارخون بالا در شهرستان شناسایی شده بود، افزود: تا امروز ۴۰۰ نفر به این آمار افزوده شده است.

وی افزود: ۴۰ درصد از جمعیت شهری و ۹۰ درصد جمعیت روستایی تاکنون مورد سنجش فشارخون قرار گرفته و اطلاعات ۸۶ درصد در سامانه سیب و ۱۴ درصد در سامانه سلامت به ثبت رسیده است.

به گفته داوری ۱۴۰ تیم عملیاتی در شهر و روستاها در اجرای طرح سنجش فشارخون مشارکت داشت.

وی از همکاری شورای اداری، سپاه، نیروی انتظامی، بسیج جامعه پزشکی، تأمین اجتماعی و هلال‌احمر در اجرای طرح پایش فشارخون قدردانی کرد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان با بیان اینکه تا امروز ۴۲ هزار نفر تحت پوشش طرح ملی پایش فشارخون قرار گرفته است از شناسایی ۴۰۰ بیمار جدید مبتلا به فشارخون در شهرستان خبر داد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت