پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 22 فروردین 1399 ساعت 15:01:: شناسه خبر: 73391

معاون اقتصادی استاندار:

الزام صنوف به ثبت‌نام در سامانه وزارت بهداشت/همکاری بیشتر بانک‌های کهگیلویه و بویراحمد برای اجرای دستورالعمل بانک مرکزی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: بانک‌ها در اجرای بهتر مصوبه عدم برداشت اقساط بیشتر همکاری کنند.

صدای جنوب:

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: بانک‌ها در اجرای بهتر مصوبه عدم برداشت اقساط بیشتر همکاری کنند.

حشمت‌الله صمیمی‌دوست شب گذشته در برنامه تلویزیونی گفت‌وگو شبکه استانی مرکز کهگیلویه و بویراحمد گفت: شرکت‌ها و واحدهای تولیدی استان از همان روزهای شیوع ویروس کرونا خط تولیدی خود را به سمت تولید ژل و الکل بردند و جزء استان‌های موفق در این زمینه بودیم.

معاون امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: علاوه بر نیاز استان که تامین کردیم مواد ضدعفونی را برای سایر استان‌ها ارسال کردیم و برنامه آتی که در دست داریم صادرات این قبیل محصولات است.

وی از مشارکت خوب اصناف قدردانی کرد و گفت: در مدت بیماری کرونا اصناف مشارکت خوبی داشتند و بدون اینکه از مرکز کشور اطلاعیه‌ای مبنی بر تعطیلی صادر شود به جزء صنوف ضروری سایر واحدهای استان کهگیلویه و بویراحمد خودجوش واحد خود را تعطیل کردند.

این مسوول در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم گفت: برنج و شکر و نهاده‌های دام و طیور به اندازه مورد نیاز تامین و ذخیره‌سازی شده و اگر امروز قیمت مرغ گرم پایین‌تر از مرغ منجمد دولتی است ناشی از جوجه‌ریزی‌ها و برنامه‌ریزی‌هایی است که برای بازار در نظر گرفته شده است.

این مسوول در ادامه نظارت بر بازار را دیگر اقدام حوزه اقتصادی و دستگاه‌های زیرمجموعه دانست و افزود: ۲۰ واحد صنفی در یک یا دو روز اخیر پلمب و نصب پارچه شدند.

صمیمی‌دوست به اجرای فاز اول طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و فاز دوم این طرح در قالب فاصله‌گذاری هوشمند اشاره کرد و یادآور شد: در این طرح اصناف و مشاغل به سه دسته صنوف کم خطر، پر خطر و تعطیل تقسیم شدند، رسته اول واحدهای کم خطر شامل قصابان، نانوایی‌ها، خوار و بار فروشان و واحدهای کم خطری بودند که در مدت اخیر فعالیت داشتند، صنوف کم خطر واحدهایی هستند که باید در سامانه وزارت بهداشت به آدرس salamat.gov. ir ثبت‌نام و کد بهداشتی دریافت کنند و دسته سوم هم مشاغلی هستند که ستاد ملی کرونا در خصوص زمان آغاز فعالیت آنها تصمیم‌گیری می‌کند.

صمیمی‌دوست در پاسخ به سوالی مبنی حمایت از صنوف و واحدهای مختلف صنعتی در شرایط کرونایی گفت: در این خصوص تابع تصمیمات ستاد کشور هستیم، دولت چند هزار میلیارد برای کمک به این واحدها در نظر گرفته که صنوف با همکاری اتاق اصناف و سازمان صمت مشخص و درجه‌بندی شدند.

وی تصریح کرد: برخی‌ واحدها خیلی ضرر کردند، برخی‌ها خسارت کمتری دیدند برخی‌ها هم شغل خود را از دست دادند و برخی‌ واحدها هم مواد اولیه که داشتند از بین رفت هر کدام شرایط خاصی دارند که هر زمانی طرح ابلاغ شود اجرایی می‌کنیم.

وی به برخی اقدامات ارزشمند در راستای بخشیدن اجاره از واحدهای صنعتی قدردانی کرد و گفت: شهرداری یاسوج اعلام کرد اجاره چند ماه کسبه جمعه بازار یاسوج را بخشیده و اوقاف استان که چندین موقوفه در اختیار کسبه قرار داده هم چنین تصمیمی دارد.

معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به سوالی مبنی بر اجرای مصوبه بانک مرکزی در عدم اخذ اقساط بانکی ماه‌های اسفند، فروردین و اردیبهشت گفت: رسانه‌ها هم به این موضوع پرداختند، ما در حوزه اقتصادی فورا موضوع را با دبیر شورای هماهنگی بانک‌های کهگیلویه و بویراحمد در میان گذاشته و به بانک‌ها ابلاغ کردیم.

وی عنوان کرد: طرحی که بانک‌مرکزی اعلام کرده در کهگیلویه و بویراحمد باید اجرا شود، به بانک‌ها اعلام کردیم برای حفظ آرامش آنها هیچ تماسی با وام گیرندگان نداشته باشند که خوشبختانه تعداد زیادی از بانک‌ها این دستورالعمل را رعایت کردند.

صمیمی‌دوست عنوان کرد: تلفن ۳۳۲۲۷۲۰۰ دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان را در اختیار مردم گذاشتیم و اعلام کردیم در ساعات اداری ۸ صبح تا ۱۳ در صورتی که بانکی اقساط خود را برداشت کرد موضوع را گزارش کنند‌.

وی با بیات اینکه این بخش‌نامه شامل همه تسهیلات بانکی می‌شود، افزود: بانک‌ها ملزم شدند مبالغی را که از حساب وام‌گیرندگان برداشت کردند به حساب آنها بازگردانند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت