پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 22 بهمن 1398 ساعت 20:11:: شناسه خبر: 68542

گلزار شهدای روستای تنگ راسکوه شهرستان لنده ساماندهی شد

گلزار شهدای روستای تنگ راسکوه شهرستان لنده با حضور مسئولین محترم شهرستان افتتاح شد .

صدای جنوب

گاهی فضای خدمت چنان جان فزا می شود که غبار ۳۰ساله فراموشی را کنار زده و عطر و شمیم خوش خدمت فضای غبار آلود جامعه را چنان معطر می کند که رحمت و غفران الهی را نیز در پی آن به عنوان صدقه جاریه خویش به همراه خواهد داشت.

بدون شک روحیه جهادی و انقلابی یکی از عوامل مهم و کلیدی در رفع بیشتر چالش ها و موانع است که مهمترین شرط آن انقلابی عمل کردن با الگو گرفتن از سیره و روش شهدا است.

ابتدای امسال وقتی فرمانده جوان ناحیه مقاومت بسیج لنده وضعیت گلزار شهدای تنگ راسکوه را دید عزم خویش را جزم کرد و با همتی جهادی عملیات اجرایی ساخت یادمان شهیدان جاویدان و بلنداختر را آغاز کرد و در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی شاهد افتتاح یادمان این دو شهید والامقام هستیم.

در طول یازده ماهه گذشته این فرمانده جوان به همراه جمعی از پاسداران ناحیه مقاومت بسیج لنده با تشکیل اردوی جهادی مقبره قدیمی این شهدا را تخریب و با تلاشی جهادی اقدام به ساخت یادمانی جدید برای این دو شهید والا مقام کردند که در بهترین روزهای یعنی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی شاهد افتتاح یادمان و گلزار جدید شهدای تنگ راسکوه هستیم که باعث رضایت مندی خانواده های این دو شهید والا مقام شده است.

سرگرد اسفندیار مختاری در خصوص آخرین وضعیت این گلزار شهدا گفت: در پی گزارش های مبنی بروضعیت نامناسب گلزار شهدای روستای تنگ راسکوه از توابع بخش مرکزی لنده به همراه امام جمعه شهرستان بازدید از این محل در هفته گذشته صورت گرفت که متاسفانه وضعیت بسیار نامناسبی این گلزار داشت و هر لحظه خطر تخریب کامل به دلیل تخریب بخشی از سقف این گلزار وجود داشت.

وی افزود: تصمیم گرفتیم که با همکاری اداره راهداری و برخی نیروهای مردمی عملیات تخریب را شروع کنیم و در چند روز آینده نیز عملیات ساخت مقبره جدید به ابعاد ۱۰ در۶متر را با گروه های جهادی در این روستا آغاز کنیم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج لنده تصریح کرد: متاسفانه وضعیت راه این روستا به دلیل باران و سیلاب چندان مناسب نبود که به همت اداره راهداری عملیات راهداری جاده ارتباطی این روستا نیز صورت گرفته است.

مختاری اظهارکرد: امروز وظیفه همه ما در قبال شهدا یک وظیفه دینی و شرعی است و همه ما باید برای حفظ و نشر ارزش های دینی به خصوص فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تلاش کنیم تا فردا در مقابل شهدا شرمنده نباشیم، پس باید همه کمک کنیم تا این راه که طراط المستقیم است حفظ شود.

وی تاکیدکرد: بدون شک این اقدام کوچکترین قدمی بود که ما به عنوان پاسداران حریم ولایت و مدافعان ارزش ها و آرمان های انقلاب می توانستیم در راه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت انجام دهیم و امیدواریم که شهدا این خدمت ناچیز ما را قبول کنند و بتوانیم  در ادامه راه خادمان خوبی برای خانواده های معظم شهدا باشیم.

گفتنی است در این مراسم امام جمعه موقت لنده،بخشدار مرکزی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج لنده،مدیرتوان افزایی بنیاد علوی، رئیس اداره آموزش و پرورش، مدیرجهاد کشاورزی و رئیس بنیاد شهید شهرستان لنده و خانواده های معظم شهدا حضور داشتند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت