پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 22 بهمن 1398 ساعت 23:11:: شناسه خبر: 68590

تایید صلاحیت دهبانی پور،شلیک یا شوک!

انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کهگیلویه بزرگ در حالی در آستانه ورود به مرحله تبلیغات آزاد است که تایید صلاحیت یکی از کاندیداهای اصلاحات کهگیلویه ، فضای انتخابات را تحت تاثیر خود قرار داد.

صدای جنوب:

عظیم بنام فعال فرهنگی رسانه ای استان در یادداشتی نوشت:

انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کهگیلویه بزرگ در حالی در آستانه ورود به مرحله تبلیغات آزاد است که تایید صلاحیت یکی از کاندیداهای اصلاحات کهگیلویه ، فضای انتخابات را تحت تاثیر خود قرار داد.

این تاییدیه به نوعی می تواند شمشیر دو لبه برای هر دو جریان سیاسی در کهگیلویه بزرگ باشد و یا شلیک باشد و یا هم شوک!
اصلاح طلبان کهگیلویه بدون شک نادرترین جریان سیاسی در کشور است تا آنجا که حتی در بین خود هواداران این جریان هم با طنز تاییدیه یکی از کاندیداها را با حالت کنایه به همدیگر شوک به همفکران خود برای تردید در دو راهی رفتن یا ماندن می دانند.
در سال ۸۶و با تایید شدن نهایی مهندس رستاد منسوب شده به طیف محمود منطقیان و عدم حمایت دکتر لاهوتی از او حداقل ۴ سال این طرفداران منطقیان بودند که رقیب فکری خود را متهم به اصولگرایی می کردند تا اینکه ورق برگشت خورد و با حضور دکتر کامرانی که اصلاح طلبی او در بین تمام جریانات سیاسی نظر مشترکی بود با عدم حمایت منطقیان از او معادلات اتهامات هم عوض شد و این طیف لاهوتی بودند که رقیب فکری خود را متهم به قوم گرایی کردند.

و اما امسال و در حالیکه هر دو شخصیت بزرگ اصلاحات مردان در سایه خود را روانه میدان کردند کورسوی امید باز هم برای توافق سران بر روی یک گزینه بالا رفت تا اینکه شورای نگهبان کار آنها را راحت کرد؛ اما اینک با تایید شدن دقایق خطرناک پایانی دهبانی پور که منتسب به طیف منطقیان است ، جریانات سیاسی در شهرستان منتظر اقدامات عملی و نه صرفا شعاری و بیانیه ای این دو چهره سرشناس کهگیلویه هستند.

شلیک به موحد؛ شلیک به هاشمی پور،شلیک به لاهوتی، شلیک به منطقیان یا هم هیچکدام و شوک به جریان اصلاح طلبی!

خیلی ها معتقدند که اکنون توپ در اختیار محمود منطقیان است و او می تواند با رفتارهای خود وزن واقعی و سیاسی خود را مشخص کند؛ اگر او با شدت و حدت از دهبانی پور حمایت کرد و توانست رای های دوران گذشته خود را به دست بیاورد اقتدار و مقبولیتش همچنان حفظ خواهد شد که در این صورت ممکن است شلیک به عدل هاشمی پور وارد شود به این دلیل که در بین عوام گفته می شود که طرفداران هاشمی و دهبانی حداقل در حوزه مرکزی مشترک هستند که در صورت این اتفاق رتبه بندی موحد -هاشمی- دهبانی دور از انتظار نیست!
از طرف دیگر در صورت عدم حمایت خود از دهبانی پور اصلاح طلب یا وادار کردن او به انصراف اتهام قومیت گرایی او بیش از پیش پررنگ تر می شود و در واقع شلیک اصلی متوجه او خواهد شد و بیشترین ضربه وزنی و آبرویی متوجه او می شود و نتیجه هاشمی-موحد -دهبانی متصورتر است.
و اما در این سو گفته می شود که اگر سید قادر لاهوتی که ادعای اصلاح طلبی بیشتری نسبت به دیگران دارد باید بازی های دو دور گذشته که در واقع با نتیجه تساوی یک یک کامرانی- رستاد به نفع اصولگرایان به پایان رسید را نادیده بگیرد و با اعلام حمایت قاطعانه از دهبانی پور هم بهانه ها برای فرار هواداران جریان اصلاح طلبی را به کاندیداهای رقیب را ببندند و هم حسن نیت خود را نشان دهد! در صورت حمایت لاهوتی از دهبانی برگ برنده دست اوست و اگر او بار دیگری خود را محصور به فضای دو قطبی خود و منطقیان کند او هم از این شلیک در امان نخواهد بود.

ممکن است که آمدن دهبانی پور موجب شود تا پایگاه مردمی موحد در لیکک تضعیف شود و شلیک به موحد نیز وارد شود.

آنچه که مشخص است این است که بار دیگر اصلاحات شهرستان کهگیلویه در معرض آزمونی سخت و البته قابل پیش بینی قرار گرفت! آیا لاهوتی و منطقیان در این سال های پایانی سیاست خود برای احترام به تفکر جوانان دست در دست هم دست دهبانی پور را از درون و نه صرفا به ظاهر بالا خواهند برد یا این تاییدیه شلیک دیگری بر پیکر نیمه جان اصلاحات خواهد زد چرا که در صورت حضور دهبانی پور در صحنه ولی عدم حمایت بزرگان از وی  قطعا همراه با رای آبرومندانه ای نخواهد شد و نتیجه حضور او هم چیزی جز تضعیف اصلاحات نخواهد شد.

مخاص کلام: تایید شدن کاندیدای اصلاحات در آخرین دقایق قطعا بی برنامه نبوده است، بنابراین هیچ کس به برنده شدن اصلاحات آنهم در این مقطع رای قاطعانه نمی دهد اما ممکن است در صورت اتحاد دو بزرگ اصلاحات بار دیگر جریان اصلاح طلبی در کهگیلویه زنده شود ولو با کسب رتبه ی سومی و در واقع شوک اصلی و البته مفید به جریان اصلاح طلبی وارد شده باشد!

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت