پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 14 اسفند 1398 ساعت 17:12:: شناسه خبر: 70358

نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها پناه همه دانشجویان باشد

منتخب بویراحمد و دنا در مجلس گفت: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها نباید خرج مسائل شبه سیاسی شود؛ کرسی‌های آزاد اندیشی به نشاط سیاسی در دانشگاه‌ها کمک می‌کند.

صدای جنوب:

نشست مهدی روشنفکر منتخب مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون با مسئولان دفاتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های یاسوج، دانشگاه آزاد، دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه پیام نور به میزبانی دفتر نهاد استانی برگزار شد.

 روشنفکر در این نشست با تاکید بر اینکه نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه باید نقش پدری خود را حفظ کند و خرج مسائل شبه سیاسی نشود، گفت: اصول و خط قرمزها توسط این نهاد تبین شود اما نقش داوری خود را مراقبت کند و ملجا و پناه همه دانشجوها با هر سلیقه سیاسی باشد.

وی با بیان اینکه نهاد مقام معظم رهبری در حقیقت باید محور مسائل فرهنگی در دانشگاه باشد، افزود: ازدواج‌های دانشجوی، اردوهای راهیان نور، مراقبت از خط قرمزهای عفاف و حجاب و مدیریت مذهبی و عقیدتی خوابگاه‌ها را فراموش نکنید.

روشنفکر ادامه داد: البته نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه نقش ناظر را دارد که تمام این برنامه ها را باید بوسیله دانشجویان انجام دهد و خود نقش تسهیل کننده و نظارت کننده داشته باشد و کارها حتما باید دانشجویی انجام شود.

این عضو هیئت علمی دانشگاه با تاکید بر اینکه نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها نباید نهاد خرج بازی‌های سیاسی شود، خاطرنشان کرد: البته تبیین شاخص‌ها وظیفه نهاد می‌باشد، اعتماد دانشجویان به نهاد مقام معظم رهبری سرمایه ای است گران‌بها بوده که باید با وسواس تمام از آن مراقبت کرد، قطعا سعه صدر نهاد در نشاط و شادابی فضای دانشجویی و تضارب آرا و افکار در دانشگاه نقشی اساسی دارد.

روشنفکر بیان کرد: مقام معظم رهبری فرمود: خدا لعنت کند کسی را که بگوید دانشجو نباید سیاسی باشد.اما دانشجو غوغا زیست هم نباید باشد و این تبین وظیفه نهاد رهبری است.

وی بیان کرد: کرسی‌های آزاد اندیشی اگر خوب درک شود و خوب اجرا شود به نشاط سیاسی در دانشگاه‌ها کمک شایانی خواهد کرد و مدیریت این کرسی‌های آزاد اندیشی با دفتر نهاد در دانشگاه بوده و البته وظیفه اصلی و ذاتی دانشجو تولید علم و دانش و کار علمی است.

روشنفکر یادآور شد:نهاد باید با همه توان کانون‌های علمی و گروه و دسته‌های فناوری در دانشگاه را حمایت کند، رشد علم و فناوری اصلی ترین اولویت امروز و فردای کشور است، هیچ چیز نباید در دانشگاه تولید علم را تحت الشعاع قرار دهد.

وی با اشاره به ضرورت پیوند صنعت و دانشگاه، ادامه داد: نهاد مقام معظم رهبری می‌تواند به پل ارتباطی صنعت با کانون‌های علم و فناوری در دانشگاه تبدیل شود و این مهم آرزوی دیرینه ما است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت