پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 12 تیر 1398 ساعت 09:04:: شناسه خبر: 57395

روستای بلدان نماد اقتصاد مقاومتی درون زا وخودکفا+تصاویر

باصدای بلند فریاد می زند خیار بلدان ،هندوانه بلدان و ….نام بلدان بر محصولات کشاورزی نشان از مرغوبیت وجذبه آن برای خرید در بین شهروندان چرامی است.

 

سالها پیش مردم روستای بلدان مثل سایر روستاها گذران زندگی می کردند به آنچه داشتند قانع بودند و روزمرگی دربین مرد و زن امری عادی و طبیعی بود . اما حدود بیست سال پیش که عده ای از کازرون با راهنمایی ورفاقت یکی از اهالی به این روستا امدند کارگری جوانان برای این عده درامر کشت هندوانه بشکل اختصاصی ،باعث شد که نگاه مردم روستا تغییر کند و با اتکا به آموخته های خود از صاحبان کار،که دیگر نیازی به آنان نبود وبا شراکت دو یا چند نفری ابتدا اقدام به کشت هندوانه نمودند و تلاشهای خوبی هم شکل گرفت و درآمدی که باعث رونق زندگی شان شد وامر ازدواج ،مسکن راحل وامورات زندگیشان را به سامان نمود.

پس از گذراز کشت اختصاصی هندوانه آرام آرام محصولات دیگر ازجمله خیار مرغوب ومشهور به خیار بلدان ،سبزی خورشت و دیگر محصولات کشاورزی بازارهای شهرهای دهدشت ،چرام وحتی سوق و لنده و روستاهای اطراف را نیز به خود اختصاص داد .

این حرکت جوانان را میتوان یک انقلاب درونی وخود خواسته دانست که اندیشه اش از میان مردمی آغاز شد که خود خواهان آن بودند ، اندیشه ای که ائمه ما وخصوصا امام صادق علیه السلام بسیار به آن موکدا علاقه نشان داده وترغیب به کشاورزی را مایه ایجاد اشتغال وتحرک جامعه دانسته است.

این موضوع سالیانیست که از سوی مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) مطرح گردیده که نشات گرفته از فرهنگ ناب اهل بیت علیهم السلام است که مردم را به خودکفایی در امورات خویش وعدم وابستگی وکرنش در برابر غیر مشوق بوده اند .

اقتصادمقاومتی شاخ ودم ندارد وبا بخشنامه وسخنرانی اجرایی نمی گردد راه باید پیدا شود و اندیشه اش ایجاد گرددو حمایت نیز از سوی دولت ارکان حکومت ایجاد گردد .

سالیان درازیست که پیر مراد ما امر به اقتصاد درون زا دارند ولی متاسفانه گام ها بسیار کوتاه واراده ها میل به فطرت دراین زمینه نشان داده است جز در نزد اندکی از جوانان که حمایت های همه جانبه را می طلبند این باور را باید درخود ایجاد کنیم تا در همه زمینه وابستگی را به صفر نزدیک نماییم. ان شاء الله

نورالله حمیدی فعال فرهنگی ومذهبی

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت