پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 01 دی 1398 ساعت 15:10:: شناسه خبر: 64320

تولید مرکبات در کهگیلویه و بویراحمد ۱۰ هزار تن افزایش یافت

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی کهگیلویه وبویراحمد گفت : میزان تولید مرکبات در باغستان های استان امسال نسبت به پارسال ۱۰ هزار تن افزایش یافته است.

صدای جنوب:

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی کهگیلویه وبویراحمد گفت : میزان تولید مرکبات در باغستان های استان امسال نسبت به پارسال ۱۰ هزار تن افزایش یافته است.

شهرام عسکری اظهار داشت: امسال ۷۰ هزار تن مرکبات شامل لیموترش،پرتقال، نارنگی و سایر مرکبات در باغستان های کهگیلویه و بویراحمد تولید شده است.

وی با یادآوری برداشت لیموترش در باغ های کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در سال ۱۳۹۸، ۴۰ هزار تن محصول لیموترش در سطح پنج هزار هکتار از باغستان های استان تولید شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه برداشت محصولاتی مانند پرتقال،نارنگی و سایر مرکبات هم اکنون در حال انجام است ابرازداشت: انتظار می رود تا پایان فصل  ۳۰ هزار تن از این محصولات در استان برداشت شود.

وی سطح باغ های پرتقال کهگیلویه و بویراحمد را سه هزار هکتار برآورد کرد و افزود: ۲۰ هزار تن پرتقال از این باغ ها برداشت خواهد شد.

عسکری عنوان کرد: افزایش سطح باغستان های بارور و مراقبت های ترویجی باعث افزایش میزان محصولات مرکبات شده است.

در خبری دیگر الیاس تاج الدینی ،گفت:با ساخت سردخانه ۱۰ هزار تنی ظرفیت ذخیره سازی میوه درکهگیلویه وبویراحمد۲۰ هزار تن افزایش خواهد یافت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه  تا پیش از این ظرفیت ذخیره سازی میوه در استان ۱۱ هزار و ۵۰۰ تن بود گفت: تا پایان سال جاری ظرفیت سردخانه‌های این استان به ۲۰ هزار تن افزایش خواهد یافت‌.
 تاج الدینی افزود: مجوز احداث این سردخانه نیز صادر شده است.
وی ادامه داد: هم اکنون ۱۳ سردخانه در استان کار ذخیره سازی محصولات کشاورزان را انجام می دهند.
تاج الدینی اضافه کرد: استقبال ضعیف کشاورزان از ذخیره سازی میوه در سردخانه‌ها در حالی است که کارگاه‌های آموزشی برای بهره برداران نیز در برخی مناطق اجرا شده است.
استان ۷۲۳ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در جنوب غربی ایران ۴۰ هزار هکتار باغ دارد که سالانه ۲۶۰ هزار تن انواع میوه شامل سیب، مرکبات، انگور، میوه های هسته دار در این باغستان ها تولید و روانه بازارهای مصرف می شود.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت