پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 24 فروردین 1399 ساعت 03:01:: شناسه خبر: 73486

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد:

کمک های مردمی برای آسیب دیدگان از کرونا با محوریت مساجد جمع آوری شود

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در نشست هماهنگی «همدلی و جمع آوری کمک های مردمی نهادهای حوزوی»، از طلبه هایی که در این ایام کرونا تلاش های خوبی انجام دادند و افتخار آفریدند تشکر کرد و اظهار داشت: قشری از مردم در این ایام بیماری کرونا، آسیب جدی اقتصادی دیدند که نیازمند کمک های هم وطنان هستند.

صدای جنوب:

حجت الاسلام «سید نصیر حسینی» در نشست هماهنگی «همدلی و جمع آوری کمک های مردمی نهادهای حوزوی»، از طلبه هایی که در این ایام کرونا تلاش های خوبی انجام دادند و افتخار آفریدند تشکر کرد و اظهار داشت: قشری از مردم در این ایام بیماری کرونا، آسیب جدی اقتصادی دیدند که نیازمند کمک های هم وطنان هستند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: عده ای از افراد جامعه کارمند و عده ای تحت پوشش سازمان های حمایتی کمیته امداد و بهزیستی هستند، ولی عده ای تحت پوشش هیچ نهادی نبوده و کارگر هستند و افرادی که در این ایام آسیب دیدند، باید شناسایی و حمایت شوند.

وی بر ضرورت شناسایی این افراد محروم در سریع ترین زمان ممکن تاکید کرد و یادآور شد: افرادی که می توانند در این وادی کار کنند، باید با سرعت ظرفیت های خود را به میدان بیاورند و همکاری لازم را داشته باشند.
حجت‌الاسلام حسینی یکی از ظرفیت ها را روحانیون، حوزه های علمیه و سازمان تبلیغات دانست و اضافه کرد: روحانیون متنفذ که در مناطق مختلف شهری و روستایی حضور دارند باید افرادی که از نظر اقتصادی توانمند هستند و می توانند انفاق داشته باشند را شناسایی و آنها را به سمت کمک به اقشار نیازمند در این ایام کرونایی راهنمایی کنند.

امام جمعه یاسوج با اشاره به اینکه «قرارگاه مساوات» در حال ساماندهی است، تاکید کرد: این کمک ها باید در یک جا بر محوریت مساجد متمرکز شود و به افراد نیازمند که باید به صورت دقیق شناسایی شوند، مساعدت نقدی یا غیرنقدی صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: طبق نشست ویدئوکنفرانسی که امروز نمایندگان مقام معظم رهبری در سراسر کشور با رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور داشتیم، مقرر شد برنامه ها جلوه مردمی داشته باشند، سرعت در انجام کار و مسجد محوری نیز مورد تاکید قرار گرفت.
حجت‌الاسلام حسینی ضمن تاکید دوباره بر محوریت قرار گرفتن مسجد، تصریح کرد: گروه هایی که در زمینه کارهای خیر فعالیت دارند و افراد مسجدی که محلات و مردم را می شناسند، نیازمندان را شناسایی و کمک ها را به آنها برسانند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه مساعدت ها بخشی مردمی و بخشی حاکمیتی است که از طریق دولت حمایت می شوند، گفت: بانک ها با پرداخت وام و امثال آن و کارمندان نیز می توانند بخشی از حقوق ماهیانه خود را به این امر اختصاص دهند.

وی با بیان اینکه روحانیون در طول تاریخ مورد اعتماد مردم بوده و هستند و می توانند در این راستا نقش موثری داشته باشند، اظهار داشت: حوزه های علمیه در زمینه بحث جمع آوری اعانات، تبلیغ موضوع، فرهنگ سازی و تشویق مردم می توانند نقش موثری داشته باشند.

حسینی یادآور شد: وقتی که وضع کشور ایران اسلامی را با کشورهای غربی مدعی را مقایسه می کنیم طبق فرموده مقام معظم رهبری، می بینیم که ملت، حاکمیت و دولت آبرومندانه عمل کردند و غرب وضعیت درونی و توحش درونی خود را نشان داد که زیر سایه پیشرفت خود و فرهنگ مدرن امروزی خود را پنهان کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد اذعان داشت: وقتی که ماسک ها را می دزدند و ایران را رها می کنند، اسلام و انقلاب خود را نشان می دهد.

وی تصریح کرد: در «رزمایش مواسات» نشان می دهیم که فرهنگ انقلاب و اسلام این نیست که غربی ها درباره آن موضع گیری می کنند و در این بحران ها و صحنه هاست که حقایق مکاتب، افکار و جبهه ها مشخص می شود.

حجت الاسلام حسینی اظهار داشت: امروز با این حرکت ما می خواهیم اخلاق مداری و اسلام اخلاقی را به دنیا ثابت کنیم و نظام مقدس جمهوری اسلامی که بر محور اخلاق بوده را به جهان معرفی کنیم.

امام جمعه یاسوج خاطرنشان کرد: دنیای غرب همیشه به دنبال ایران هراسی بوده و الفاضی که فقط شایسته اونها بوده را برای ایران اسلامی به کار برده اند.

وی گفت: امروز ما باید با این رزمایش مواسات ایران اسلامی را در همه شرایط به ویژه شرایط سخت نشان دهیم که ما کسانی نیستیم که انسان ها را رها کنیم.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت