پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 15 تیر 1398 ساعت 14:04:: شناسه خبر: 57503

رئیس اداره صمت در گفت وگو با صدای جنوب:

راه اندازی انجمن حمایت از حقوق مصرف کنتدگان در کهگیلویه،چرام و لنده/ممنوعیت صدور پروانه خبازی+تشدید بازرسی از واحدهای صنفی

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت کهگیلویه گفت: با توجه به ازدیاد واحدهای خبازی هیچ گونه مجوز جدید برای خبازی صادر نمیشود اما نسبت به ساماندهی و یا جابجایی واحدها در صورت نیاز اقدام خواهد شد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

احمد حکیم از راه اندازی انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان برای نخستین بار در شهرستان خبر داد و افزود: این انجمن از افراد بالای ۱۸ سال و همچنین افراد متقاضی هیئت مدیره و بازرس عضویت می پذیرد.

این مسؤول در گفت وگو باصدای جنوب گفت: انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان می تواند در کنار بازرسان به ساماندهی هر چه بهتر بازار کمک شایانی داشته باشد.

احمد حکیم از ممنوعیت صدور پروانه خبازی جدید به علت اشباع شدن این صنف در شهرستان خبر داد.

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت کهگیلویه گفت: با توجه به ازدیاد واحدهای خبازی هیچ گونه مجوز جدید برای خبازی صادر نمیشود اما نسبت به ساماندهی و یا جابجایی واحدها در صورت نیاز اقدام خواهد شد ولی اگر مناطق تازه توسعه یافته ای بود و نانوایی برای جابجایی به ان منطقه متقاضی وجود نداشت با تایید مردم محلی و شورای شهر و دیگر مراجع ذیصلاح برای ایجاد نانوایی به کمیسیون نظارت شهرستان برای تصمیم گیری ارجاع می شود و در صورت تائید برای اتخاذ تصمیم به کمیسیون نظارت استان ارسال می گردد.

وی تصریح کرد: در راستای ساماندهی بازار و کنترل تخلفات صنوف بازرسی از واحدهای صنفی سه شهرستان کهگیلویه، چرام و لنده تشدید می‌شود.

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت کهگیلویه گفت: طی یک ماه گذشته ۵۰۰ بازرسی از واحدهای صنفی انجام و منجر به شناسایی ۱۵۶ تخلف شده است.

وی با بیان اینکه تخلفات کشف شده در قالب ۱۳۳ فرم به تعزیرات ارسال شد، ارزش ریالی این تخلفات را قریب به ۲۶۵ میلیون ریال برآورد کرد.

حکیم با اشاره به تشدید نظارت بر واحدهای خبازی و تلاش برای ارتقای کیفیت نان در شهرستان‌ها گفت: ۱۰۰ مورد بازرسی از واحدهای خبازی انجام شد که ۳۳ مورد تخلف شناسایی شد.

وی تصریح کرد: از خرداد ماه تا نیمه نخست تیرماه ۳۰۰ مورد فرم جهت رسیدگی به تعزرات شهرستان ارسال شده است که از این تعداد ۹ مورد به ارزش ریالی ۲۸ میلیون و ۲۶۰ هزار ریال مربوط به شهرستان چرام، و ۱۱ تخلف به ارزش ریالی ۱۴ میلیون و ۸۰ هزار ریال مربوط به صنوف شهرستان لنده بود.

حکیم بابیان اینکه در جهت انجام وظایف نیازمند یاری همه دستگاه ها و عموم مردم هستیم ادامه داد:کار اداره صمت تنها بازرسی بر بازار نیست و برنامه های خوبی در بخش معدن نیز پیش بینی شده که قطعا رونق تولید را به دنبال خواهد داشت.

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت