پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 01 دی 1398 ساعت 15:10:: شناسه خبر: 64327

تنها سد خاکی شهرستان کهگیلویه تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد

علی رضا نیکویی زاده اظهارداشت:با بهره برداری از سد شهید دلنسب کوهبرد بیش از ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی دیم پایین دست درکهگیلویه آبیاری می‌شوند.

صدای جنوب:

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه با اشاره به اهمیت اجرای این سد برای توسعه بخش کشاورزی حومه غربی دهدشت گفت: ساخت سد شهید ابوالفتح دلنسب کوهبرد از سال ۱۳۹۰ آغاز شده و تاکنون برای اجرای آن ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.
علیرضا نیکویی زاده با اشاره به اینکه برای تکمیل این طرح به ۵۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز است افزود: تلاش می شود اعتبار مورد نیاز این طرح تامین و تا پایان سال تکمیل شود.
وی ادامه داد: این سد ظرفیت ذخیره سالانه ۲ و نیم میلیون متر مکعب آب را دارد که با بهره برداری از آن بیش از ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی دیم پایین دست آبیاری می شوند.
فریدون پاکباز، رئیس اداره فنی و زیربنایی جهاد کشاورزی کهگیلویه هم گفت: این سد تنها سد خاکی شهرستان کهگیلویه است که با هدف توسعه بخش کشاورزی، گردشگری و اشتغالزایی ساخته شده است.
پاکباز افزود:برای ۳۵۰ نفر به صورت مستقیم در صورت بهره برداری شغل ایجاد می شود.
مشاور اجرایی سد شهید دلنسب کوهبرد نیز به مشخصات فنی این سد اشاره کرد و گفت: طول تاج سد ۳۱۷ متر ، عرض فوقانی تاج نیز ۸ متر و ارتفاع تاج ۲۰ متر است که تاکنون برای اجرای این سد ۱۳۰ هزار متر مکعب عملیات خاکریزی، ۲۶ هزار متر مکعب خاک برداری و هزار و ۲۰۰ متر مکعب بتن ریزی انجام شده است.
احسان تابش نژاد پیمانکار سد هم گفت: تجهیزات و ماشین آلات سنگین سد سازی با کیفیت فنی مناسب در منطقه مستقر است که درصورت تامین اعتبار مورد نیاز و مساعد بودن شرایط جوی، این سد تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت