پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 14 مرداد 1398 ساعت 15:05:: شناسه خبر: 58407

در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران کهگیلویه مطرح شد

فرماندار:خدمت به مردم سرلوحه کار مدیران باشد/پیگیری مشکلات مقابله با بحران در شورای اداری استان/ضرورت هنر مدیران در مدیریت بحران

شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان امروز نشست اضطراری تشکیل داد.در این نشست طبق معمول تکرار مکرر کمبودهایی بود که قصه پرغصه این شهرستان در همه نشست‌ها است.

پایگاه خبری صدای جنوب:

نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان امروز نشست اضطراری تشکیل داد تا علیرضااتابک در اولین دیدار عمومی خود با مدیران درمسیولیت جدید از وضعیت آمادگی دستگاه هابرای مقابله باخوادث آشناشود.

مشکلات و کمبودهای اطفای حریق و مقابله با حوادث در حالی به فرماندار شهرستان گوشزد می‌شد که علیرضا اتابک ضمن رد برخی ازدلایل مدیران تاکید کرد: مدیریت بحران در کهگیلویه حساس است و تلاش مضاعف می‌طلبد.

فرماندار کهگیلویه گفت: اولین کار مدیر در مواقع بحران سعه صدر و آرامش است و نباید به بهانه نبود امکانات شانه خالی کند.

وی خواستار اولویت‌بندی و برنامه‌ریزی سریع برای کنترل بحران شد و گفت:مدیران دستگاه‌های اجرایی مشکلات و موانع سر راه کارهای اجرایی را اولویت بندی کنند به ما بدهند تا بررسی شود.

اتابک تصریح کرد: احساس می‌کنم مدیران اینقدر نباید ضعیف باشند که نتوانند از سازمان متبوع امکانات بگیرند.

وی با بیان اینکه در مواقع بحران هیچ توجیهی از مدیران پذیرفتنی نیست، هنر مدیریت را استفاده حداکثری از حداقل امکانات دانست و افزود: در مدیریت بحران مدیر باید هنر داشته باشد فرصت سازی کند نه فرصت سوزی.

اتابک گفت: خط قرمز ما مدیریت کارآمد است برنامه‌ریزی و خدمت به مردم باید سرلوحه کار مدیر باشد.

وی تأکید کرد: مدیری که کار نمی‌کند از هر گرایش سیاسی و به پشتوانه هر کسی باشد با او برخورد می‌کنیم.

رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران کهگیلویه تصریح کرد: اینکه مدیر در جلسه بحران بگوید امکانات نداریم توجیه‌پذیر نیست اگر بنا بر گزارش مشکلات باشد کارشناس اداره هم می‌تواند جای شما بنشیند و بگوید امکانات نداریم اعتبار نداریم!

وی با بیان اینکه اگر امکانات مقابله با بحران نیست اشکال از مدیران است که پیگیری نکردند، ادامه داد: مدیر باید دغدغه‌مند باشد مدیری که دغدغه مردم را ندارد نمی‌تواند مردمدار باشد

درادامه سرتیپ خادمی مدیریت بحران شهرستان را به لحاظ امکانات در بحران دانست و گفت: خودروی آتش‌نشانی دهدشت، سوق و دستگرد مشکل دارد و در مواقع حادثه نمی‌تواند خدمات‌دهی کند.

مسؤول ستاد حوادث کهگیلویه با بیان اینکه مدیران باید در مواقع بحران آماده‌باش و گوش به زنگ باشند، افزود: در زلزله دیشب با چند نفر از مدیران تماس گرفتیم پاسخگوی تلفن نبودند.

هدایت‌الله آویزش نیز با اشاره به وقوع آتش‌سوزی‌ها و اقدامات انجام شده در مهار آتش، اظهار داشت: این شهرستان در استان کمترین آتش‌سوزی را در سطح جنگل‌ها و مراتع داشته است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه گفت: در مواقع آتش‌سوزی با کمترین امکانات به جنگ با آتش می‌رویم و این در حالی است که مشکلات و کمبودها بارها در این نشست مطرح شده است.

آویزش گفت: سنت مرسوم آتش زدن پسماندهای کشاورزی از عوامل آتش‌سوزی‌های گسترده و تحمیل خسارات بسیار در شهرستان است، موضوعی که طبق قانون جهاد کشاورزی باید با آن مقابله و کشاورزان را از این کار منع کند.

وی گفت: انتظار می‌رود مشکلات و کمبودهای مقابله با حوادث و بحران از طریق استان حل شود.

آویزش با اشاره به محدود بودن تجهیزات اطفای حریق گفت: امکانات و تجهیزات موجود باید در یک محل تجمیع شود تا در مواقع ضرورت به سرعت وارد عمل شود.

اسفندیار برخه قدمت ماشین‌آلات آتش‌نشانی را یادآور شد و گفت: در حالی که وظیفه آتش نشانی خدمات‌رسانی در محدوده شهر است اما در بروز حوادث آتش‌سوزی خودروهای آتش‌نشانی دهدشت به روستاها و دیگر شهرهای مجاور اعزام می‌شوند.

شهردار دهدشت تصریح کرد:طی دو سال گذشته هیچ اعتباری از محل حوادث به شهرداری نرسید و از ۴۰۰ میلیون تومان که برای تجهیز آتش‌نشانی در نظر گرفته شده بود یک ریال هم تخصیص داده نشد.

برخه با بیان اینکه شهرستان در مواقع بروز حادثه حتی از لودر محروم است گفت: اینکه چرا اعتبارت حوادث شهرستان پیگیری نمی‌شود جای تأمل دارد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان نیز انتشار عکس‌هایی در فضای مجازی را مورد اشاره قرار داد و گفت: این تصاویر مربوط به زلزله شب گذشته نیست.

طیب‌زادگان افزود: تصاویری که از ریزش سقف اورژانس دهدشت منتشر شده است مربوط به دو هفته گذشته است و این مشکل ناشی از ضعف کار پیمانکار است.

همچنین مهرداد تابش‌نژاد با بیان اینکه در زلزله اخیر به تأسیسات برق شهرستان خسارتی وارد نشد، گفت: در بخش‌های چاروسا و دیشموک بخاطر طولانی بودن خط بعضی مواقع مشکلاتی پیش می‌آید.

رئیش شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه گفت: رفع افت ولتاژ برق این بخش‌ها در گرو راه‌اندازی ایستگاه توزیع است که چون مشکل زمین حل نشده عملیات اجرایی آن آغاز نشده است.

عیسی غندی شهردارسوق  با بیان اینکه مشکلات ستاد بحران شهرستان بارها در نشست‌های این ستاد مطرح شده است، افزود: وقتی راهکار و تدبیری برای رفع مشکلات اتخاذ نمی‌شود تکرار بیان آن‌ها چه ضرورتی دارد.

شهردارسوق به وضعیت حاد شهرداری سوق اشاره و تصریح کرد: شهرداری سوق خودروی آتش نشانی ندارد وسایل نقلیه سنگین از قبیل لودر، گریدر و غلتک نیز در این بخش وجود ندارد .

غندی افزود: تا وقتی امکانات نباشد نمی‌توان از مدیران توقع مدیریت بحران داشت بیدارباش بدون امکانات و با دست خالی سودی ندارد.

مدیرجهادکشاورزی کهگیلویه گفت:درهمه حوادث پرسنل جهادکشاورزی حتی با دست خالی حضوردارند.سیدعمران تقوی افزود:کشیک حوادث جهادکشاورزی در گروه های مختلف شبانه روزی آماده همکاری هستند.

تورج رزمجو بخشداری سوق را حتی از یک دستگاه لودر هم محروم دانست و گفت: بجز منابع طبیعی سایر ادارات در مهار آتش‌سوزی بخش همکاری نداشتند.

بخشدار سوق ادامه داد: البته بعضی آخر کار رسیدند و عکس یادگاری گرفتند.

رزمجو رسیدگی به مشکلات بحران شهرستان را از پتروشیمی واجب‌تر دانست و گفت: بحران این است که اگر بحرانی پیش بیاید هیچ کاری نمی‌توان انجام داد.

به گفته سید شرمت‌الله حسینی‌پرور اما مقابله با برخی از بحران‌ها امکانات نیاز ندارد با دست هم می‌توان کاری کرد.

 

بخشدار مرکزی کهگیلویه در تبیین فعالیت مدیران شهرستان گفت: مدیریت بحران شهرستان سه دسته‌اند؛عده‌ای همیشه پای کارند و همکاری دارند،عده‌ای در مواقع حادثه آفتابی نمی‌شوند و عده‌ای شعاری هستند بعد از حادثه در فضای مجازی خبر از خاموشی می‌دهند که فرماندار گفت: این دسته سوم همیشه وجود دارند و باید از آن‌ها ترسید.

حسینی‌پرور ادامه داد: تنها یک دستگاه لودر سالم در شهرستان داریم امور عشایر با چنگ و دندان همیشه دفاع می‌کنند.

وی با بیان اینکه تصمیم‌گیری اعتبارات در مرکز استان صورت می‌گیرد افزود: با توجه به اینکه مدیران شهرستانی از بیان مشکلات و انتقال به مدیران کل واهمه دارند می‌طلبد این قضیه از طریق فرماندار پیگیری شود تا امکانات ادارات کل بطور عادلانه در شهرستانها توزیع شود.

به

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت