پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 18 فروردین 1399 ساعت 22:01:: شناسه خبر: 72992

پیام تبریک مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنده بمناسبت روز جهانی بهداشت و سلامت

هفتم آوریل مصادف با هیجدهم فرودین ماه به عنوان روز جهانی بهداشت نامگذاری می شود، امسال نیز به پاس تجلیل از زحمات پرستاران و ماماها در تامین سلامت مادران، کودکان، افراد سالمند و به طور کلی همه اقشار جامعه شعار روز جهانی بهداشت را با عنوان ” پشتیبان و قدردان تلاش های پرستاران و ماماها باشیم” تعیین کرده اند.

صدای جنوب

همه ساله روز ۱۸ فروردین(۷ آوریل) به عنوان روز جهانی بهداشت در کشور های مختلف جهان گرامی داشته می شود . در چنین روزی در سال ۱۹۴۸ میلادی در نیویورک، نخستین اساسنامه ی کنفرانس بین المللی بهداشت از سوی سازمان بهداشت جهانی تدوین گردید.همچنین در ژوئن همان سال نخستین مجمع عمومی سازمان بهداشت جهانی در ژنو با حضور نمایندگان بیش از شصت و یک کشور جهان تشکیل شد . از آن سال به بعد همه ساله چنین روزی به عنوان روز جهانی بهداشت در کشورهای مختلف گرامی داشته می شود . در جمهوری اسلامی ایران امر بهداشت همواره به عنوان یکی از مباحث مبنایی در مباحث توسعه مندی کشور مد نظر بوده است.

مراسم روز جهانی بهداشت، سالانه به عنوان فرصتی به منظور جلب توجه جهان به موضوع بهداشت جهانی است و سازمان بهداشت جهانی و کشورهای جهان رویدادهای بین‌المللی، منطقه‌ای و محلی را در چنین روزی بررسی می‌کنند.
دولت‌ها و سازمان‌های غیردولتی مختلف به روز جهانی بهداشت، منافع و دستاوردهای آن برای بهداشت عمومی اذعان دارند. آن‌ها فعالیت‌های مربوطه مانند شورای جهانی بهداشت را ساماندهی کرده و حمایتشان را از آن‌ها در رسانه‌ها اعلام می‌کنند.

اما امسال روز جهانی بهداشت تحت تاثیر ویروس منحوس کووید ۱۹ قرار گرفته و تمام هم و غم سیستم های بهداشتی و درمانی دنیا معطوف به کنترل این ویروس هست.

نور محمد نعمتی
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنده

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت