پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 07 فروردین 1399 ساعت 14:01:: شناسه خبر: 71871

به بهانه روز جهانی تئاتر و گفت و گو با سید ایرج کاظمی جو،؛

تنوع تئاتر از کمدی تا تراژدی

سید ایرج کاظمی جو نویسنده وکارگردان تئاتر گفت :تئاتر هنری خودمختار نیست و با تحولات هنرهای دیگر ارتباط دارد و آشنایی با ژانرهای مختلف هنری از جمله موسیقی، ادبیات، شعر، نقاشی و….. میتواند ما را در شیوه پردازی و قراردادهای تئاتری یاری رساند.

صدای جنوب:

  رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه اظهار داشت: بنابراین هرچه علم و دانش ما بر دگرگونه های هنری بیشتر باشد آگاهی و درونبینی بیشتری نسبت به تئاتر خواهیم داشت. از گذشته تاکنون تئاتر مهمترین وسیله ارتباط جمعی محسوب میشد. هدفهای متعددی را دنبال میکند، تئاتر آموزش میدهد، سرگرم میکند، ارشاد میکند انسان را به تفکر وامیدارد و نیزدر راه آگاهی بخشی به انسان و کشف دنیای پیرامون و الهام به تماشاگران گام برمیدارد.

کاظمی جو در ادامه بیان کرد: تئاتر هماره همراه انسان بوده، در جوامع مختلف با فرهنگهای گوناگون رفتاری متفاوت با تئاتر داشتند. عده ای به داشتن تئاتر مباهات میکنند و عده ای طردش میکنند. بر این نگاه های پارادوکسیکال علتهای را می شود منظورکرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه گفت: تنوع و پیچیدگی تئاتر؛ از کمدی های خنده آور که معایب انسان را متذکر میشود تا کمدی جدی که فضیلت و وظیفه شناسی را گسترش میدهد تا تراژدی که مشکلات تاریخی و محلی و خانوادگی و نهایتا تراژدی که اتفاقات ناخوشایند اجتماعی و معظلات عظیم را یادآور میشود.

این کارگردان تئاتر خاطرنشان کرد که: گستره و دامنه نفوذ و جایگاه فرهنگی تئاتر از گذشته تاکنون موجب گردیده تا هنر پر مخاطب تئاتر همانند یک نهاد با نفوذ فرهنگی و عقیدتی عمل کند. همانند ایبن در پی کشف و شهود سرهای نهفته در بطن و متن جامعه باشد.

سید ایرج کاظمی جو در پایان گفت: همه این موارد بهانه شد تا روز جهانی تئاتر را پاس بداریم

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت