پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 04 شهریور 1398 ساعت 09:06:: شناسه خبر: 59637

تشریح عملکرد اداره جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه

عملکرد اداره جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه همزمان با هفته دولت تشیح شد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

عملکرد اداره جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه همزمان با هفته دولت تشیح شد.

به گزارش صدای جنوب،سید عمران تقوی اظهارداشت:اشتغالزایی همواره در اولویت برنامه ریزی ها بوده و در یکسال اخیر ۷۰پرونده با اشتغالزایی ۱۸۵ نفر با اعتبار بالغ بر ۱۷۰میلیاردریال تشکیل که ۵۰ درصد از آنها تا کنون اجرا شده است.

مدیراداره جهادکشاورزی کهگیلویه افزود:در سامانه سیتا ۶۵ طرح ثبت که ۱۹طرح به تصویب نهایی رسید.

وی گفت:تعداد طرح های معرفی شده در حوزه دامپروری ۴۹طرح می باشد که در این حوزه ۱۵طرح به بهره برداری رسیده و ۹طرح با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال در حال اجرا می باشد.

این مسوول هویت گذاری بیش از ۹هزار دام سبک و سنگین،همکاری و نظارت بر ۴۷۰فقره پروند تسهیلات بانکی معرفی شده از بنیادشهید و کمیته امداد ،اجرای طرح کاداستر و جلوگیری از تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی و باغی را از دیگر اقدامات انجام شده بیان کرد.

تقوی افزود:در زمینه توسعه باغات قریب ۸۰ هکتار و شناسایی اراضی شیب دار درسطح ۴۶۵هکتار صورت گرفت.

وی بااشاره به خشکسالی های اخیر گفت:به ۴۰۰هکتار از باغات شهرستان آبرسانی شد.

سیدعمران تقوی افزود:۲۵هزارتن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان تحویل اداره غله شد و با برنامه ریزی های انجام شده در جهت کشت دانه های روغنی  ۴۲۰تن  کلزا برداشت گردید.

مدیرجهادکشاورزی کهگیلویه توجه به کشت گلخانه ای کوچک مقیاس را ضروری دانست و افزود:تاکنون ۳۰پرونده در این زمینه تشکیل و متقاضیان معرفی شده اند.

تقوی افزایش سطح زیر کشت گیاهان دارویی در دو سال اخیر را ۳ هکتار بیان کرد و گفت:در زمینه توزیع بذور اصلاح شده بین کشاورزان بالغ بر ۱۵۰۰ تن ارقام مختلف گندم در اختیار انها قرار گرفت.

وی درباره حمایت از کشاورزان در خرید ادوات کشاورزی گفت:از طریق تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون ۲۲نفر در یکسال اخیر به بانک معرفی شدند.

این مسوول پیشگیری و مبارزه مکانیکی و شیمیایی بر علیه افات، بیماری ها و علفهای هرز را از دیگر اقدامات اداره جهاد کشاورزی برشمرد و در حوزه خسارات وارده به کشاورزان بویژه در سیل اخیر نیز گفت:بیش از ۲۰ میلیارد تومان اعتبار حوادثی پیش بینی و در سامانه سجاد ثبت شده است.

سید عمران تقوی میزان گوشت قرمز تولید شده را ۹هزار و ۲۸۰ تن در سه سال اخیر بیان کرد و گفت:در همین مدت بیش از ۸هزار و ۸۰۰ تن گوشت سفید تولید شده است.وی میزان تولید گوشت بوقلمون را ۳۲۶ تن، میزان تولید تخم مرغ را ۱هزار و ۹۰۰تن ،تولید شیر را ۳۴هزار تن ،تولید گوشت شترمرغ را ۳ تن و عسل تولیدی را ۲۲۰ تن اعلام کرد.

مدیر جهادکشاورزی کهگیلویه ،تشکیل و توسعه اعتبار و سرمایه بهره برداران بخش کشاورزی در صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی ،آموزش های مهارتی در زمینه های مختلف ،اجرای طرح نظام نوین ترویج در قالب پهنه بندی مراکز و اموزش کارشناسان پهنه ،اجرای طرح های تحقیقی -ترویجی ،اموزش زنان روستایی و عشایری ،ایجاد سایت الگویی کلزا و حمایت از کشاورزان در تایید و استمهال بدهی تسهیلاتی آنها را از دیگر عملکردهای این مدیریت عنوان کرد.

 

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت