پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 03 فروردین 1399 ساعت 02:01:: شناسه خبر: 71448

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خبر داد:

مبتلایان به کرونا در چرام دو رقمی شدند/ مرگ قطعی ۲ مورد مبتلا به کرونا در دهدشت و باشت/سخت‌گیری‌ها برای ورود مردم به خیابان ها افزایش یابد

دکتر پرویز یزدان پناه در برنامه زنده استودیو سلامت که شنبه شب از شبکه استانی دنا پخش شد، افزود: ۱۲ مورد مثبت جدید مبتلا به کرونا که امروز اعلام شد از مجموع ۷۳ نمونه ارسال شده طی روزهای ۲۸ و ۲۹ اسفند ماه ۹۸ بود.

صدای جنوب:

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ضمن تبریک سال نو و مبعث پیامبر اکرم گفت: از مجموع ۵۳۰‪ نمونه ارسال شده به آزمایشگاه های تهران و شیراز ۷۳ نمونه مثبت اعلام شد.

به گزارش صدای جنوب، دکتر پرویز یزدان پناه در برنامه زنده استودیو سلامت که شنبه شب از شبکه استانی دنا پخش شد، افزود: ۱۲ مورد مثبت جدید مبتلا به کرونا که امروز اعلام شد از مجموع ۷۳ نمونه ارسال شده طی روزهای ۲۸ و ۲۹ اسفند ماه ۹۸ بود.

وی با اشاره به پراکنش جغرافیایی بیماران مبتلا به کرونا ابراز داشت: ۳۸ بیمار در بویراحمد، ۱۶ بیمار در کهگیلویه، ۱۰ بیمار در چرام، ۷ بیمار در گچساران، ۱ بیمار در دنا و یک مورد در باشت بوده است.

دکتر یزدان پناه ابراز داشت: در حال حاضر ۳۰ بیمار در بیمارستان شهید جلیل یاسوج بستری هستند که از این تعداد ۸ نفر به طور قطع به کرونا مبتلا بودند که سه بیمار پس از دارو درمانی و داشتن وضعیت مناسب جسمی از بیمارستان مرخص شدند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با تکذیب شایعه مرگ بیمار مبتلا به کرونا در شهرستان دنا، خاطرنشان کرد: تاکنون دو مورد مرگ قطعی مبتلا به کرونا در دهدشت و باشت و دو مورد نیز مرگ مشکوک به کرونا داشتیم که هنوز اعلام قطعیت نشده‌اند، از مردم شریف استان خواهشمندیم به شایعات توجه نکرده و اخبار را از سایت خبری دانشگاه پیگیری نمایید.

دکتر یزدان پناه ابراز داشت: ما به دلیل شروع پیک شیوع کرونا و فرا رسیدن ایام نوروز پیش‌بینی افزایش آمار مبتلایان به کرونا ویروس را در استان داشتیم.

وی ادامه داد: در این ایام متاسفانه علی رغم هشدارهای اعلام شده باز هم مسافران زیادی به استان سفر کرده و نیز برخی از هم استانی ها به استان بازگشتند مه این خود خطر مبتلا به کرونا را دو چندان می‌کند.

وی با اشاره به فرضیه افزایش دما و کاهش امار مبتلایان کرونا در کشور افزود: معمولاً بیماری های ویروسی در فصول سرد ایجاد می شوند اما چند درجه افزایش دما تاثیری بر کرونا نخواهد داشت و دما فاکتور تعیین کننده‌ای برای کاهش بیماری نیست، مردم به این امید نباشند و در رعایت اصول بهداشتی دقت بیشتری نمایند.

دکتر یزدانپناه با اشاره به اینکه اکثر موارد جدید مبتلا به کرونا از اعضای خانواده بیماران کرونا بودند، گفت: بنابراین تعداد کلنی ها در استان محدود بوده و در پیشگیری از پراکندگی بیماری جلوگیری می شود.

وی ابراز داشت: لازم است از مردم خواهش نماییم که در صورت داشتن هرگونه علائم به مراکز درمانی مراجعه کرده و یا نیز افراد وارده به استان را به اطلاع نیروهای بهداشتی و درمانی ما برسانند.

وی با اشاره به اینکه با ورود کرونا در استان بار کاری سایر بیمارستان ها افزایش یافته است، افزود: معمولاً در ایام‌عید به دلیل افزایش ورود مسافران و نیز ایجاد تصادفات، بیمارستان شهید بهشتی یاسوج مرکز ترومای شهرستان بویراحمد بود که با ورود کرونا به استان بار کاری این بیمارستان نیز افزایش یافت.

دکتر یزدانپناه گفت: تعداد بیماران بستری و مراجعات نیز افزایش یافته و فشار کاری در این بیمارستان موجب برخی نارضایتی ها شده که ما در خصوص تجهیزات حفاظتی نیز کمبودی نداریم ولی متاسفانه ضعف مدیریت داخلی منجر به توزیع اشتباه و محدود تجهیزات شد که اخطارهای لازم را صادر نموده و در برخی موارد نیز مجبور به تغییرات نیروها هستیم.

وی یادآور شد: مقرر شده بود که در اسفند ماه ۹۸ برخی از بخش های جراحی بیمارستان شهید بهشتی یاسوج به بیمارستان شهید جلیل انتقال یابد ولی با ورود کرونا به کشور مجبور شدیم اعمال جراحی و فعالیت بخش ها در بیمارستان شهید بهشتی به روال قبل صورت پذیرد به همین دلیل همه بخش های بیمارستان شهید بهشتی یاسوج برای خدمت‌رسانی به بیماران ترومایی فعالیت می‌کند.

دکتر یزدانپناه خاطر نشان کرد: در ستاد کرونا ویروس استان مقرر شد سخت‌گیری‌ها برای ورود و خروج از استان و حتی خیابان ها افزایش یابد و افرادی که بدون دلیل و ضرورت به استان سفر می‌کنند، مورد سخنگیری زیادی قرار گیرند.

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت