پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 11 بهمن 1398 ساعت 18:11:: شناسه خبر: 67308

صلح و سازش دو خانواده در بخش چاروسا سبب خوشحالی مردم شد

بامدیریت دستگاه قضا و تلاش معتمدان و مدیران مختلف بخش چاروسا ۲خانواده پس از سه سال اختلاف صلح و سازش نمودند.

صدای جنوب:

با حضور امام جمعه، بخشدار، رئیس دادگستری چاروسا، دادستان شهرستان کهگیلویه، دادرس دادگستری چاروسا، شورای شهر و شهردار و جمع کثیری از ریش سیفدان و معتمدان شهر قلعه رئیسی نشست صلح و سازش دو خانواده در بخش چاروسا در مسجد جامع شهر قلعه رئیسی به صلح و سازش ختم یافت.

یکی از مسائلی که در انتخابات شورای های اسلامی شهر در شهر قلعه رئیسی رخ داد سبب درگیری و اتفاقاتی از سوی دو خانواده و دو نامزد شورای شهر در سال ۹۶ شد که همین اتفاقات سبب درگیری شد.

پس از کش و قوس فراوان و نشست‌های بسیار زیاد با حضور مسئولان استانی و شهرستانی که در این نشست آیت الله ملک حسینی نماینده ولی فقیه سابق در استان و نماینده جدید ولی فقیه در استان حضور پیدا کردند و پایانی نداشت.

پس از صدور حکم در ماه‌های گذشته از سوی رئیس دادگستری چاروسا و حضور رئیس کل دادگستری استان در بخش چاروسا و واگذاری پرونده به دادرس دادگستری چاروسا کار صلح و سازش جهت برطرف کردن مشکلات آنها در دستور کار قرار گرفت و پس از نشست های متعدد از سوی مردم و ریش سفیدان و سادات منطقه مشکل برطرف و صلح سازش صورت گرفت.

در این نشست صلح و سازش که از سوی دادگستری چاروسا انجام گرفت مسئولین قضایی و ریش سفیدان و همچنین از طرف دو خانواده به ارائه سخن پرداختند که در این نشست امام جمعه قلعه رئیسی با تسلیت ایام فاطمیه عنوان کرد: همین که در ایام فاطمیه کنار هم می نشینید و به اقدام صلح و سازش می پردازید اقدامی پسنیده و قابل تقدیر است.

صلواتی به اهمیت صلح و سازش در اسلام پرداخت و تاکید کرد: پیامبر اکرم(ص) می فرماید والاترین صدقه و احسان این است که انسان بین دو نفر صلح و آشتی ایجاد کند و امام موسی کاظم می فرماید خوشا به حال مصلحین کسانی که بین مردم صلح و آشتی ایجاد می کنند که این ها مقربین در راه خداوند هستند و نگاه کنیم که صلح و آشتی دادن در روایات ثواب و پاداش شب قدر را دارد.

وی با تقدیر از دادگستری استان، شهرستان و بخش چاروسا در جهت صلح و سازش این پرونده افزود: این صلح و سازش سبب خوشحالی مردم و دو خانواده شد که از همه کسانی که در این زمینه تلاش و همکاری کردند به خصوص ریش سفیدان و رئیس دادگستری و حاج آقا انصاری که برای این پرونده تلاش کردند تشکر می کنم.

سیدسعید سعادت فر هم با تسلیت ایام فاطمیه عنوان کرد: ۱۴مرداد ۹۶ پس از برگزاری انتخابات اختلافاتی بین دو خانواده از یک طایفه رخ داد که واقعیت یک حادثه بسیار نگران کننده بود اما در این مسیر افراد و معتمدین زیادی بودند که به دنبال صلح و سازش بودند.

رئیس دادگستری چاروسا تصریح کرد: در سفری که رئیس کل دادگستری استان داشتند ماموریتی به حاج انصاری و مجموعه دادگستری این بود که این پرونده به سازش خاتمه یابد که ما به تنهایی توان سازش آن را نداشتیم و نیازمند همکاری و کمک شما بودیم افراد زیادی از امام جمعه، بخشدار و دیگر مسئولین و ریش سفیدان کمک کردند تا این مشکل برطرف شود.

وی با بیان اینکه امروز بسیار خوشحال هستیم که این صلح و سازش رخ داد افزود: باید دست برادری بدهید که اختلافی نباشد و زندگی خود را با صلح و سازش ادامه دهید و تلاش کنید به حرمت این ایام تمام اختلافات را کنار بگذارید چون این زیبنده مردم نیست و به تبع این پرونده بیش از ۱۰ پرونده دیگر هم خاتمه می یابد.

روشندل دادستان شهرستان کهگیلویه هم در این خصوص با تسلیت ایام فاطمیه به تاکید صلح و سازش در اسلام اشاره و عنوان کرد: اگر امروز دور هم جمع شدیم عمل کردن به توصیه اسلام و دین است و نشست امروز نشستی برادری است و حیف است که این مردم که مردمی فرهنگ دوست هستند و همه مردم ایل طیبی را مردمی با فرهنگ می دانند شاهد چنین اختلافاتی باشند و خوشحالیم امروز که شاهد اقدامی ارزشمند هستیم.

دادستان شهرستان کهگیلویه افزود: مطمئن باشید صلح و سازش سبب خشنودی خداوند است و امیدواریم ریش سفیدان نه تنها برای این مورد بلکه برای بقیه پرونده ها ورود کنند و آن رسم قدیم را از دست ندهیم و در بقیه پرونده‌ها هم بین براداران و مردم را به صلح و سازش تبدیل کنیم.

وی افزود: برای این پرونده حکم صادر و لازم الاجراست و محکومیت های قطعی صادر شد و این رای ها قانون و لازم الاجراست و برای این پرونده چندین پرونده دیگر صادر شده و زحمات بسیاری هم دادگستری متحمل شد و برای امر صلح رئیس کل دادگستری تشکر هم کردند اما نه برای خودش بلکه برای شما، و باید قبول کنیم کسی که مسئولیت دارد باید به فکر مردم باشد.

روشندل خاطرنشان کرد: تلاش خواهیم کرد طبق قانون محکومیت ها کاهش یابد تا این صلح و سازش هم شیرینی خود را داشته باشد و امیدواریم دو خانواده هم در کنار همدیگر با صلح و سازش زندگی کنند.

حجت الاسلام صادق انصاری پور دادرس دادگستری چاروسا هم در این خصوص با تسلیت ایام فاطمیه و با خیر مقدم به دادستان و مجموعه کارکنان دادگستری استان تاکید کرد: از همه کسانی که در این زمینه همکاری کردند تشکر می کنم و نگاه ما در این پرونده این بود که اخلاق را بالاتر از قانون بدانیم که سیاست قوه قضائیه هم همین است که اخلاق بالاتر از قانون باشد و پرونده ها را اخلاقی برطرف کنیم.

دادرس دادگستری چاروسا تصریح کرد: از روز اول که این پرونده شروع شد تمامی مجموعه دادگستری همه تلاش کردند تا بعد اخلاقی پرونده بیشتر پیش رود و در این پرونده نگذاریم منجر به اتفاقات بیشتری شود و نگاه اصلاح ذات البین داشتیم و نگاه رئیس کل دادگستری هم به این موضوع و حساسیت ایشان اصلاح و سازش بود و خدا را شاکریم که امروز این اتفاقات خوشایند رخ داد.

انصاری پور ادامه داد: خدا می داند چه برای این پرونده کارشکنی شد تا صلح صورت نگیرد اما شد و اما نگاه ما برادری برای برادری باشد خدا را شاکریم که امروز در کنار هم هستید و این پرونده منجر به صلح و سازش شد.

وی خاطرنشان کرد: مسیر این پرونده بسیار پر فراز و نشیب بود پس از سفر رئیس کل دادگستری به منطقه و واگذاری این پرونده به اینجانب تمام تلاش را انجام دادم تا خاتمه این پرونده صلح و سازش باشد و خدا می داند در بسیاری مواقع با وجود اینکه کسی باور نمی کرد این صلح صورت گیرد اما به تنهایی و در بسیاری مواقع کمک دوستان سبب شد تا به سرمنزل مقصود برسد و امروز خوشحالم که هم از لحاظ مسئولیتی توانستیم جواب رئیس کل را دهیم و هم از جهت تاکیدات اسلام بین دو خانواده و برادر را به صلح و سازش خاتمه دهیم.

حیات پرواز از طرف خانواده یکی از طرفین در خصوص این پرونده گفت: بزرگانی برای این حادثه قدم برداشتند اما انسان‌هایی بزرگ در این مسیر قدم برداشتند از همه کسانی که تلاش کردند سپاسگذارم اما از حضرت آیت الله ملک حسینی که به این منطقه آمدند و مشکل برطرف نشد و به نمایندگی از همه برادران و خانواده دو طرف صلح و سازش امروز را تقدیم به آیت الله ملک حسینی می کنیم.

وی افزود: امیدواریم این مشکلات قلبا برطرف شود و خدا می داند در تمامی موارد به عنوان کدورت به این موضوع نگاه نکردم و همیشه به دنبال برطرف شدن این مشکل بودم.

ناصر شایسته هم از طرف خانواده دیگر طرفین بیان کرد: از همه کسانی که در این زمینه تلاش و همکاری کردند تقدیر می کنیم و امیدواریم صدایمان به آیت الله ملک حسینی و حاج آقای حسینی نماینده فعلی ولی فقیه در استان برسد و می گویم ما بخاطر این موضوع شرمنده شما هستیم.

وی تاکید کرد: همیشه دعا می کردیم خدا کند این مشکل به صلح و سازش خاتمه یابد و امیدواریم همه کسانی که در این زمینه تلاش کردند در دنیا و آخرت عاقبت بخیر شوند.

در پایان این نشست طرفین دست به دست هم نسبت به مشکلات به وجود آمده عذرخواهی و خواستار وحدت بین هم شدند.

گزارش از حسن آرمند/فارس

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت