پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 06 دی 1398 ساعت 17:10:: شناسه خبر: 64730

مرور خطبه های نمازجمعه برخی از مناطق کهگیلویه وبویراحمد

سید عبدالمطلب تقوی امروز در خطبه‌های نماز جمعه دهدشت با تبریک ولادت حصرت زینب(س) و روز پرستار اظهار داشت: آن حضرت به خاطر تبعیت از موازین اسلامی زینب یعنی زینت پدر نام گرفت.

صدای جنوب:

مرور خطبه های نمازجمعه امروز برخی از مناطق کهگیلویه وبویراحمد:

سید عبدالمطلب تقوی امروز در خطبه‌های نماز جمعه دهدشت با تبریک ولادت حصرت زینب(س) و روز پرستار اظهار داشت: آن حضرت به خاطر تبعیت از موازین اسلامی زینب یعنی زینت پدر نام گرفت.

امام جمعه موقت دهدشت تصریح کرد: هرکس از موازین دینی پیروی کند برای اهل بیت زینت است .

وی با اشاره به نامگذاری این مناسبت به نام‌ روز پرستار به تبیین اهمیت پرستاری از بیماران از دیدگاه اهل بیت پرداخت و افزود: کسی که از بیماری پرستاری کند باید قدر معنویت خود را بداند.

وی اضافه کرد: پیامبر اسلام(ص) فرمودند” اگر انسان از بیمار پرستاری کند از همه گناهان خود خارج می‌شود” یا در روایتی دیگر فرمودند ” ثواب یک شبانه‌روزی پرستاری باعث می‌شود خدا انسان را با ابراهیم خلیل محشور کند.”

تقوی سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی را یاداور شد و گفت: نهضت سوادآموزی از ابتکارانه مدبرانه حضرت امام(ره) بود.

وی ادامه داد: کسانی که در روستاها فاقد سواد بودند به واسطه همین نهضت سوادآموزی که از ثمرات انقلاب محسوب می‌شود امروز به مدارج عالیه رسیدند.

وی در بخش دیگری از سخنانش حماسه نهم دی ماه را روزی مهم در تقویم ملت ایران دانست و تصریح کرد: در این روز برگ زرینی را ملت انقلابی ایران در تاریخ ثبت کردند.

وی گفت: مردم ایران در ۹ دی به میدان آمدند به همه فتنه‌گران داخلی و خارجی پیام دادند اگر در برابر دین ما بایستید در برابر تمام دنیای شما خواهیم ایستاد.

تقوی گفت: در ۹ دی ملت ایران آنچنان تلاش کردند که پرونده فتنه‌گران را مسدود کردند.

وی با اشاره به حدیثی از رسول خدا که فرمودند”هر روزی که مردم از اسلام دفاع کردند آن روز یوم‌الله است” بیان داشت: ۹ دی ماه هم یوم‌الله نام گرفت زیرا عنایت خداوند در آن روز نصیب بندگانش شد.

تقوی گفت:  خداوند به انسان‌های مسلمانی از دین دفاع می‌کنند عنایت دارد.

وی خواستار برگزاری مراسم بزرگداشت نهم دی ماه شد و افزود: تلاش کنیم در مراسم یوم‌الله ۹ دی حضور پیدا کنیم تا از نسیم رحمت الهی برای دفاع از انقلاب و اسلام بتوانیم خوب استفاده کنیم و دین خود را به انقلاب به امام و ولایت فقیه ادا کنیم.

امام جمعه موقت دهدشت بیان داشت: حضور مردم و خلق حماسه ۹ دی باعث شادی قلب امام زمان و رهبر انقلاب شد.

 

////

حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قلعه‌رئیسی با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: پیامبر فرمودند گناهان زمان جاهلیت با ایمان و گناهان بعد از اسلام با نماز محو می شود چرا که نماز کفاره گناهان است و خود اقامه نماز جلوی بسیاری از گناهان را می گیرد.

امام جمعه قلعه رئیسی به سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی اشاره و بیان کرد: آموزش افراد بی سواد و آشنا کردن آنان به علم و دانش یک حسنه بسیار بزرگی است و نهضت سواد آموزی این رسالت مهم را به عهده دارد و بی سوادی منشاء اصلی کارهای ناشایست در جامعه است و تاسیس این نهضت یکی از برکات نظام و انقلاب است که از تلاش مسئولان نهضت در استان و منطقه تقدیر و تشکر می کنم.

وی به روز ۹ دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت اشاره و تصریح کرد: جمهوری اسلامی از ابتدای انقلاب اسلامی با انواع تهدیدها و فتنه ها روبرو بود اما هیچکدام به سختی و پیچیدگی فتنه سال ۸۸ نبود و فتنه سال ۸۸ شبیه فتنه های بعد از رحلت رسول الله بود و در آن فتنه ها عده ای شبیه اصحاب رسول الله فرماندهان جنگ ها و سابقه داران در انقلاب رسول خدا و حتی از بیت رسول خدا بر علیه امیر المومنین به قصد ولایت زدایی و قداست شکنی از ساحت مقدس ولایت با دروغ و هوا و هوس جنگ و فتنه راه انداختند.

صلواتی خاطرنشان کرد: سه عامل مهار فتنه ۸۸ مدیریت و رهبری هوشمندانه و حکیمانه بی بدیل امام خامنه ای و حضور بصیرت مدارانه و انقلابی ملت در صحنه و پیوند عمیق و الهی امام و امت و این سه عنصر انقلاب و نظام و مردم را نجات داد.

وی در ادامه با بیان اینکه هر چه ما جلوتر می رویم یک دو قطبی سازی معیشت و مقاومت روبرو می شویم و هر چه به انتخابات نزدیکتر می شویم شاهد دوقطبی شدید هستیم عنوان کرد: هدف تقویت تقابل بین مردم و جناح ها در کشور است و برای انحراف افکار عمومی فقط دو صدا شنیده می شود و مساله اصلی فراموش می شود و می خواهند مردم از درک درست و صحیح حوادث محروم شوند و یکی از این دو قطبی ها کاذب معیشت و مقاومت است و مثل چرخیدن چرخ کارخانه ها و زندگی مردم و چرخ سانترفیوژها در سال ۹۲ است.

خطیب جمعه قلعه رئیسی گفت: امروز آمریکا صریحا می گوید شرایط ما را بپذیرید و تحریم ها را بر می داریم و منظور از شرایط برجام موشکی و منطقه ای است و به سپاه و بسیج حمله می کنند و همچنین به نهادهای انقلابی فشار می آورند و راه نجات را سازش و مذاکره و کوتاه آمدن از اهداف معرفی کردن و این ها برنامه های دشمن است و جریان انقلابی را مخالف آسایش و راحتی مردم معرفی می کنند و درد دوقطبی سازی حجاب آزادی، موافقان و مخالفان کنسرت، موافقان و مخالفان ورود به ورزشگاه و موافقان و مخالفان برجام دشمن به دنبال همین بود که جریان انقلابی را تخریب کند و از چشم مردم بیاندازد.

وی با بیان اینکه بدانید این دو قطبی کاذب و دروغین است و معیشت در امتداد مقاومت و امنیت است اظهار داشت: بدانیم آمریکا قابل اعتماد نیست و حتی برای هم پیمانان اروپایی مانند انگلیس و فرانسه بدانیم ۸۰درصد مشکلات معیشتی کشور بخاطر بی تدبیرها و ضعف تدابیرسیاسی و مدیریتی و نظارتی است و دشمن هم معیشت و هم امنیت مردم را هدف قرار داد.

صلواتی به ولادت حضرت زینب و روز پرستار اشاره و خاطرنشان کرد: ارزش و عظمت زینب کبری(س) به خاطر وضع و حرکت عظیم انسانی و اسلامی او بر اساس تکلیف الهی است و حضرت زینب موقعیت را شناخت و بر اساس آن موقعیت انتخاب صحیح و به هنگام داشت و زنیب امام خویش را تنها نگذاشت  این روز را به نام روز پرستار نامگذاری کردند که لازم می دانم از همه پرستاران به خصوص پرستارانی که زینب وار رفتار می کنند تبریک و همچنین از زحمات آن تقدیر و تشکر کنم.

امام جمعه قلعه رئیسی به موضوع انتخابات پیش رو هم اشاره و تاکید کرد: انتخابات مظهر احقاق حق و اقتدار و توانایی ملی برای یک شکور است و رای هم حق و تکلیف شما است و کشور متعلق به مردم است و مردم بیاید قانون گذار را در مجلس معین کنند این حق شما است و تکلیف است که سرنوشت اسلام و نظام و انقلاب به رای شما وابسته است و انتخابات نماد حرکت اسلامی و هدیه اسلام به ملت ما است و مظهر حضور و آزادی مردم است و مساله انتخابات یک عرصه امتحان الهی است و هم همه باید در این امتحان الهی شرکت کنند و دین خودتان را به کشور، انقلاب و نظام ادا کنید.

وی ادامه داد: حضور مردم در انتخابات بیانگر مردمی بودن نظام و اتکاء به رای مردم است و مشارکت در انتخابات نماد همبستگی ملی در برابر دشمن و حافظ قدرت و صلابت انقلابی و مهمترین عامل حفظ و بقای نظام انقلابی است و حضور شما در انتخابات پاسداری از زحمات انبیاء اولیاء و حراست از خون سیدالشهداء و اصحاب ایشان و خون شهیدان است لذا همه در برابر رای که می دهیم باید پاسخگو باشیم.

/////

 نماز جمعه سی سخت به امامت حجت‌الاسلام ناصر مصباح نژاد در محل مسجد جامع با حضور نمازگزاران برگزار گردید.

مصباح نژاد گفت: یوم الله ۹ دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت و رهبری را در پیش داریم که در آن ایام توطه ها و کودتاهای بسیار خطرناکی این انقلاب را تهدید می کرد که سه عنصر آنها را خنثی و دفع کرد اول ولایت و رهبری حکیمانه حضرت آقا دوم بصیرت و دشمن شناسی و موقعیت شناسی مردم و سوم عنایت خداوند متعال و امدادهای غیبی ودعای امام زمان بود.

 

وی عنوان کرد: مردم باید هوشیار باشند چرا که توطه هنوز تمام نشده بصیرت و بیداری همیشه لازم است و مردم بدانند که فتنه ۹۸ به مراتب از فتنه ۸۸ خطرناکتر بود چون که مربوط به معیشت مردم بوده و دایره آن نه فقط پایتخت بلکه کل کشور بود، در غائله بنزین دشمن نتوانست بازی فتنه را تمام کند چرا که با یک ملت غیور، بصیر و با صبر و حوصله طرف بود و دولت باید قدر این مردم را بداند.

مصباح نژاد در ادامه اظهار کرد: میلاد حضرت زینب(س) و روز پرستار را داریم که تولد شخصیتی بزرگ و عالمی برجسته و فرهیخته، عابده، فهیمه مثل حضرت زینب که با همتی بزرگ و اقدامی شجاعانه باعث آبروی اهل بیت و اسلام شد را مبارک می‌شماریم و روز پرستار را به تمامی پرستاران تبریک عرض می‌کنم و از مسوولان وزارت بهداشت درخواست می‌کنیم که مشکلاتشان را برطرف کنند.

وی ضمن تبریک میلاد حضرت مسیح (ع) و آغاز سال جدید میلادی به همه موحدان و معتقدان مکتب انبیا الهی گفت: اعتقاد داریم که انبیا الهی یک رسالت و هدف را دنبال می‌کردند، آنها بندگی خدا و دوری از شرک و بت پرستی وطاغوت و تحقق عدالت و نجات بشریت را اهداف خود می‌دانستند و مسیحیان عالم باید جلوی ستمگران بیاستند همان طور که آرمان خوب مسیح صلح و ثبات آرامش و نه کشتن انسان های مظلوم و بی‌دفاع بود.

مصباح‌نژاد در ادامه گفت: همان طور که می دانید به فصل انتخابات نزدیک می شویم که بعضی اوقات شاهد وعده های دروغین بعضی از کاندیداها و نمایندگان مجلس به مردم  هستیم که شخص رئیس جمهور هم نمی‌تواند چنین وعده ای به مردم بدهد بنابراین آگاه باشید که فریب وعده های دروغین را نخورید و به فرموده امام راحل حضرت امام خمینی رضوان الله که فرمودند اگر مردم نمایندگانی خوب، اصلح، فرهیخته، انقلابی، عالم و برجسته انتخاب کنند آن وقت است که مجلس در راس امور قرار می‌گیرد گوش فرا دهید.

///

 حجت‌الاسلام علی اکبر راوند امام جمعه شهر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته دیشموک ضمن دعوت خود و مردم به رعایت تقوای الهی گفت: مصداق بارز تقوا این است که انسان گناه نکند و قبر و قیامت خود را با اعمال نیک آباد کند.

امام جمعه شهر دیشموک با اشاره به انتخاب درست در انتخابات گفت: باید انتخاب درست کنیم و در دام افراد بی تقوایی که به دنبال دو قطبی سازی‌اند گرفتار نشویم.

وی افزود: باید افرادی که حامی محرومان و  فقرا هستند را انتخاب کنیم افراد مرفه و بی‌درد حامی مستضعفان نیستند افراد با تقوا حامی محرومان‌اند و با طرح و برنامه های درست و تصویب  قوانین درست حامی مظلومان‌اند و اقتصاد مقاومتی را اجرا کرده و مقابل کسانی که درصدد اجرای لوایحی همچون FATF بودند می‌ایستند.

راوند با اشاره به فرصت و تهدیدهای پیش روی انقلاب گفت: تهدیدات زیادی از سال ۱۳۴۲ تاکنون وجود داشت که امامین انقلاب آن را به فرصت تبدیل کردند.

وی افزود: امام خمینی(ره) با ایستادگی در برابر قانون کاپیتالاسیون علیه استعمار ایستاد و به مردم جرات ایستادن در برابر آمریکا را داد.

راوند گفت: رهبری انقلاب در فتنه  های ۷۸،۸۸ و ۹۸ با مواضع درست و به موقع در برابر دشمن ایستاد و کشور را در برابر فتنه‌ها بیمه کرد.

وی افزود: در فتنه ها مردم بصیر شدند و در مسائلی همچون برجام به مردم بصیرت افزایی داده شد کما اینکه معظم له مخالف مذاکره بودند و به آن خوشبین نبودند ولی دولتمردان که خواهان مذاکره بودند و همه چیز را در مذاکره می دیدند بیدار شدند که دشمن با مردم این صادق نیست و دروغ  می گویند و به وعده هایشان وفادار نیستند.

خطیب سیاسی عبادی جمعه شهر دیشموک با اشاره به خیانت های عربستان سعودی در منطقه گفت: عربستان سعودی به دنبال بی دولت سازی در عراق و لبنان بودند ولی به چنین مقصودی نرسیدند.

امام جمعه شهر دیشموک با اشاره به برخی از ناهنجاریهای آموزش و پرورش منطقه دیشموک گفت: آموزش و پرورش نهادی است که تربیت نسل جوان و نوجوان را برعهده دارد ولی دنبال انحراف در این زمینه است.

وی افزود: اینکه کلاس درس را با آهنگ شروع کنیم و یا در بین کلاس‌ها آهنگ پخش شود نشانگر نشاط غربی است نه اسلامی.

راوند ادامه داد: از تفریح سالم در آیات و روایات  به کرار سخن به میان آمده است.متاسفانه برخی به جای نشاط صحیح اسلامی نشاط غربی همراه با آهنگ را به دانش آموزان تحمیل می کنند.

وی افزود: آموزش و پرورش به سمتی می رود که غربی ها می خواهند که نه تنها در بخش دیشموک بلکه در بخش چاروسا چنین افرادی در حال غربی کردن مدارس اند.

 

راوند اضافه کرد: تربیت نیروی جوان انقلابی طبق بیانیه گام دوم انقلاب از مسیر خودش منحرف شده است. انحراف در تربیت اسلامی نباید صورت بگیرد کما اینکه در یکی از مدارس خانم بدحجابی از دختران دانش آموز می خواهد که همچون خودش روسری از سر در بیاورد و باهم عکس بگیرند.

وی گفت: آموزش و پرورش دیشموک باید جوابگوی این قضیه باشد، نهادهاتی نظارتی باید پاسخگو باشند.باید با چنین قضایای برخورد شود و در این بخش کوچک دست نخورده ما چنین افرادی رشد کنند و پیدا شوند، انتظار است نهادهای نظارتی با این قضایا برخورد کنند که در این بخش کوچک با چنین اتفاقاتی روبرو نشویم.

خطیب سیاسی عبادی جمعه شهر دیشموک با اشاره سالروز نهضت سوادآموزی به دستور حضرت امام در سال ۵۸ گفت: در بخش ما بیش از ۴۵۰۰ سوادآموز در زمینه مهارت آموزی، خانواده آموزش می بینند که از کسانی که در این زمینه فعالیت می کنند تقدیر و تشکر می شود.

حجت الاسلام علی اکبر راوند با اشاره به سالروز ۹ دی گفت: ۹ دیماه روز بصیرت و تجدید میثاق با ولایت است که به عموم مردم ولایتمدار تبریک و تهنیت عرض می کنم.

وی افزود: ۹ دی روزی است که مردم بیدار شدند و چشم فتنه را کور و منافقان داخلی و خارجی را سر جای خودشان نشاندند.

راوند ادامه داد: در فتنه ۸۸ مدیریت هوشمندانه مقام معظم رهبری و خطبه تاریخی و بصیرت افزا تحول ایجاد کرد مردم در کنار رهبری با بصیرت خودشان دین اسلام را یاری کردند، مگر آمریکا چه از مسلمانان می خواهد که آنان را اذیت می کند،دلیل چنین امری ترس آنان از اسلام ناب محمدی است.

امام جمعه شهر دیشموک با اشاره به روز پرستار و ولادت حضرت زینب کبری (س) گفت: روز پرستار را به همگان تبریک می گویم.اگر بصیرت افزایی آن بانوی بزرگوار نبود حماسه حادثه کربلا توسط یزیدیان منحرف می شد.

وی افزود: این روز را خدمت پرستاران تبریک گفته که پرستاران با مهربانی و دین دار بودن راه زینب کبری را ادامه می دهند.

حجت الاسلام علی اکبر از گزارش عملکرد رئیس شورای اسلامی شهر دیشموک در پیش از خطبه ها تقدیر کرد و گفت: انتظار است در حوزه خدمات رسانی به مردم نظارت بیشتری صورت گیرد، خیلی از نقاط شهر آسفالت شد و مردم راضی هستند.

وی افزود: طبق نظر کارشناسان آسفات روی کنده کاری‌های خیابان ها به درستی صورت نگرفته انتظار است که بر بیت‌المال مسلمین نظارت بیشتری باشد تا آسفالت کنده کاری اصولی  انجام شود.

 راوند ادامه داد: هر چه کمتر آسفالت ریخته شود بهتر از این است که کار غیر اصولی انجام شود، از شهردار و شورای اسلامی خواستار ساماندهی قسمت های باقی مانده دره مرکزی هستیم و برخی کنده کاری های کنار مسجد صاحب الزمان(عج) را آسفالت کنند.

خطیب سیاسی عبادی جمعه شهر دیشموک با اشاره به بودجه پمپاژ رودسمه گفت: بودجه ای به این پروژه اختصاص دادند ولی از استان به شهر دیگری انتقال دادند.

وی افزود: چرا بودجه مردم دیشموک را به جای دیگری انتقال می‌دهند، مسؤولان پاسخگو باشند؟چرا حق مردم ضایع می شود.

حجت الاسلام علی اکبر راوند با اشاره به قطع مکرر برق گفت: مردم از قطعی مکرر برق گلایه مندند، چرا ایستگاه برق هنوز برای دو بخش دیشموک و چاروسا افتتاح نشده است.

وی افزود: با وجود کمتر شدن بار برق با گازرسانی و خاموش شدن آبگرمکن های برقی، چرا هر روز برق قطع می شود؟روزی دو الی سه بار برق قطع می شود.

راوند ادامه داد: مسؤولان پاسخگوی مردم باشند اگر کاربلد نیستند و نمی توانند خدمات رسانی کنند از کسانی که می توانند این کار را به درستی انجام دهند استفاده کنند.

///////

حجت الاسلام پژمان امام جمعه سرفاریاب باتبریک ۹دی عنوان کرد: مردم ایران در طول دوران انقلاب اسلامی همواره با بصیرت و آگاهی، بدخواهان انقلاب اسلامی را با شکست روبرو کرده اند که در حقیقت یکی از بارزترین نشانه های این بصیرت، رقم زدن حماسه نهم دی می باشد و نهم دی در حقیقت تجلی ولایتمداری امت اسلامی ایران و پایبندی ملت به انقلاب اسلامی بود.
وی عنوان کرد:مردم عاشورایی در حماسه ۹ دی سال ۸۸ به دنبال ولایت فقیه حرکت کردند و نشان دادند که تا آخرین نفس برای محقق شدن اهداف اسلامی مقاومت می‌کنند.

وی اضافه کرد: ملت همیشه در صحنه ایران با حضور خود و پیروی از منویات مقام معظم رهبری این فتنه را خاموش کردند.
خطیب جمعه سرفاریاب اظهار کرد:نهم دی سال ۸۸ یک یوم‌الله دیگر به یوم‌الله‌های نظام جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد.
خطیب جمعه سرفاریاب بااشاره به ۷دی ماه سالروز تشکیل نهضت سواد آموزی گفت:یکی از مهمترین برنامه های انقلاب اسلامی با سواد کردن همه اقشار جامعه و از بین بردن جهل بود.
وی بیان کرد: استکبار جهانی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی برای پیشبرد اهداف شوم خود به دنبال بی سواد نگه داشتن مردم بودند زیرا اگر مردم باسواد می شدند آنان نمی توانستند به اهداف خودشان دست یابند.
امام جمعه سرفاریاب اظهار داشت: نهضت سواد آموزی پس از پیروزی انقلاب اسلامی با درایت امام خمینی(ره) تشکیل شد که در دوران انقلاب شاهد رشد وپیشرفت خوبی بودیم.
وی گفت:بنا بر امار وقتی انقلاب پیروز شد درصد زیادی از مردم بی سواد بودند، و لی هم اکنون بنا بر امار بیش از ۹۸ درصد مردم باسواد هستند .
امام جمعه سرفاریاب با بیان اینکه حضرت زینب(س) رسالت مهم نگهداری نهضت حسینی را به خوبی انجام داد، گفت: روحیه زینب گونه در بین پرستاران تقویت شود
وی بابیان اینکه حضرت زینب(س) را می‌توان اسوه ایثار، فداکاری و صبر نامید، افزود: حضرت زینب(س) با پرستاری از بیماران و مجروحان قیام عاشورا حرکت عظیمی را در تاریخ ثبت کرد چراکه این اقدام توانست رسالت مهم نگهداری نهضت حسینی را به‌خوبی انجام دهد.
پژمان با انتقاد از اجرای طرح اب بران و سد شرابگرو عنوان کرد:چندین سال هست که طرح آبران سرفاریاب انجام شده ولی به علت کمبود ۵کیلومتر لو له تکمیل نیست.
وی اضافه کرد:مسئولین اظهاردارند که طرح وسد قانونی نیست،اما سوال این است اگرسد قانونی نیست چرا با کار غیر کارشناسی میلیارد ها هزینه کردند.
وی گفت:طرح اصولی نبودچرا سرمایه مردم را ازبین بردید؟
وی اضافه کرد:چرا مسئولین وقت بی تفاوت بودند؟
امام جمعه سرفاریاب اظهار کرد:نماینده مردم در مجلس باهمکاری مردم کمک کنند تا مشکل این طرح برطرف شود.
نماینده ولی فقیه در سرفاریاب با اشاره به خدمات منابع طبیعی در بخش گفت: منابع طبیعی طرح ها و کارهای خوبی انجام داده ولی دربعضی جاها اینکه هر منطقه ظرفیت چه نوع طرحی را دارد باید مورد توجه قرار گیرد و بررسی شود تا بتوانیم اعتبارات خوبی بگیریم .
وی اظهار داشت: چرا در هر منطقه مطابق با ظرفیت و قابیلت آن این طرح ها اجرایی نمی‌شود مسئولان منابع طبیعی نظارت بیشتری داشته باشند.
پژمان گفت:جاهایی که طرح ها اجرا میشود اعتراضاتی وجود دارد که در زمینی که کشاورز روز آن زحمت می‌کشد و آن را آباد می‌کندو دامداران استفاده می کنند اقدام شده که لازم هست مدیرکل منابع طبیعی نظارت بیشتری انجام دهد.

//////

 حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر در خطبه‌های نماز جمعه ۶ دیماه چیتاب گفت: توجه داشته باشید کسانی که هنوز تایید صلاحیت‌هایشان نیامده و معلوم نیست کدامتان مجلس بروید بدانید شما نماینده نیستید بلکه کاندیدای نمایندگی هستید مراقب باشید وعده هایی که می‌دهید رئیس جمهور مملکت هم نمی‌تواند بدهد و حتی در اختیاراتش هم نیست.

این خطیب جمعه افزود: وعده‌های ناصحیح و عدم توان اجرایی شما را بدنام خواهد کرد.

وحدانی‌فر تصریح کرد:کسانی که با تبلیغات زودهنگام قانون را زیر پا می‌گذارند نخواهند توانست قانونگذار خوبی برای ما بشوند و مسئولان اجرایی و نظارتی نظارتشان را بر لشکرکشی‌های خیابانی در استان بیشتر کنند.

خطیب جمعه کبگیان با اشاره به موضع گیری عده‌ای در رسانه‌ها و جراید هفته قبل مبنی بر لشکرکشی‌های فاتحه خوانی در استان هم گفت: عده ای که با بولد کردن خبر خطبه هفته قبل بنده در رسانه‌ها و جراید انگشت اشاره را به سمت شخص خاصی بردند بدانند با شجاعت در کلام و تکرار بیان بار دیگر اعلام می‌کنم منظور بنده کلی بوده و تمام کسانی که در این چارچوب اشتباه برای جلب توجه آرا گام برمی‌دارند، نمی‌توانند نماینده مردم باشند.

امام جمعه کبگیان با اشاره به موضع گیری برخی که حنایشان دیگر نزد ملت رنگی ندارد هم گفت: آنهایی‌ که با نزدیک شدن به انتخابات برای به مخاطره کشاندن مخیله عمومی دم از جنگ و تحریم‌ها میزنند غربگدایان ترسویی هستند که با تزریق همان شگرد قدیمی چماق و هویج در قالب معیشت و مقاومت به خورد مردم دنبال درمان رنگ باختگی خود هستند.

وی خاطرنشان کرد: ترسوهای بزدل غرب زده بدانند آمریکا اگر جرات جنگ داشت تا الان حمله کرده بود و برای پا در میانی رئیس جمهورهای متعددی نمی‌فرستاد پس به فکر معیشت و نان مردم باشید زیرا ملت ما با مقاومت چندین ساله کسانی را انتخاب خواهند کرد که نتیجه درایت صحیح آنان را ببینند.

خطیب جمعه کبگیان با اشاره به فرا رسیدن ۹ دیماه هم افزود: ۹ دی تجلی موقعیت شناسی ملت بود که با تمام تجارب تلخ و شیرینش عشق همگانی مردم د رپاسداری از مرز بصیرت و حفط خط قرمز نظام بی تعارف به داخل و خارج ثابت شد.

وحدانی‌فر درباره موضوع جاده ارتباطی چیتاب به پاتاوه دهدشت هم گفت: علی‌رغم تشکر از بودجه گذاشتن مدیرکل راه و شهرسازی استان برای تسهیل در آمدن پیمانکار باید بگوییم مسئولان در شهرستان و بخش اگر به جای چسپیدن به فضای انتخاباتی، یک مقدار فقط یک مقدار به مشکل جاده ارتباطی دو کیلومتری چیتاب به پاتاوه دهدشت توجه می‌کردند الان وارد چندمین سال بلاتکلیفی نمی‌شد لذا تلاش کنید تا با آمدن و شروع به کار پیمانکار با تکمیل این طرح کوچک اما بسیارحیاتی این بخش از بن بست در بیاید.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت