پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 21 بهمن 1398 ساعت 15:11:: شناسه خبر: 68040

جلسه پیشگیری از وقوع جرم شهرستان لنده برگزار شد/ آنچه در جلسه پیشگیری از وقوع جرم لنده گذشت

جلسه ستاد پیشگیری از وقوع جرم دادگستری شهرستان لنده به ریاست رئیس دادگستری و با حضوربخشداران مرکزی و موگرمون، اعضای شورای اداری، هیئت نظارت و اجرایی انتخابات شهرستان در سالن شهرداری برگزارشد.

صدای جنوب

جلسه ستاد پیشگیری از وقوع جرم دادگستری شهرستان لنده به ریاست رئیس دادگستری و با حضوربخشداران مرکزی و موگرمون، اعضای شورای اداری، هیئت نظارت و اجرایی انتخابات شهرستان در سالن شهرداری برگزارشد.

در ابتدای این جلسه پرندوار بخشدار مرکزی لنده با تبریک دهه پر فروغ فجر گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی شاهد دستاوردهای بزرگی در حوزه های عمرانی، کشاورزی، فرهنگی و اقتصادی و سایر حوزه ها هستیم که مرهون فداکاری ها و ایثارگری شاهدان شهیدی است که با تقدیم خون سرخشان این درخت تنومند را آبیاری کردند.
وی افزود: انتخابات یکی از مهمترین و سرنوشت ساز ترین مباحث در جامعه است و هرچه میزان مشارکت مردم بیشتر باشد میزان مقبولیت آن نیز چندین برابر خواهد بود لذا باید همه ما زمینه و بستر لازم را برای مشارکت هرچه بهتر مردم فراهم نماییم.
بخشدار مرکزی لنده تصریح کرد: منع دخالت دستگاه های اداری و روسای ادارات در این دوره از انتخابات به عنوان یکی از  سیاست های راهبردی  وزرات کشور است که کاملا در حوزه انتخابات متفاوت است.
وی تاکید: مجموعه وزرات کشور در انتخابات به دلیل حساسیت بالای این دوره که کاملا متفاوت است و همه ادارات و نهادها باید نسبت به این مهم کوتاهی نکنندو نهایت همکاری را داشته باشند.

در ادامه نیز لطف الله آهنین جان با اشاره به رعایت اصل بی طرفی از سوی همه مجریان انتخابات گفت: همه حوزه دفتر نظارت و هم عوامل اجرایی دخیل در امر انتخابات باید نسبت به عدم حضور در نشست های انتخاباتی و همراهی با کاندیدای انتخاباتی نهایت دقت و همکاری لازم را داشته باشند زیرما مورد اعتماد مردم هستیم و نباید این اعتماد خدشه دار شود.
وی در ادامه با انتقاد شدید از رفتار دوگانه استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: حرف های قابل تحسین استاندار در خصوص برخورد شدید با مدیران متخلف و قانون شکن در امر انتخابات در نوع خود جای تقدیر دارد ولی وقتی استاندار می فرمایند که تا بعد از انتخابات هیچ جابجایی نیرویی  نخواهیم داشت چگونه است که سرپرست مدیریت برنامه ریزی استان را که قلب تپنده اعتبارات استان است را در یک قدمی خویش تغییر می دهند و هیچ واکنشی نشان نداده است.
وی در ادامه نیز با بیان چندین پیشنهاد راجع به چگونگی وضعیت حفاظت و حراست از آرا مردم  پرداخت و گفت: باید به گونه ای رفتار کنیم که حتی یک رای مردم که حق الناس است کم و زیاد نشود.

سرگرد پاسدار اسفندیار مختاری در ادامه خطاب به مسئولان و متولیان برگزاری انتخابات در این شهرستان گفت: آنچه لازم است همه ما مسئولان خوب بدانیم ابتدا عملکر پد ضعیف خودمان در بی اعتمادی به مردم است چرا مردم به دنبال خدمت گذار هستند.
وی تاکیدکرد: ایجاد بستر های لازم  برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات به عنوان یک اصل غیر قابل انکار یکی از مهمترین وظایف مسئولان به خصوص متولیان امر انتخابات است.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج لنده گفت: قانون گریزی ما مسئولان برای مردم چنان چالش ایحاد کرده است که مردم ما نیز قانون گریز شده اند و لذا اگر به تکالیف دینی و قانونی درست انجام یم شد امروز شاهد این وضعیت نبوده ایم.
وی در ادامه گفت: مشکلات و مطالبات مردم و قانون مداری و احترام به قوانین یکی از مهمترین مواردی است که باید به درستی در جامعه تبین و تشریح شود.
مختاری اظهارکرد: نگاه نمایندگان به مردم نباید مقطعی باشد چرا که این کار باعث خیانت به مردم می شود و همین امر نیز باعث یاس و نا امیدی در جامعه  می شود.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج لنده گفت:با تمام مجموعه های مختلف تعامل ویژه ای داریم و باید حقوق شهروندی مردم نیز باید رعایت شود اجازه برخی قشون کشی ها نباید داده شود.

در ادامه عبدالله سعادتیان با تشریح برخی مواد قانونی در خصوص انتخابات گفت: یکی از مهمترین مواردی که لازم است همه ما خوب به آن توجه داشته باشیم بحث تشویش اذهان عمومی است که یکی از تخلفات اساسی در حوزه های مختلف به خصوص انتخابات است.
وی افزود: وقتی کاندیدی از تمام فیلتر های قانونی و نظارتی عبور می کند باید وی نسبت به ایده ها و برنامه های خود در چهار چوب قانون برای مردم برنامه های خودش را تشریح کند تا مردم براساس برنامه ها نامزدهای انتخاباتی  به وی رای دهند.
رئیس دادگستری شهرستان لنده تصریح کرد: شهرستان لنده کمترین گزارشات و تخلفات انتخاباتی را در سطح استان دارند که این خود یک نقطه قوت برای مدیران است.
وی تاکیدکرد: نباید عملکرد نامناسب ما مدیران در چشم مردم به نظام و دولت و حاکمیت ضربه وارد کند و لذا باید مسئولان در این حوزه مراقب باشند.
سعادتیان گفت: برخی نمایندگان و لیدرها از بضاعت مالی مردم سو استفاده می کنند و همین امر باعث تخلف می شود که اگر به فکر مردم بودید چرا قبل از انتخابات این کار نمی کردید که در چند روز مانده به انتخابات متوجه بضاعت مالی مردم شدید که این موارد جرم است نه تخلف و بدون شک برخورد قاطع صورت خواهد گرفت.
وی گفت: متاسفانه امروز رسمی غلط در جامعه حاکم شده است که  به گونه ای رفتار می شود که هرکس صاحب زر وزور است به قدرت برسد و شایسته سالاری در این بین کاملا مفقود و گمنام خواهد ماند.
رئیس دادگستری شهرستان لنده گفت: پلیس فتا نسبت یه رفتارهای ساختار شکننده در فضای مجازی باید نظارت کند و در صورت مشاهده جرم بدون شک برخورد قاطع خواهیم کرد.
سعادتیان گفت: در برابر یک رای مردم که حقیقتا حق الناس است باید رفتارهای مناسبی صورت گیرد و هرکسی نسبت به رای مردم کوتاهی کند باید در پیشگاه خداوند پاسخگو باشد.
وی در ادامه گفت: تعامل خوبی با مسئولان برگزاری انتخابات داریم ولی باید نظریه مراجع امنیتی در خصوص انتخاب افراد برای شعب اخذ رای صورت پذیرد که متاسفانه تا کنون این مهم صورت نگرفته است.

در ادامه نیز سرگرد سید یارمحمد موسوی نسب خطاب به برخی مدیران شهرستان لنده گفت:در طول دوسال گذشته براساس نظر سنجی های ناجا شهرستان لنده یکی از امن ترین شهرستان های کشور بوده است که بدون شک ماحصل تلاش نیروهای امنیتی و اقشار مختلف مردم است.
وی تاکیدرکد: خودمان در تامین و برقراری انتخابات نقش مهمی داریم لذا باید در این حوزه بیشتر مراقب باشیم و با بدبینی نباید جو انتخابات را برهم بزنیم.
جانشین فرمانده انتظامی شهرستان لنده گفت: اخبار و اطلاعات حوزه شهرستان را بهدقت رصد می کنیم که برخی از مسئولان با استفاده از برخی نیازمندان و فقرا را تطمیع می کنند که رفتار انان رصد می شود و به موقع برخورد لازم صورت خواهد گرفت.
وی خاطرنشان کرد:نیروی انتظامی در کنار سایر دستگاه های نظامی و انتظامی و امنیتی نسبت به تامین و برقراری امینت پایدار در انتخابات هیچ کوتاهی ندارد و در صورت مشاهده هرگونه تخلف مجرمانه به مراجع قضایی معرفی خواهدشد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت