پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 21 آبان 1398 ساعت 15:08:: شناسه خبر: 62951

ضرورت ایمن‌سازی پل‌ها و لایروبی رودخانه ها برای مقابله با سیلاب و سیل

مدیر کل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد بر ضرورت ساماندهی آبراهه‌های روستایی و ایمن سازی دهانه پل‌های منتهی به بشار تاکید کرد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

 وحید محمدی‌تبار در بازدید از محور ارتباطی یاسوج_اصفهان گفت:  بر اساس درخواست‌های مردمی مبنی بر خسارات ناشی از سیلاب‌های سال گذشته به دیوارها و دهانه پل‌های منتهی به بشار در پایین دست روستای کریک و احتمال تخریب شالیزارهای این دهستان به بررسی وضعیت پل های درخواستی اهتمام کرد.

وی در بازدید از پل واقع شده در حدفاصل کریک و محور ارتباطی یاسوج-اصفهان که آبراه این روستا به بشار است، ساماندهی آبراهه‌ها و ایمن سازی دهانه پل‌ها را جهت پیشگیری از بروز خطرات احتمالی در مسدود شدن دهانه پل و در نتیجه تخریب دیوارها و نیز شالیزارها را ضروری دانست.

مدیرکل مدیریت بحران، لایه روبی و بازگشایی دهانه پل‌ها و مسیر آبراهه‌های روستایی را یک راهکار اساسی در جلوگیری از سیلاب خواند. که البته ادارات کل راه و شهرسازی ، راهداری و حمل و نقل جاده ای و آب منطقه‌ای اقدامات و تلاش های خوبی در این محور دارند و باید به جد ادامه دهند.

محمدی‌تبار با اشاره به اهمیت پل‌های واقع شده در محور ارتباطی یاسوج – اصفهان افزود: ساماندهی پل مورد بازدید جهت تصمیم قانونی در دستور  معاینه و بررسی‌های کارشناسانه از مبادی ذیربط قرار می گیرد و تلاش بر این است با پیش بینی و پیشگیری از طریق لایروبی و ترمیم از بروز هر گونه خسارت احتمالی جلوگیری شود.

این مسوول در پایان افزود: باید دستگاههای متولی اقدامات قانونی لازم را بفوریت در خصوص ساکنان کنار رودخانه ها انجام دهند تا از خطرات جانی احتمالی در هرگونه سیلاب و سیل جلوگیری گردد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت